"Pozitivní ovlivňování životních postojů" a "Orientační dny pro mládež" jako formy primární prevence
Positive influence on the life attitudes and "The Orientational Days for the Youth" as a form of primary prevention
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7770Identifikátory
SIS: 18552
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuchař, Radomír
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
13. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
V dnešní společnosti se stále častěji setkáváme s dětmi a mladistvými, kteří experimentují s návykovými látkami a páchají trestnou činnost. Předcházením těchto situací může být účinná a včasná prevence. Ve své práci se budu zabývat tématem primární prevence, tedy předcházením nežádoucím sociálním jevům. Představím obecně tuto problematiku a důvody, proč je dobré realizovat programy primární prevence. Dále budu pojednávat o primární prevenci, jako o "Pozitivním ovlivňování životních postojů", tímto programem se zabývá Křesťanská pedagogicko-psychologická poradna v Praze v Karlíně, a o tzv. Orientačních dnech pro mládež, které realizuje Katechetické centrum pod záštitou Královéhradeckého biskupství. Ti se snaží realizovat prevenci prostřednictvím zážitkové pedagogiky. Cílem mé práce je představit dva rozdílné přístupy k realizování prevence a porovnat je. Nechci zjišťovat, který způsob je lepší a který horší, chci pouze upozornit na určité výhody a nevýhody jednotlivých stylů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In meiner Bachelorarbeit beschäftige ich mich mit dem Thema: "Positive Beeinflussung der Lebenseinstellunge" und "Orientierungstage für die Jugend" als eine Forma der Primarprävention. Die Arbeit ist auf zwei Teile verteilt (theoretischer Teil und praktischer Teil). Im theoretischen Teil ist das Thema der Prävention erklärt. Weiter die Gründe, warum die Prävention realisiert werde sollte und die Hauptaufgaben, die man ausgeführen muss, damit sie wirksam ist. Im praktischen Teil stelle ich das Program der Primarprävention in der christlichen pedagogisch-psychologischen Beratungsstelle in Prag vor (das ich in einer Grundschule realisierte) und die "Orientierungstage für die Jugend", welche realisiert der Bischofssitz in Hradec Králové. Ich stellte der Einfluss der Prävention auf die Zielgruppe (die Schüler 6. -9. Klasse und erster Stufe der Mittelschule) fest. Die Quellen waren: die Fragebögen, das Feedback von den Schüler und Lehrer, und die Gespräche mit den Lektoren und Methodikern. Im Schluss meiner Bachelorarbeit werden die Ergebnisse der Untersuchung bewertet und die Lösung wird vorgeschlagen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)