Zobrazit minimální záznam

Methodological analysis of religious textbooks
dc.contributor.advisorKolář, Pavel
dc.creatorLežák, Lukáš
dc.date.accessioned2017-05-31T23:05:19Z
dc.date.available2017-05-31T23:05:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74729
dc.description.abstractZávěr ABSTRAKT Cílem diplomové práce byla didaktická analýza učebnic náboženství a náboženské výchovy. Představil jsem i učebnici občanské výchovy a zahraniční příručku pro děti chystající se na přijetí prvního svatého přijímání. Práci jsem rozdělil na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsem se soustředil na vymezení předmětů náboženství a náboženská výchova dle ŠVP. Vysvětlil jsem, proč se věnuji římskokatolickému náboženství a jaké místo má tato výchova v našem současném školství. Představil jsem práci pedagoga, vychovatele, katechety, kteří formují děti v křesťanské výchově, která stojí na víře v Boha, ovšem je otevřená všem dětem bez předchozích náboženských zkušeností. Křesťanská výchova má své konkrétní cíle, za kterými žáci s pedagogem kráčejí. Nejdůležitějším cílem je udržení křesťanských postojů v dnešním technologicky vyspělém světě. Křesťanství je díky Ježíšovi dokonalým vzorem pro chování v mnoha životních situacích. Křesťanství nedává přesný návod na řešení situace, dává podněty k zamyšlení a ke zdárnému dokončení cesty. Nejrozšířenějším tématem teoretické části byla didaktická analýza učebnic. Definoval jsem učebnice z několika úhlů pohledu, popsal funkce a strukturu učebnice. I v dnešní technicky vyspělé době jsem bazíroval na využívání učebnic. Učebnice je nejdůležitější...cs_CZ
dc.description.abstractIn the theoretical part of the thesis I introduce the current education legislation related to the subject of religious education. Religion is a part of the educational process and has a fixed position in the curriculum. This subject must be taught by a specialist with a pedagogical and theological training who has the double role of an instructor and a person providing value orientation for his/her pupils. The role of the teacher is not making children "swot" the most important themes, but introducing them to the essential principles and ideas of Christianity. The educational process is thus superior to the actual contents, i.e. instructing children in a Christian way is the concrete objective of every catechist. Orienting children towards a moral life is a very difficult challenge. A number of motivational elements and educational tools can facilitate the process of instruction. Arguably, the single most important tool since the introduction of comprehensive educational systems has been the textbook. Textbooks have been the subject of research and this research has by now become an established scholarly discipline. The theoretical part informs about the structure of textbooks, their functions and practical use. An essential chapter of the thesis is the didactic analysis of selected textbooks, in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectŠkolní vzdělávací programycs_CZ
dc.subjectnáboženská výchovacs_CZ
dc.subjectkonfesní a nekonfesní náboženstvícs_CZ
dc.subjectcíle výchovycs_CZ
dc.subjectdidaktická analýza učivacs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectdidaktická analýza učebniccs_CZ
dc.subjectvýzkum učebnic a učivacs_CZ
dc.subjectfunkce učebniccs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectSchool educational programmesen_US
dc.subjectreligious educationen_US
dc.subjectconfessional and unconfessional religious educationen_US
dc.subjectaims of upbringingen_US
dc.subjectmethodological analysis of the curriculumen_US
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectmethodological analysis of textbooksen_US
dc.subjectresearch of textbooksen_US
dc.subjectresearch of the curriculumen_US
dc.subjectfunction of textbooksen_US
dc.subjectmethodologyen_US
dc.titleDidaktická anylýza učebnic náboženstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-07
dc.description.departmentHTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId166602
dc.title.translatedMethodological analysis of religious textbooksen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph002091799
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csZávěr ABSTRAKT Cílem diplomové práce byla didaktická analýza učebnic náboženství a náboženské výchovy. Představil jsem i učebnici občanské výchovy a zahraniční příručku pro děti chystající se na přijetí prvního svatého přijímání. Práci jsem rozdělil na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsem se soustředil na vymezení předmětů náboženství a náboženská výchova dle ŠVP. Vysvětlil jsem, proč se věnuji římskokatolickému náboženství a jaké místo má tato výchova v našem současném školství. Představil jsem práci pedagoga, vychovatele, katechety, kteří formují děti v křesťanské výchově, která stojí na víře v Boha, ovšem je otevřená všem dětem bez předchozích náboženských zkušeností. Křesťanská výchova má své konkrétní cíle, za kterými žáci s pedagogem kráčejí. Nejdůležitějším cílem je udržení křesťanských postojů v dnešním technologicky vyspělém světě. Křesťanství je díky Ježíšovi dokonalým vzorem pro chování v mnoha životních situacích. Křesťanství nedává přesný návod na řešení situace, dává podněty k zamyšlení a ke zdárnému dokončení cesty. Nejrozšířenějším tématem teoretické části byla didaktická analýza učebnic. Definoval jsem učebnice z několika úhlů pohledu, popsal funkce a strukturu učebnice. I v dnešní technicky vyspělé době jsem bazíroval na využívání učebnic. Učebnice je nejdůležitější...cs_CZ
uk.abstract.enIn the theoretical part of the thesis I introduce the current education legislation related to the subject of religious education. Religion is a part of the educational process and has a fixed position in the curriculum. This subject must be taught by a specialist with a pedagogical and theological training who has the double role of an instructor and a person providing value orientation for his/her pupils. The role of the teacher is not making children "swot" the most important themes, but introducing them to the essential principles and ideas of Christianity. The educational process is thus superior to the actual contents, i.e. instructing children in a Christian way is the concrete objective of every catechist. Orienting children towards a moral life is a very difficult challenge. A number of motivational elements and educational tools can facilitate the process of instruction. Arguably, the single most important tool since the introduction of comprehensive educational systems has been the textbook. Textbooks have been the subject of research and this research has by now become an established scholarly discipline. The theoretical part informs about the structure of textbooks, their functions and practical use. An essential chapter of the thesis is the didactic analysis of selected textbooks, in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990020917990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV