Zobrazit minimální záznam

The Concept of Implied Reader in Wolfgang Iser's theory
dc.contributor.advisorKaplický, Martin
dc.creatorBerková, Pavlína
dc.date.accessioned2017-06-01T05:28:10Z
dc.date.available2017-06-01T05:28:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76616
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem "Koncept implikovaného čtenáře v teorii Wolfganga Isera" si klade za cíl představit pojem implikovaný čtenář, jenž sehrál v teorii recepčního estetika Wolfganga Isera klíčovou roli. Práce se nejprve zaměřuje na kontext, do kterého je začleněna Iserova tvorba, tj. představení kostnické školy recepční estetiky a jejích hlavních myšlenek, poté je představen samotný koncept implikovaného čtenáře. Iser se pomocí tohoto pojmu snaží zachytit povahu interakcí, které probíhají v rámci procesu čtení literárního díla. Práce tedy představuje nejen koncept samotný, ale především jeho roli v procesu četby a konstituování literárního díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe Bachelor thesis titled "The Concept of Implied Reader in Wolfgang's Iser Theory" aims to introduce the concept of implied reader, which played the key role in the theory of reception aesthetician Wolfgang Iser. In the beginning the thesis is focused on the context of Iser's works, i.e. the Constance School of reception aesthetics and its main ideas, then introduces the concept of implied reader itself. Iser is using this term to capture the nature of the interactions that take place in the process of reading. The thesis introduces not only the concept but also its role in the process of reading and in the constitution of a literary art work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectWolfgang Isercs_CZ
dc.subjectčtenářcs_CZ
dc.subjectimplikovaný čtenářcs_CZ
dc.subjectrecepcecs_CZ
dc.subjectrecepční estetikacs_CZ
dc.subjectliterární dílocs_CZ
dc.subjectliterární teoriecs_CZ
dc.subjectproces čtenícs_CZ
dc.subjectprázdná místacs_CZ
dc.subjecttextová strukturacs_CZ
dc.subjecttextová perspektivacs_CZ
dc.subjectWolfgang Iseren_US
dc.subjectreaderen_US
dc.subjectimplied readeren_US
dc.subjectreceptionen_US
dc.subjectreception aestheticsen_US
dc.subjectliterary art worken_US
dc.subjectliterary theoryen_US
dc.subjectact of readingen_US
dc.subjectblanksen_US
dc.subjecttextual structuresen_US
dc.subjecttextual perspectiveen_US
dc.titleKoncept implikovaného čtenáře v teorii Wolfganga Iseracs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-14
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId171911
dc.title.translatedThe Concept of Implied Reader in Wolfgang Iser's theoryen_US
dc.contributor.refereeKubalík, Štěpán
dc.identifier.aleph002107691
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce s názvem "Koncept implikovaného čtenáře v teorii Wolfganga Isera" si klade za cíl představit pojem implikovaný čtenář, jenž sehrál v teorii recepčního estetika Wolfganga Isera klíčovou roli. Práce se nejprve zaměřuje na kontext, do kterého je začleněna Iserova tvorba, tj. představení kostnické školy recepční estetiky a jejích hlavních myšlenek, poté je představen samotný koncept implikovaného čtenáře. Iser se pomocí tohoto pojmu snaží zachytit povahu interakcí, které probíhají v rámci procesu čtení literárního díla. Práce tedy představuje nejen koncept samotný, ale především jeho roli v procesu četby a konstituování literárního díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis titled "The Concept of Implied Reader in Wolfgang's Iser Theory" aims to introduce the concept of implied reader, which played the key role in the theory of reception aesthetician Wolfgang Iser. In the beginning the thesis is focused on the context of Iser's works, i.e. the Constance School of reception aesthetics and its main ideas, then introduces the concept of implied reader itself. Iser is using this term to capture the nature of the interactions that take place in the process of reading. The thesis introduces not only the concept but also its role in the process of reading and in the constitution of a literary art work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021076910106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV