dc.contributor.advisor | Kaplický, Martin | |
dc.creator | Berková, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T05:28:10Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T05:28:10Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/76616 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce s názvem "Koncept implikovaného čtenáře v teorii Wolfganga Isera" si klade za cíl představit pojem implikovaný čtenář, jenž sehrál v teorii recepčního estetika Wolfganga Isera klíčovou roli. Práce se nejprve zaměřuje na kontext, do kterého je začleněna Iserova tvorba, tj. představení kostnické školy recepční estetiky a jejích hlavních myšlenek, poté je představen samotný koncept implikovaného čtenáře. Iser se pomocí tohoto pojmu snaží zachytit povahu interakcí, které probíhají v rámci procesu čtení literárního díla. Práce tedy představuje nejen koncept samotný, ale především jeho roli v procesu četby a konstituování literárního díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Bachelor thesis titled "The Concept of Implied Reader in Wolfgang's Iser Theory" aims to introduce the concept of implied reader, which played the key role in the theory of reception aesthetician Wolfgang Iser. In the beginning the thesis is focused on the context of Iser's works, i.e. the Constance School of reception aesthetics and its main ideas, then introduces the concept of implied reader itself. Iser is using this term to capture the nature of the interactions that take place in the process of reading. The thesis introduces not only the concept but also its role in the process of reading and in the constitution of a literary art work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Wolfgang Iser | cs_CZ |
dc.subject | čtenář | cs_CZ |
dc.subject | implikovaný čtenář | cs_CZ |
dc.subject | recepce | cs_CZ |
dc.subject | recepční estetika | cs_CZ |
dc.subject | literární dílo | cs_CZ |
dc.subject | literární teorie | cs_CZ |
dc.subject | proces čtení | cs_CZ |
dc.subject | prázdná místa | cs_CZ |
dc.subject | textová struktura | cs_CZ |
dc.subject | textová perspektiva | cs_CZ |
dc.subject | Wolfgang Iser | en_US |
dc.subject | reader | en_US |
dc.subject | implied reader | en_US |
dc.subject | reception | en_US |
dc.subject | reception aesthetics | en_US |
dc.subject | literary art work | en_US |
dc.subject | literary theory | en_US |
dc.subject | act of reading | en_US |
dc.subject | blanks | en_US |
dc.subject | textual structures | en_US |
dc.subject | textual perspective | en_US |
dc.title | Koncept implikovaného čtenáře v teorii Wolfganga Isera | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-14 | |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 171911 | |
dc.title.translated | The Concept of Implied Reader in Wolfgang Iser's theory | en_US |
dc.contributor.referee | Kubalík, Štěpán | |
dc.identifier.aleph | 002107691 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce s názvem "Koncept implikovaného čtenáře v teorii Wolfganga Isera" si klade za cíl představit pojem implikovaný čtenář, jenž sehrál v teorii recepčního estetika Wolfganga Isera klíčovou roli. Práce se nejprve zaměřuje na kontext, do kterého je začleněna Iserova tvorba, tj. představení kostnické školy recepční estetiky a jejích hlavních myšlenek, poté je představen samotný koncept implikovaného čtenáře. Iser se pomocí tohoto pojmu snaží zachytit povahu interakcí, které probíhají v rámci procesu čtení literárního díla. Práce tedy představuje nejen koncept samotný, ale především jeho roli v procesu četby a konstituování literárního díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Bachelor thesis titled "The Concept of Implied Reader in Wolfgang's Iser Theory" aims to introduce the concept of implied reader, which played the key role in the theory of reception aesthetician Wolfgang Iser. In the beginning the thesis is focused on the context of Iser's works, i.e. the Constance School of reception aesthetics and its main ideas, then introduces the concept of implied reader itself. Iser is using this term to capture the nature of the interactions that take place in the process of reading. The thesis introduces not only the concept but also its role in the process of reading and in the constitution of a literary art work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021076910106986 | |