dc.contributor.advisor | Smetáčková, Irena | |
dc.creator | Šimečková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2024-08-09T14:47:32Z | |
dc.date.available | 2024-08-09T14:47:32Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/76040 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vývojem identity v adolescenci, a to odlišením harmonického a dysharmonického vývoje. Hlavní náplní se stal převod, kulturní adaptace a testování zahraničního sebe-posuzovacího dotazníku AIDA (Hodnocení Vývoje Identity v Adolescenci), který byl doplněn další výzkumnou metodou - otázkou na volný sebepopis. Dotazník AIDA cílí na detekci rozpoznání rizikového vývoje identity v období adolescence. Vedoucím cílem bylo rovněž ověřování psychometrických vlastností uvedených metod, včetně jejich porovnání. Zohledňována byla mimo jiné různá věková období (11-18 let) a pohlaví, resp. gender respondentů/tek. V roce 2012 Goth, Foelsch, Schlüter-Müller and Schmeck představili reliabilní a validní sebe-posuzovací dotazník AIDA pro hodnocení s patologií pojícího se vývoje identity u intaktních a hospitalizovaných adolescentů. V rámci české kulturní adaptace byla provedena série beta-testů, pilotních testů a hlavní studie, na základě nichž byly sestaveny kulturně uzpůsobené formulace pro každou originální položku. Zvažovány byly specifické kulturní idiomy a kulturně-specifické aspekty. Hlavní test, finální česká verze dotazníku AIDA byla testována na smíšeném vzorku intaktních adolescentů ze škol (N=258) a adolescentů s psychiatrickou diagnózou z nemocnic (N=29). V případě adolescentů s... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the development of identity in adolescence, especially the differentiation between the disharmonic and harmonious development. The main focus was the translation and cultural adaptation as well as the testing of the foreign self-report questionnaire AIDA (Assessment of Identity Development in Adolescence), which was accompanied by another research method - an open question asking the respondents for self- description. The AIDA questionnaire is aimed at detecting and recognition of the dangers of identity development in adolescence. One of the chief goals of the thesis is also checking the psychometric properties of these methods and their comparison. Among other determinants, age groups (11-18 years) and sex, or, gender of the respondents were taken into account. In 2012 Goth, Foelsch, Schlüter-Müller and Schmeck introduced the reliable and valid self-report questionnaire AIDA (Assessment of Identity Development in Adolescence), to assess pathology-related identity development in healthy and disturbed adolescents. The culture-adequate formulations for every original item were developed in a series of beta-tests, pilot tests, and a main testing to establish the Czech version of AIDA. Specific cultural idioms and culture-specific aspects were considered. During the main testing,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Adolescence | cs_CZ |
dc.subject | Identita | cs_CZ |
dc.subject | Psychometrické vlastnosti | cs_CZ |
dc.subject | Kulturní adapatace | cs_CZ |
dc.subject | Adolescence | en_US |
dc.subject | Identity | en_US |
dc.subject | Psychometric Properties | en_US |
dc.subject | Culture Adaptation | en_US |
dc.title | "Kdo jsem?" AIDA hodnocení vývoje identity v adolescenci | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-01-18 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 145186 | |
dc.title.translated | "Who am I?" AIDA Assessment of Identity Development in Adolescence | en_US |
dc.contributor.referee | Soukupová, Tereza | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá vývojem identity v adolescenci, a to odlišením harmonického a dysharmonického vývoje. Hlavní náplní se stal převod, kulturní adaptace a testování zahraničního sebe-posuzovacího dotazníku AIDA (Hodnocení Vývoje Identity v Adolescenci), který byl doplněn další výzkumnou metodou - otázkou na volný sebepopis. Dotazník AIDA cílí na detekci rozpoznání rizikového vývoje identity v období adolescence. Vedoucím cílem bylo rovněž ověřování psychometrických vlastností uvedených metod, včetně jejich porovnání. Zohledňována byla mimo jiné různá věková období (11-18 let) a pohlaví, resp. gender respondentů/tek. V roce 2012 Goth, Foelsch, Schlüter-Müller and Schmeck představili reliabilní a validní sebe-posuzovací dotazník AIDA pro hodnocení s patologií pojícího se vývoje identity u intaktních a hospitalizovaných adolescentů. V rámci české kulturní adaptace byla provedena série beta-testů, pilotních testů a hlavní studie, na základě nichž byly sestaveny kulturně uzpůsobené formulace pro každou originální položku. Zvažovány byly specifické kulturní idiomy a kulturně-specifické aspekty. Hlavní test, finální česká verze dotazníku AIDA byla testována na smíšeném vzorku intaktních adolescentů ze škol (N=258) a adolescentů s psychiatrickou diagnózou z nemocnic (N=29). V případě adolescentů s... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the development of identity in adolescence, especially the differentiation between the disharmonic and harmonious development. The main focus was the translation and cultural adaptation as well as the testing of the foreign self-report questionnaire AIDA (Assessment of Identity Development in Adolescence), which was accompanied by another research method - an open question asking the respondents for self- description. The AIDA questionnaire is aimed at detecting and recognition of the dangers of identity development in adolescence. One of the chief goals of the thesis is also checking the psychometric properties of these methods and their comparison. Among other determinants, age groups (11-18 years) and sex, or, gender of the respondents were taken into account. In 2012 Goth, Foelsch, Schlüter-Müller and Schmeck introduced the reliable and valid self-report questionnaire AIDA (Assessment of Identity Development in Adolescence), to assess pathology-related identity development in healthy and disturbed adolescents. The culture-adequate formulations for every original item were developed in a series of beta-tests, pilot tests, and a main testing to establish the Czech version of AIDA. Specific cultural idioms and culture-specific aspects were considered. During the main testing,... | en_US |
uk.file-availability | P | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.embargo.reason | The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010. | en |
uk.embargo.reason | Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010. | cs |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990020654030106986 | |