Vnímání ženství a žen v náboženské filosofii Vladimíra Solovjova a Nikolaje Berďajeva
Perception of Feminity and Women in the Religious Philosophy of Vladimir Solovyov and Nikolai Berdyaev
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74323Identifikátory
SIS: 166384
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kočandrle Bauer, Kateřina
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Teologie křesťanských tradic
Katedra / ústav / klinika
Institut ekumenických studií
Datum obhajoby
29. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce se zabývá vnímáním ženství a žen v náboženské filosofii Vladimíra Solovjova a Nikolaje Berďajeva. V úvodní kapitole jsou představeny důvody, proč toto téma považuji za důležité a proč se jím budu zabývat. První kapitola popisuje vnímání ženství u Vladimíra Solovjova, zároveň se snaží představit základní témata jeho filosofie - všejednotu, Boholidství, sofiologii - a zdůraznit specifika jeho vztahu ke křesťanství. Druhá nastiňuje pohled na ženství Nikolaje Berďajeva, nabízí také přehled klíčových témat Berďajevovy filosofie: svoboda, osobnost, kreativita a jeho svérázné vnímání křesťanství a Boholidství. V závěrečné kapitole jsou shrnuty základní myšlenky obou autorů ohledně ženství a jeho charakteristik, zároveň je poukázáno na to, v jakém rozporu se tyto myšlenky nachází, vezmeme-li v úvahu jejich vnímání Boha, člověka a jeho svobodného a zodpovědného podílu na cestě Boholidství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis deals with perception of feminity and women in the religious philosophy of Vladimir Solovyov and Nikolai Berdyaev. In the introductory chapter I present my motivation for choosing this topic, and the reasons why I think it is important. The first chapter deals with Vladimir Solovyov's deception of womanhood at the same time it introduces his essential philosophical themes - such as Total-unity, Godmanhood, Sophiology - and pinpoints the specifics of his relationship to Christianity. In the second chapter, I discuss Berdayev's notion of feminity and present central motives of his philosophy: freedom, personality, creativity, as well as his peculiar understanding of Christianity and Godmanhood. In the concluding chapter I summarize both authors' views on feminity and point out the inconsistency of these ideas in the broader context of their notion of God, human and human's free and responsible participation on his or her way to Godmanhood. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)