Zobrazit minimální záznam

The a capella Compositions of Antonín Dvořák
dc.contributor.advisorValášek, Marek
dc.creatorKlárová, Barbora
dc.date.accessioned2017-03-30T16:03:37Z
dc.date.available2017-03-30T16:03:37Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7432
dc.description.abstractZávěrem této práce se pokusím shrnout dosažené poznatky. Za první úspěch by se dal považovat již samotný kompletní výčet děl spadajících do této oblasti a ucelení informací popisujících podrobně každý kus. Dalším úspěchem bylo doslova vypátrání novinových článků týkajících se ohlášení koncertů a recenze těchto děl v dobových periodikách. K hlubšímu vhledu do problematiky jistě značně přispěly rozbory skladeb (viz kap. 5) a zajímavě mnohostranný pohled na věc poskytla i speciální anketa (viz kap. 9). V úvodu této práce jsem si kladla za cíl dosažení jistého znovuoživení skladeb, jejich souhrn i přiblížení jejich kouzla širokému publiku. Souhrnnému výčtu skladeb a jejich popisu se věnuje nejen kap. 3 a 4, ale i kap. 8, ve které se objevují názory odborníků přímo na tato díla, často odkrývající i zákulisí těchto skladeb. Dalším poodhalením čarovné krásy těchto děl byla nepochybně kapitola 5, zabývající se jejich rozborem. Tato podrobná analýza současně pomáhá posluchačům získat jistý vhled do struktury díla, a poskytuje tak nepřímý pohled "pod ruku" skladatele. Anketa v kapitole 9 se soustředila na názory související s obecným povědomím veřejnosti o těchto skladbách, kde ovšem nechyběly ani argumenty, důvody a návrhy možných řešení problematiky.cs_CZ
dc.description.abstractAs a conclusion of this work I will try to sum up the achieved information. The complete list of the compositions belonging to the field of study could be assessed as the first success together with the details of description. Another success was the literal tracing of the newspaper articles concerning the announcements of concerts as well as reviews of those concerts in the then papers. The analyses of the compositions (see chapter No. 5) were important for the deeper insight into the topic; and an interestingly varied perspective of the problems was offered by the special questionnaire (see chapter No. 9). At the beginning of this study I set a goal of reaching a certain resuscitation of the works, their summary and bringing their charm nearer to broad audience. The synoptic list of the compositions is to be found not only within the chapter No. 3 and 4 but also No. 8, where there appear the experts' opinions concerning these works often revealing some of the backstage details. Undoubtedly, chapter No. 5 dealing with the analysis of works was a further revelation of the captivating beauty of those works. Such a detailed analysis at the same time helps the audience get a certain insight into the structure of the compositions and thus indirectly looks "over the shoulder" of the composer himself. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleÁ capellová tvorba Antonína Dvořákacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-11
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21327
dc.title.translatedThe a capella Compositions of Antonín Dvořáken_US
dc.contributor.refereeVeverková, Jana
dc.identifier.aleph000584343
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZávěrem této práce se pokusím shrnout dosažené poznatky. Za první úspěch by se dal považovat již samotný kompletní výčet děl spadajících do této oblasti a ucelení informací popisujících podrobně každý kus. Dalším úspěchem bylo doslova vypátrání novinových článků týkajících se ohlášení koncertů a recenze těchto děl v dobových periodikách. K hlubšímu vhledu do problematiky jistě značně přispěly rozbory skladeb (viz kap. 5) a zajímavě mnohostranný pohled na věc poskytla i speciální anketa (viz kap. 9). V úvodu této práce jsem si kladla za cíl dosažení jistého znovuoživení skladeb, jejich souhrn i přiblížení jejich kouzla širokému publiku. Souhrnnému výčtu skladeb a jejich popisu se věnuje nejen kap. 3 a 4, ale i kap. 8, ve které se objevují názory odborníků přímo na tato díla, často odkrývající i zákulisí těchto skladeb. Dalším poodhalením čarovné krásy těchto děl byla nepochybně kapitola 5, zabývající se jejich rozborem. Tato podrobná analýza současně pomáhá posluchačům získat jistý vhled do struktury díla, a poskytuje tak nepřímý pohled "pod ruku" skladatele. Anketa v kapitole 9 se soustředila na názory související s obecným povědomím veřejnosti o těchto skladbách, kde ovšem nechyběly ani argumenty, důvody a návrhy možných řešení problematiky.cs_CZ
uk.abstract.enAs a conclusion of this work I will try to sum up the achieved information. The complete list of the compositions belonging to the field of study could be assessed as the first success together with the details of description. Another success was the literal tracing of the newspaper articles concerning the announcements of concerts as well as reviews of those concerts in the then papers. The analyses of the compositions (see chapter No. 5) were important for the deeper insight into the topic; and an interestingly varied perspective of the problems was offered by the special questionnaire (see chapter No. 9). At the beginning of this study I set a goal of reaching a certain resuscitation of the works, their summary and bringing their charm nearer to broad audience. The synoptic list of the compositions is to be found not only within the chapter No. 3 and 4 but also No. 8, where there appear the experts' opinions concerning these works often revealing some of the backstage details. Undoubtedly, chapter No. 5 dealing with the analysis of works was a further revelation of the captivating beauty of those works. Such a detailed analysis at the same time helps the audience get a certain insight into the structure of the compositions and thus indirectly looks "over the shoulder" of the composer himself. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990005843430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV