Zobrazit minimální záznam

Evaluation od Developmetnal Dyspraxia in Children with Developmental Dysphasia
dc.contributor.advisorKraus, Josef
dc.creatorMorávková, Markéta
dc.date.accessioned2017-06-01T04:23:17Z
dc.date.available2017-06-01T04:23:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76269
dc.description.abstractDiplomová práce Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií Abstrakt Diplomová práce se zabývá možným výskytem vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problematice vývojové dyspraxie, někdy též nazývané jako vývojová porucha koordinace. Současně je v práci také popsa- ná vývojová dysfázie, kterou se zabývá především logopedie a ve fyzioterapii je méně známá. Provázaností obou poruch se věnuje poslední kapitola teoretické části. Cílem praktické části je zhodnotit motorické dovednosti u dětí s vývojovou dysfázií pomocí diagnostické baterie Movement Assessment Battery for Children 2. Při vyhodnocování výsledků jsme použili zahraniční normy a zároveň nově publikované české populační normy. V rámci výzkumu bylo vyšetřeno 89 dětí s průměrným věkem 69 měsíců. První skupina obsahovala 41 dětí s vývojovou dysfázií. Ke skupině byla vytvořena kontrolní skupina čítající 48 dětí. Výzkum ukázal statisticky významný rozdíl v motorických do- vednostech dětí s vývojovou dysfázií oproti kontrolní skupině a to jak dle české tak za- hraniční normy. Nicméně neprokázali jsme rozdíl v motorických dovednostech mezi dysfatickými chlapci a dysfatickými dívkami. Stejně tak nebyl prokázán rozdíl mezi pětiletými a šestiletými dysfatickými dětmi. Naopak se nám podařilo...cs_CZ
dc.description.abstractDiplomová práce Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií Abstract This thesis focuses on possible incidence of developmental dyspraxia among children with developmental dysphasia. Theoretical part of the study summarizes information about developmental dyspraxia (sometimes also known as developmental coordination disorder). It also describes developmental dysphasia which is predominantly studied in logopaedics and it is less known in physiotherapy. The link between these disorders is the topic of the last chapter of the theoretical part. The aim of the practical part is to evaluate motor skills of children with developmental dysphasia with usage of diagnostic battery Movement Assessment Battery for Children 2. Both foreign and newly published Czech population norms have been used for analysis of the results. In the research, 89 children with average age of 69 months have been examined. The first group included 41 children with developmental dysphasia. For this first group, the control group of 48 children was also set up. The research proved statistically significant difference between motor skills of children with developmental dysphasia in comparison to the control group. This difference has been proven by both Czech and foreign norms. On the other hand difference between motor skills of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectmotorické dovednostics_CZ
dc.subjectvývojová dyspraxiecs_CZ
dc.subjectvývojová porucha koordinacecs_CZ
dc.subjectvývojová dysfáziecs_CZ
dc.subjectMovement Assessment Battery for Children 2cs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectmotor skillsen_US
dc.subjectdevelopmental dyspraxiaen_US
dc.subjectdevelopmental coordination disorderen_US
dc.subjectdevelopmetal dysphasiaen_US
dc.subjectMovement Assessment Battery for Children 2en_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.titleHodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-31
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId175009
dc.title.translatedEvaluation od Developmetnal Dyspraxia in Children with Developmental Dysphasiaen_US
dc.contributor.refereeZounková, Irena
dc.identifier.aleph002106708
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií Abstrakt Diplomová práce se zabývá možným výskytem vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problematice vývojové dyspraxie, někdy též nazývané jako vývojová porucha koordinace. Současně je v práci také popsa- ná vývojová dysfázie, kterou se zabývá především logopedie a ve fyzioterapii je méně známá. Provázaností obou poruch se věnuje poslední kapitola teoretické části. Cílem praktické části je zhodnotit motorické dovednosti u dětí s vývojovou dysfázií pomocí diagnostické baterie Movement Assessment Battery for Children 2. Při vyhodnocování výsledků jsme použili zahraniční normy a zároveň nově publikované české populační normy. V rámci výzkumu bylo vyšetřeno 89 dětí s průměrným věkem 69 měsíců. První skupina obsahovala 41 dětí s vývojovou dysfázií. Ke skupině byla vytvořena kontrolní skupina čítající 48 dětí. Výzkum ukázal statisticky významný rozdíl v motorických do- vednostech dětí s vývojovou dysfázií oproti kontrolní skupině a to jak dle české tak za- hraniční normy. Nicméně neprokázali jsme rozdíl v motorických dovednostech mezi dysfatickými chlapci a dysfatickými dívkami. Stejně tak nebyl prokázán rozdíl mezi pětiletými a šestiletými dysfatickými dětmi. Naopak se nám podařilo...cs_CZ
uk.abstract.enDiplomová práce Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií Abstract This thesis focuses on possible incidence of developmental dyspraxia among children with developmental dysphasia. Theoretical part of the study summarizes information about developmental dyspraxia (sometimes also known as developmental coordination disorder). It also describes developmental dysphasia which is predominantly studied in logopaedics and it is less known in physiotherapy. The link between these disorders is the topic of the last chapter of the theoretical part. The aim of the practical part is to evaluate motor skills of children with developmental dysphasia with usage of diagnostic battery Movement Assessment Battery for Children 2. Both foreign and newly published Czech population norms have been used for analysis of the results. In the research, 89 children with average age of 69 months have been examined. The first group included 41 children with developmental dysphasia. For this first group, the control group of 48 children was also set up. The research proved statistically significant difference between motor skills of children with developmental dysphasia in comparison to the control group. This difference has been proven by both Czech and foreign norms. On the other hand difference between motor skills of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990021067080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV