Rozvoj čtenářství v primární škole
The Development of Reading in Primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7746Identifikátory
SIS: 21891
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marušák, Radek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
12. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předložená diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářství na prvním stupni základní školy v podmínkách probíhající reformy našeho školství. Práce je věnovaná problematice čtenářství, schopnostem a dovednostem s ním spojených, jeho významu a vztahu ke klíčovým kompetencím žáka. Zabývá se metodami, pomocí kterých lze čtenářství rozvíjet, a to především přístupy dramatické výchovy a programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Těžištěm práce je praktická část, která je vedena jako akční výzkum. Konkrétní metody a přístupy jsou ověřovány v praxi, vlastní lekce jsou podrobovány reflexi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The diploma work presented here deals with development of reading practice on the first stage of elementary school in conditions of the contemporary reform of our school system. The work focuses on questions of reading practice, abilities and skills connected with it, its importance and its relation to pupil's key competences. It concerns methods by means of which reading practice can be developed, particularly the approaches of Drama Education and Pleading and Writing for Critical Thinking programme. The centre (basis) of the work is the practical part worked out as action research. Individual methods and approaches have been tested in practice (real situations) and the own lessons have been analysed and reflected. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)