Dospívající a jejich vztah k autoritám
Adolescents and their relationship to the authorities
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/76154/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76154Identifikátory
SIS: 166616
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janošová, Pavlína
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Náboženství, etika a filozofie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
6. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Autorita, dospívání, student, žák, výchovaKlíčová slova (anglicky)
Authority, adolescence, student, pupil, educationSouhrn Tato bakalářská práce je rozdělena na více části, konkrétně na část teoretickou a praktickou. Tématem jsou dospívající a jejich vztah k autoritám. Pro možnost pochopení takového vztahu je potřeba znát psychický vývoj v daném vývojovém období. O teoretické rozebrání tohoto vývoje se pokoušejí první oddíly teoretické části. Samostatným oddílem teoretické části je kapitola věnovaná autoritě a jejímu vývoji. Praktická část je zaměřena na šetření, jehož cílem bylo pomocí dotazníků zjistit, co podle dospívajících autorita znamená. Hlavní otázkou bylo, co musí člověk s autoritou umět, jak se chovat a jak k žákům/studentům přistupovat. Z vyhodnocených dat byla většina v rámci předpokladu, ale našlo se pár výjimek, které vzbuzují údiv. Výsledek dotazníkového šetření může sloužit jako nástroj učitelům k uvědomění si, co žáci ocení kladně a co naopak autoritu učitele oslabuje.
7 Summary This bachelor thesis is divided into parts, specifically theoretical and practical part. Theme is adolescents and their relationship to the authorities. To understand such relationship you need to know psychic development at this developmental stage. First sections of theoretical part are about this psychic development. Separate part is about authority and its development. Practical part tries to establish what does authority mean to adolescents. Main question is what must person with authority do, how to act and how to interact with students. Major part of answers was as expected but some answers are surprising and new The results could be instructions for teachers to know what students want and expect.