Zobrazit minimální záznam

Motifs of Death in Baroque Poetry and their Overlapping
dc.contributor.advisorHavelka, Tomáš
dc.creatorJanečková, Vendula
dc.date.accessioned2017-03-30T16:55:04Z
dc.date.available2017-03-30T16:55:04Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7665
dc.description.abstractMoje diplomová práce nese název Motivy smrti v barokní poezii, s podtitulem Interpretace motivů smrti a zmaru ve vybraných dílech barokní literatury. Zaměřila jsem se na barokní funerální lyriku a pokusila se na vybraných dílech manifestovat hlavní znaky tohoto druhu poezie. Hledala jsem nejčastější motivy související se smrtí a umíráním, tedy motivy a pocity zmaru, marnosti, zásvětí, dále pak s tím související touhy po nebeském životě a s tím spjaté pocity strachu tehdejších lidí, strachu z utrpení a pekelných muk. Barokní autoři jsou ve svých líčeních velice naturalističtí. Velice barvitě popisují muka, která na člověka čekají, jestliže nežije v souladu s božími zákony. Nesmíme zapomínat také na to, že texty byly doplňovány i obrazovými cykly a hudební složkou, takže útočení na všechny smysly bylo komplexní. Vycházela jsem z Generační periodizace českého baroka, studie, jejímž autorem je V. Černý. Je nutné si uvědomit, že nemůžeme vnímat baroko jako celistvý celek, je nutné od sebe určitá období vydělit. V. Černý uvádí, že trvá-li například naše baroko přibližně od roku 1620 do roku 1740, uplatní se v jeho procesu přinejmenším pět postupných lidských pokolení, a každé je jiné a poslední se jistě velmi nepodobá prvnímu; všechny sdílejí jistý společný fond názorů a stanovisek, citových vznětů a reakcí,...cs_CZ
dc.description.abstractMoje diplomová práce nese název Motivy smrti v barokní poezii, s podtitulem Interpretace motivu smrti a zmaru ve vybraných dílech barokní literatury. Zamerila jsem se na barokní funerální lyriku a pokusila se na vybraných dílech manifestovat hlavní znaky tohoto druhu poezie. Hledala jsem nejcastejší motivy související se smrtí a umíráním, tedy motivy a pocity zmaru, marnosti, zásvetí, dále pak s tím související touhy po nebeském živote a s tím spjaté pocity strachu tehdejších lidí, strachu z utrpení a pekelných muk. Barokní autori jsou ve svých líceních velice naturalistictí. Velice barvite popisují muka, která na cloveka cekají, jestliže nežije v souladu s božími zákony. Nesmíme zapomínat také na to, že texty byly doplnovány i obrazovými cykly a hudební složkou, takže útocení na všechny smysly bylo komplexní. Vycházela jsem z Generacní periodizace ceského baroka, studie, jejímž autorem je V. Cerný. Je nutné si uvedomit, že nemužeme vnímat baroko jako celistvý celek, je nutné od sebe urcitá období vydelit. V. Cerný uvádí, že trvá-li napríklad naše baroko približne od roku 1620 do roku 1740, uplatní se v jeho procesu prinejmenším pet postupných lidských pokolení, a každé je jiné a poslední se jiste velmi nepodobá prvnímu; všechny sdílejí jistý spolecný fond názoru a stanovisek, citových vznetu a reakcí,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMotivy smrti v barokní poezii a jejich přesahycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-17
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21345
dc.title.translatedMotifs of Death in Baroque Poetry and their Overlappingen_US
dc.contributor.refereeSládek, Miloš
dc.identifier.aleph000519681
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csMoje diplomová práce nese název Motivy smrti v barokní poezii, s podtitulem Interpretace motivů smrti a zmaru ve vybraných dílech barokní literatury. Zaměřila jsem se na barokní funerální lyriku a pokusila se na vybraných dílech manifestovat hlavní znaky tohoto druhu poezie. Hledala jsem nejčastější motivy související se smrtí a umíráním, tedy motivy a pocity zmaru, marnosti, zásvětí, dále pak s tím související touhy po nebeském životě a s tím spjaté pocity strachu tehdejších lidí, strachu z utrpení a pekelných muk. Barokní autoři jsou ve svých líčeních velice naturalističtí. Velice barvitě popisují muka, která na člověka čekají, jestliže nežije v souladu s božími zákony. Nesmíme zapomínat také na to, že texty byly doplňovány i obrazovými cykly a hudební složkou, takže útočení na všechny smysly bylo komplexní. Vycházela jsem z Generační periodizace českého baroka, studie, jejímž autorem je V. Černý. Je nutné si uvědomit, že nemůžeme vnímat baroko jako celistvý celek, je nutné od sebe určitá období vydělit. V. Černý uvádí, že trvá-li například naše baroko přibližně od roku 1620 do roku 1740, uplatní se v jeho procesu přinejmenším pět postupných lidských pokolení, a každé je jiné a poslední se jistě velmi nepodobá prvnímu; všechny sdílejí jistý společný fond názorů a stanovisek, citových vznětů a reakcí,...cs_CZ
uk.abstract.enMoje diplomová práce nese název Motivy smrti v barokní poezii, s podtitulem Interpretace motivu smrti a zmaru ve vybraných dílech barokní literatury. Zamerila jsem se na barokní funerální lyriku a pokusila se na vybraných dílech manifestovat hlavní znaky tohoto druhu poezie. Hledala jsem nejcastejší motivy související se smrtí a umíráním, tedy motivy a pocity zmaru, marnosti, zásvetí, dále pak s tím související touhy po nebeském živote a s tím spjaté pocity strachu tehdejších lidí, strachu z utrpení a pekelných muk. Barokní autori jsou ve svých líceních velice naturalistictí. Velice barvite popisují muka, která na cloveka cekají, jestliže nežije v souladu s božími zákony. Nesmíme zapomínat také na to, že texty byly doplnovány i obrazovými cykly a hudební složkou, takže útocení na všechny smysly bylo komplexní. Vycházela jsem z Generacní periodizace ceského baroka, studie, jejímž autorem je V. Cerný. Je nutné si uvedomit, že nemužeme vnímat baroko jako celistvý celek, je nutné od sebe urcitá období vydelit. V. Cerný uvádí, že trvá-li napríklad naše baroko približne od roku 1620 do roku 1740, uplatní se v jeho procesu prinejmenším pet postupných lidských pokolení, a každé je jiné a poslední se jiste velmi nepodobá prvnímu; všechny sdílejí jistý spolecný fond názoru a stanovisek, citových vznetu a reakcí,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990005196810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV