Schopnost řešit konflikty - klíčová dovednost úspěšného manažera
The Ability to Resolve Conflicts - A Key Skill of a Successful Manager
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7649Identifikátory
SIS: 21447
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koberová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
20. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou řízení a vedení lidí, konkrétně oblastí komunikace a managementu konfliktů, zejména příčinami a řešením konfliktů, jejich důsledky na pracovní kolektiv a jednání vedoucích pracovníků s problematickými podřízenými. Práce vychází z teoreticky zpracované problematiky konfliktů podle uvedené literatury a také z využití vlastních zkušeností. Přináší pohled na jeden z nejdůležitějších a také nejsložitějších faktorů úspěchu v pracovní kariéře ředitele - manažera, na chování a jednání jeho i podřízených v problematice konfliktů, na jejich spolupráci a efektivní komunikaci. Součástí závěrečné bakalářské práce je vyhodnocení empirické sondy, která vyjadřuje celkovou srozumitelnost komunikace, komplikovanost spolupráce, důležité priority motivující v práci a možnosti způsobů řešení situací na vybraných školách. Cílem práce je přinést manažerům odhodlání neutíkat před konflikty, umět z nich vytěžit maximum a zbytečně je nevyvolávat, porozumět problematickým lidem a tím mít funkční pracovní tým a lepší pracovní výsledky.
The final bachelor work deals with the issue of directing and leading people, specifically targeting the field of communication and conflicts management. The main concern is focusing on the reasons and solving of this conflicts, their effects on the working team and the way how leaders deal with employees who have the problematic behavior. The work uses the theory of the issue of conflicts according to mentioned literature and also my own experience. It gives you an idea about the most important as well as the most complicated factors of success of the leader - manager, about his behavor and also the behavor of the employees, about the conflict dilemma and also their cooperation and effective communication. The part of the final bachelors work is the evaluation of am empiric probe which expresses the overall intelligibility of communication, the complicity of cooperation, important employees motivations and the ways of solving the situations at selected schools.