Zobrazit minimální záznam

"Who am I?" AIDA Assessment of Identity Development in Adolescence
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorŠimečková, Petra
dc.date.accessioned2024-08-09T14:47:32Z
dc.date.available2024-08-09T14:47:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76040
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vývojem identity v adolescenci, a to odlišením harmonického a dysharmonického vývoje. Hlavní náplní se stal převod, kulturní adaptace a testování zahraničního sebe-posuzovacího dotazníku AIDA (Hodnocení Vývoje Identity v Adolescenci), který byl doplněn další výzkumnou metodou - otázkou na volný sebepopis. Dotazník AIDA cílí na detekci rozpoznání rizikového vývoje identity v období adolescence. Vedoucím cílem bylo rovněž ověřování psychometrických vlastností uvedených metod, včetně jejich porovnání. Zohledňována byla mimo jiné různá věková období (11-18 let) a pohlaví, resp. gender respondentů/tek. V roce 2012 Goth, Foelsch, Schlüter-Müller and Schmeck představili reliabilní a validní sebe-posuzovací dotazník AIDA pro hodnocení s patologií pojícího se vývoje identity u intaktních a hospitalizovaných adolescentů. V rámci české kulturní adaptace byla provedena série beta-testů, pilotních testů a hlavní studie, na základě nichž byly sestaveny kulturně uzpůsobené formulace pro každou originální položku. Zvažovány byly specifické kulturní idiomy a kulturně-specifické aspekty. Hlavní test, finální česká verze dotazníku AIDA byla testována na smíšeném vzorku intaktních adolescentů ze škol (N=258) a adolescentů s psychiatrickou diagnózou z nemocnic (N=29). V případě adolescentů s...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the development of identity in adolescence, especially the differentiation between the disharmonic and harmonious development. The main focus was the translation and cultural adaptation as well as the testing of the foreign self-report questionnaire AIDA (Assessment of Identity Development in Adolescence), which was accompanied by another research method - an open question asking the respondents for self- description. The AIDA questionnaire is aimed at detecting and recognition of the dangers of identity development in adolescence. One of the chief goals of the thesis is also checking the psychometric properties of these methods and their comparison. Among other determinants, age groups (11-18 years) and sex, or, gender of the respondents were taken into account. In 2012 Goth, Foelsch, Schlüter-Müller and Schmeck introduced the reliable and valid self-report questionnaire AIDA (Assessment of Identity Development in Adolescence), to assess pathology-related identity development in healthy and disturbed adolescents. The culture-adequate formulations for every original item were developed in a series of beta-tests, pilot tests, and a main testing to establish the Czech version of AIDA. Specific cultural idioms and culture-specific aspects were considered. During the main testing,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAdolescencecs_CZ
dc.subjectIdentitacs_CZ
dc.subjectPsychometrické vlastnostics_CZ
dc.subjectKulturní adapatacecs_CZ
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectPsychometric Propertiesen_US
dc.subjectCulture Adaptationen_US
dc.title"Kdo jsem?" AIDA hodnocení vývoje identity v adolescencics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-18
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145186
dc.title.translated"Who am I?" AIDA Assessment of Identity Development in Adolescenceen_US
dc.contributor.refereeSoukupová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vývojem identity v adolescenci, a to odlišením harmonického a dysharmonického vývoje. Hlavní náplní se stal převod, kulturní adaptace a testování zahraničního sebe-posuzovacího dotazníku AIDA (Hodnocení Vývoje Identity v Adolescenci), který byl doplněn další výzkumnou metodou - otázkou na volný sebepopis. Dotazník AIDA cílí na detekci rozpoznání rizikového vývoje identity v období adolescence. Vedoucím cílem bylo rovněž ověřování psychometrických vlastností uvedených metod, včetně jejich porovnání. Zohledňována byla mimo jiné různá věková období (11-18 let) a pohlaví, resp. gender respondentů/tek. V roce 2012 Goth, Foelsch, Schlüter-Müller and Schmeck představili reliabilní a validní sebe-posuzovací dotazník AIDA pro hodnocení s patologií pojícího se vývoje identity u intaktních a hospitalizovaných adolescentů. V rámci české kulturní adaptace byla provedena série beta-testů, pilotních testů a hlavní studie, na základě nichž byly sestaveny kulturně uzpůsobené formulace pro každou originální položku. Zvažovány byly specifické kulturní idiomy a kulturně-specifické aspekty. Hlavní test, finální česká verze dotazníku AIDA byla testována na smíšeném vzorku intaktních adolescentů ze škol (N=258) a adolescentů s psychiatrickou diagnózou z nemocnic (N=29). V případě adolescentů s...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the development of identity in adolescence, especially the differentiation between the disharmonic and harmonious development. The main focus was the translation and cultural adaptation as well as the testing of the foreign self-report questionnaire AIDA (Assessment of Identity Development in Adolescence), which was accompanied by another research method - an open question asking the respondents for self- description. The AIDA questionnaire is aimed at detecting and recognition of the dangers of identity development in adolescence. One of the chief goals of the thesis is also checking the psychometric properties of these methods and their comparison. Among other determinants, age groups (11-18 years) and sex, or, gender of the respondents were taken into account. In 2012 Goth, Foelsch, Schlüter-Müller and Schmeck introduced the reliable and valid self-report questionnaire AIDA (Assessment of Identity Development in Adolescence), to assess pathology-related identity development in healthy and disturbed adolescents. The culture-adequate formulations for every original item were developed in a series of beta-tests, pilot tests, and a main testing to establish the Czech version of AIDA. Specific cultural idioms and culture-specific aspects were considered. During the main testing,...en_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.en
uk.embargo.reasonPřílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020654030106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV