Tvorba a zavádění ŠVP do praxe
The Creation and Implementation of a School Education Programme in Practice
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7646Identifikátory
SIS: 21483
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slavíková, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
19. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou procesu tvorby školních vzdělávacích programů na základních školách v ČR. Vzhledem k tomu, že se jedná o činnost, kterou si školské subjekty dosud nemohly vyzkoušet a dostupnost výsledků pilotních škol není optimální, snaží se tato práce poskytnout základní informace důležité pro zahájení systematické činnosti na vzniku školního kurikulárního dokumentu. Zpřehledňuje souvztažnosti ŠVP a aktuálních legislativních norem v právním systému ČR a nabízí prostředky pro motivaci účastníků tvorby uvedeného dokumentu. Významnou součástí práce je i výzkum, jehož cílem bylo posoudit faktory ovlivňující proces vytváření ŠVP na základních školách a to i z hlediska jejich rozdílností na školách s počtem do 200 žáků a nad 200 žáků. Výsledky šetření potvrzují, že mezi malými a velkými školami existují rozdíly v některých skutečnostech, které pak mohou ovlivnit vývoj procesu tvorby ŠVP a mít tak zásadní vliv na jeho výslednou podobu z hlediska kvalitativního posouzení a především funkčnosti.
This final bachelor thesis deals with problems of creation process of school education programs in primary schools in Czech Republic. Since it is an activity that school subjects could not have experienced so far and since the availability of pilot schools outcomes is not optimal, this thesis aims to provide basic information file that is important for start of systematic work on creation of school curriculum document. It systematizes correlation between School Education Program and actual legal rules of Czech legal system and offers instruments for motivation of participants making this document. The important part of the thesis is also research. The aim of this research was to judge factors that have influence on creation process of School Education Program in primary schools and also in terms of their difference in schools of number of students bellow 200 and over 200 pupils. The results of this research confirm that there are differences in some facts between small and large schools. These differences can subsequently influence the progress of creation process of School Education Program and thus could have essential influence on its final form in terms of qualitative judgement and above all in terms of its function.