dc.contributor.advisor | Ženíšek, Jakub | |
dc.creator | Florianová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2017-03-30T16:34:15Z | |
dc.date.available | 2017-03-30T16:34:15Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7569 | |
dc.description.abstract | V této práci jsem se pokusila z několika aspektů srovnat dvě série knih pro děti. Těmito aspekty jsou motivace autorů napsání mnohodílných sérií, postavy, časoprostor, možné problematické oblasti při hodnocení knih a nakonec možné důvody, proč byly obě série tolik úspěšné. Motivace obou autorů, která je vedla napsání dalších pokračování první velmi úspěšné knihy, byla velice odlišná. Zatímco Baum měl v plánu napsat pouze jednu knihu o Zemi Oz, J. K. Rowling měla již od prvního okamžiku, kdy si vytvořila postavu Harry Pottera, v mysli několik dalších pokračování jeho příběhu. Rozhodnutí napsat další pokračování příběhů o Zemi Oz vnukly Baumovi děti, které mu psaly mnoho dopisů, ve kterých ho prosily o další a další knížky s jejich oblíbenými hrdiny. Z důvodu, že Baum nechtěl původně psát další pokračování knihy Čaroděj ze Země Oz, nacházíme mnoho nesrovnalostí v průběhu sérií. Tyto nesrovnalosti nejsou ale na překážku, neboť knihy na sebe striktně nenavazují a je možno je číst i v jiné posloupnosti, než ve které byly napsány. V případě, že by se nějaké veliké nesrovnalosti vyskytovaly v knihách J. K. Rowling, knihy by přestaly být konzistentní a celý syžet, na kterém jsou založeny by pozbyl smyslu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | V této práci jsem se pokusila z několika aspektů srovnat dvě série knih pro děti. Těmito aspekty jsou motivace autorů napsání mnohodílných sérií, postavy, časoprostor, možné problematické oblasti při hodnocení knih a nakonec možné důvody, proč byly obě série tolik úspěšné. Motivace obou autorů, která je vedla napsání dalších pokračování první velmi úspěšné knihy, byla velice odlišná. Zatímco Baum měl v plánu napsat pouze jednu knihu o Zemi Oz, J. K. Rowling měla již od prvního okamžiku, kdy si vytvořila postavu Harry Pottera, v mysli několik dalších pokračování jeho příběhu. Rozhodnutí napsat další pokračování příběhů o Zemi Oz vnukly Baumovi děti, které mu psaly mnoho dopisů, ve kterých ho prosily o další a další knížky s jejich oblíbenými hrdiny. Z důvodu, že Baum nechtěl původně psát další pokračování knihy Čaroděj ze Země Oz, nacházíme mnoho nesrovnalostí v průběhu sérií. Tyto nesrovnalosti nejsou ale na překážku, neboť knihy na sebe striktně nenavazují a je možno je číst i v jiné posloupnosti, než ve které byly napsány. V případě, že by se nějaké veliké nesrovnalosti vyskytovaly v knihách J. K. Rowling, knihy by přestaly být konzistentní a celý syžet, na kterém jsou založeny by pozbyl smyslu. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Differences and Similarieties in the Oz and Harry Potter Series | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-14 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21333 | |
dc.contributor.referee | Vosková, Monika | |
dc.identifier.aleph | 000519519 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V této práci jsem se pokusila z několika aspektů srovnat dvě série knih pro děti. Těmito aspekty jsou motivace autorů napsání mnohodílných sérií, postavy, časoprostor, možné problematické oblasti při hodnocení knih a nakonec možné důvody, proč byly obě série tolik úspěšné. Motivace obou autorů, která je vedla napsání dalších pokračování první velmi úspěšné knihy, byla velice odlišná. Zatímco Baum měl v plánu napsat pouze jednu knihu o Zemi Oz, J. K. Rowling měla již od prvního okamžiku, kdy si vytvořila postavu Harry Pottera, v mysli několik dalších pokračování jeho příběhu. Rozhodnutí napsat další pokračování příběhů o Zemi Oz vnukly Baumovi děti, které mu psaly mnoho dopisů, ve kterých ho prosily o další a další knížky s jejich oblíbenými hrdiny. Z důvodu, že Baum nechtěl původně psát další pokračování knihy Čaroděj ze Země Oz, nacházíme mnoho nesrovnalostí v průběhu sérií. Tyto nesrovnalosti nejsou ale na překážku, neboť knihy na sebe striktně nenavazují a je možno je číst i v jiné posloupnosti, než ve které byly napsány. V případě, že by se nějaké veliké nesrovnalosti vyskytovaly v knihách J. K. Rowling, knihy by přestaly být konzistentní a celý syžet, na kterém jsou založeny by pozbyl smyslu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | V této práci jsem se pokusila z několika aspektů srovnat dvě série knih pro děti. Těmito aspekty jsou motivace autorů napsání mnohodílných sérií, postavy, časoprostor, možné problematické oblasti při hodnocení knih a nakonec možné důvody, proč byly obě série tolik úspěšné. Motivace obou autorů, která je vedla napsání dalších pokračování první velmi úspěšné knihy, byla velice odlišná. Zatímco Baum měl v plánu napsat pouze jednu knihu o Zemi Oz, J. K. Rowling měla již od prvního okamžiku, kdy si vytvořila postavu Harry Pottera, v mysli několik dalších pokračování jeho příběhu. Rozhodnutí napsat další pokračování příběhů o Zemi Oz vnukly Baumovi děti, které mu psaly mnoho dopisů, ve kterých ho prosily o další a další knížky s jejich oblíbenými hrdiny. Z důvodu, že Baum nechtěl původně psát další pokračování knihy Čaroděj ze Země Oz, nacházíme mnoho nesrovnalostí v průběhu sérií. Tyto nesrovnalosti nejsou ale na překážku, neboť knihy na sebe striktně nenavazují a je možno je číst i v jiné posloupnosti, než ve které byly napsány. V případě, že by se nějaké veliké nesrovnalosti vyskytovaly v knihách J. K. Rowling, knihy by přestaly být konzistentní a celý syžet, na kterém jsou založeny by pozbyl smyslu. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005195190106986 | |