Zobrazit minimální záznam

Girls? Diaries
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorLásková, Marie
dc.date.accessioned2017-03-30T17:16:12Z
dc.date.available2017-03-30T17:16:12Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7752
dc.description.abstractHlavním předmětem mé diplomové práce jsou deníky pěti dívek. Těžištěm je kvalitativní analýza, která má několik úrovní. První úrovní je vnější popis deníků, kde se zajímám o takové charakteristiky, jako je grafická úprava, frekvence a délka zápisů, členění. Druhou úroveň představuje analýza z hlediska žánrového, kde mě zajímá především to, jaké formy psaní autorky užívají, s jakou dovedností a zda se použití forem nějak vyvíjí. Třetí úroveň pak představuje tematická analýza, kde se zajímám o to, jaká témata se v denících vyskytují a v jaké konkrétní podobě. Deníky v mé práci nejsou pouze předmětem výzkumu, ale i prostředkem poznání jejich autorek, a to především z hlediska zaznamenaného vývojového období, které zahrnuje v některých případech ještě konec mladšího školního věku ale především pak začátek dospívání (celkový věkový rozptyl zaznamenaného období: 9;6 - 13;4). Výsledky mého výzkumu chci srovnat s teoretickými poznatky z vývojové psychologie. Také mě zajímá, co psaní deníků pro dívky znamená, jaké místo má v jejich životě a co jim přináší. V teoretické části se zabývám deníkem jako literárním žánrem a jeho využitím v psychologickém výzkumu. Prostor věnuji také charakteristice mladšího školního věku, především pak dospívání, a to z hlediska osobnostního vývoje. Má práce mimo jiné potvrdila, že psaní...cs_CZ
dc.description.abstractIn my master thesis I analyse diaries of five girls. The centrál point of my work is a qualitative analysis that has three parts. The fírst one includes an extemal description of diaries in which I am interested in diary characteristics such as graphic form, structure, frequency and length of records. The second part represents the genre analysis in which I analyse forms of writing which girls use, skills of writing and weather the skills of writing diaries develop in time. The third part represents thematic analysis in which I analyse the themes that appear in the diaries and their concretisations. In my work diary is not only the object of the research but also the mean to get know the authors in the analysed period that includes the end of younger pupil age and start of adolescence (age dispersion is: 9; 6 - 13; 4). I would like to compare the results of my research with the theoretical knowledge of development psychology. I try to find out what wnting diaries means for the girls, which plače writing diaries has in their lives and what writing diaries brings them. In the theoretical part I discuss the diary as a literary genre and its usage in the psychological research. I also deal with the characteristics of younger pupil age and the adolescence from the aspect of personality development. My work...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDeníky dívekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21395
dc.title.translatedGirls? Diariesen_US
dc.contributor.refereeKučera, Miloš
dc.identifier.aleph000572421
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním předmětem mé diplomové práce jsou deníky pěti dívek. Těžištěm je kvalitativní analýza, která má několik úrovní. První úrovní je vnější popis deníků, kde se zajímám o takové charakteristiky, jako je grafická úprava, frekvence a délka zápisů, členění. Druhou úroveň představuje analýza z hlediska žánrového, kde mě zajímá především to, jaké formy psaní autorky užívají, s jakou dovedností a zda se použití forem nějak vyvíjí. Třetí úroveň pak představuje tematická analýza, kde se zajímám o to, jaká témata se v denících vyskytují a v jaké konkrétní podobě. Deníky v mé práci nejsou pouze předmětem výzkumu, ale i prostředkem poznání jejich autorek, a to především z hlediska zaznamenaného vývojového období, které zahrnuje v některých případech ještě konec mladšího školního věku ale především pak začátek dospívání (celkový věkový rozptyl zaznamenaného období: 9;6 - 13;4). Výsledky mého výzkumu chci srovnat s teoretickými poznatky z vývojové psychologie. Také mě zajímá, co psaní deníků pro dívky znamená, jaké místo má v jejich životě a co jim přináší. V teoretické části se zabývám deníkem jako literárním žánrem a jeho využitím v psychologickém výzkumu. Prostor věnuji také charakteristice mladšího školního věku, především pak dospívání, a to z hlediska osobnostního vývoje. Má práce mimo jiné potvrdila, že psaní...cs_CZ
uk.abstract.enIn my master thesis I analyse diaries of five girls. The centrál point of my work is a qualitative analysis that has three parts. The fírst one includes an extemal description of diaries in which I am interested in diary characteristics such as graphic form, structure, frequency and length of records. The second part represents the genre analysis in which I analyse forms of writing which girls use, skills of writing and weather the skills of writing diaries develop in time. The third part represents thematic analysis in which I analyse the themes that appear in the diaries and their concretisations. In my work diary is not only the object of the research but also the mean to get know the authors in the analysed period that includes the end of younger pupil age and start of adolescence (age dispersion is: 9; 6 - 13; 4). I would like to compare the results of my research with the theoretical knowledge of development psychology. I try to find out what wnting diaries means for the girls, which plače writing diaries has in their lives and what writing diaries brings them. In the theoretical part I discuss the diary as a literary genre and its usage in the psychological research. I also deal with the characteristics of younger pupil age and the adolescence from the aspect of personality development. My work...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990005724210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV