dc.contributor.advisor | Nováková, Ivana | |
dc.creator | Mudrová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T21:22:37Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T21:22:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/74311 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá zkoumáním identity u jednovaječných a dvojvaječných dvojčat ve věkovém rozmezí od osmnácti do dvaceti pěti let. V teoretické části se text zabývá definováním pojmu identita a jejího postupného vývoje. Dále se text zabývá základním rozdělením dvojčat, jejich biologickým vznikem, výchovnými přístupy a historickým postavením ve společnosti. V praktické části práce zachycuje poznatky z kvalitativního výzkumu, který byl prováděn pomocí polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty, kteří jsou jednovaječná nebo dvojvaječná dvojčata. Otázky výzkumu jsou zaměřeny na oblasti, které ovlivňují tvorbu identity jako je rodina, výchova, vzájemný vztah dvojčat, dále na popis života dvojčete v praktickém životě. Mým cílem bylo popsat společné rysy identity jednovaječných a dvojvaječných dvojčat. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the issue of identity of identical and fraternal twins from the age of eighteen to twenty-five. The theoretical part defines the terms identity and it's gradual development, describes clasification of twins, biological conception of twins, approaches in upbringning of twins and the social status of twins in history. The practical part presents poznatky of research which has been conducted by half-structured interviews with identical and fraternal twins. Questions of research are focused on areas influencing identity of twins like a family, upbringing, relationship of twins. There are also questions describing twin's daily life. My aim was to find common feature of identical and fraternal twins. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Identita | cs_CZ |
dc.subject | dvojčata | cs_CZ |
dc.subject | bratr | cs_CZ |
dc.subject | sestra | cs_CZ |
dc.subject | chování | cs_CZ |
dc.subject | vztah | cs_CZ |
dc.subject | rodiče | cs_CZ |
dc.subject | osobnost | cs_CZ |
dc.subject | Indentity | en_US |
dc.subject | twins | en_US |
dc.subject | brother | en_US |
dc.subject | sister | en_US |
dc.subject | behavior | en_US |
dc.subject | relationship | en_US |
dc.subject | parents | en_US |
dc.subject | personality | en_US |
dc.title | Utváření identity u dvojčat | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-07 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 170608 | |
dc.title.translated | Formation's twins identity | en_US |
dc.contributor.referee | Cintlová, Jitka | |
dc.identifier.aleph | 002102230 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Paedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Paedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá zkoumáním identity u jednovaječných a dvojvaječných dvojčat ve věkovém rozmezí od osmnácti do dvaceti pěti let. V teoretické části se text zabývá definováním pojmu identita a jejího postupného vývoje. Dále se text zabývá základním rozdělením dvojčat, jejich biologickým vznikem, výchovnými přístupy a historickým postavením ve společnosti. V praktické části práce zachycuje poznatky z kvalitativního výzkumu, který byl prováděn pomocí polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty, kteří jsou jednovaječná nebo dvojvaječná dvojčata. Otázky výzkumu jsou zaměřeny na oblasti, které ovlivňují tvorbu identity jako je rodina, výchova, vzájemný vztah dvojčat, dále na popis života dvojčete v praktickém životě. Mým cílem bylo popsat společné rysy identity jednovaječných a dvojvaječných dvojčat. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the issue of identity of identical and fraternal twins from the age of eighteen to twenty-five. The theoretical part defines the terms identity and it's gradual development, describes clasification of twins, biological conception of twins, approaches in upbringning of twins and the social status of twins in history. The practical part presents poznatky of research which has been conducted by half-structured interviews with identical and fraternal twins. Questions of research are focused on areas influencing identity of twins like a family, upbringing, relationship of twins. There are also questions describing twin's daily life. My aim was to find common feature of identical and fraternal twins. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021022300106986 | |