Zobrazit minimální záznam

The Choice of Occupation of People with Mental Disabilities
dc.contributor.advisorKlusák, Miroslav
dc.creatorFigallová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-03-30T17:31:25Z
dc.date.available2017-03-30T17:31:25Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7823
dc.description.abstractLidé s mentálním postižením, kteří ukončují svou účast ve školícím pracovním programu kavárny, stojí před důležitým rozhodnutím: "Kam dál?". Obvykle vstupují do navazujícího tranzitního programu, který jim pomáhá zvládnout přechod z kavárny do jiného prostředí. Cílem této diplomové práce je zmapovat, porozumět a získat hlubší pohled na proces volby povolání u lidí s mentálním postižením, využívajících služeb tranzitního programu. Výzkumným vzorkem je skupina pěti uživatelů, kteří v letech 2003 a 2004 vstoupili do tranzitního programu. Sběr dat probíhal až do konce roku 2005, kdy tranzitní program ukončil poslední z pěti uživatelů. Postup zpracování dat je inspirován zakotvenou teorií Strausse a Corbinové (1999), jedná se o kvalitativní výzkum. Data byla získána především zúčastněným pozorováním a etnografickými rozhovory s uživateli a pracovnicí tranzitního programu (tzv. pracovní konzultantkou). O procesu volby povolání je uvažováno jako o problematice profesní identity. Do tranzitního programu vstoupil každý z uživatelů s určitou představou o svém budoucím pracovním uplatnění. Hovoříme o žádoucí profesní identitě, kterou představují povolání pro uživatele z nějakého důvodu atraktivní, přitažlivá, lákavá. Žádoucí povolání jsou však pro uživatele často nedostupná. Významní druzí (pracovní konzultantka,...cs_CZ
dc.description.abstractAs their café training programme comes to a close, the mentally disabled persons involved face an important decision: "What next?" They usually enter a follow-up transit programme, which helps them to deal with the transformation from the café environment to a different one. The objective of this dissertation was to map, understand and gain a deeper view into the process o f career choices among mentally disabled people who have made use o f the transit programme. The research group consisted of a group o f five subjects who entered the transit programme in 2003 and 2004. Data was collected until the end of 2005 when the transit programme was completed by the last of the five subjects. The data processing proceduře was inspired by the qualitative grounded theory of Strausse and Corbin (1999). The data were obtained particularly through active observation and ethnographic interviews with the subjects, and an employee of the transit programme (working consultant). The process of a career choice is considered to be an issue of professional identity. All subjects entered the transit programme with a certain idea about their future careers. We generally speak about a desirable professional identity, represented by jobs which the subjects find attractive for some reason. However, such attractive jobs are often...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleTranzit z kavárny do práce: Volba povolání lidí s mentálním postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21389
dc.title.translatedThe Choice of Occupation of People with Mental Disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeKučera, Miloš
dc.identifier.aleph000572381
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csLidé s mentálním postižením, kteří ukončují svou účast ve školícím pracovním programu kavárny, stojí před důležitým rozhodnutím: "Kam dál?". Obvykle vstupují do navazujícího tranzitního programu, který jim pomáhá zvládnout přechod z kavárny do jiného prostředí. Cílem této diplomové práce je zmapovat, porozumět a získat hlubší pohled na proces volby povolání u lidí s mentálním postižením, využívajících služeb tranzitního programu. Výzkumným vzorkem je skupina pěti uživatelů, kteří v letech 2003 a 2004 vstoupili do tranzitního programu. Sběr dat probíhal až do konce roku 2005, kdy tranzitní program ukončil poslední z pěti uživatelů. Postup zpracování dat je inspirován zakotvenou teorií Strausse a Corbinové (1999), jedná se o kvalitativní výzkum. Data byla získána především zúčastněným pozorováním a etnografickými rozhovory s uživateli a pracovnicí tranzitního programu (tzv. pracovní konzultantkou). O procesu volby povolání je uvažováno jako o problematice profesní identity. Do tranzitního programu vstoupil každý z uživatelů s určitou představou o svém budoucím pracovním uplatnění. Hovoříme o žádoucí profesní identitě, kterou představují povolání pro uživatele z nějakého důvodu atraktivní, přitažlivá, lákavá. Žádoucí povolání jsou však pro uživatele často nedostupná. Významní druzí (pracovní konzultantka,...cs_CZ
uk.abstract.enAs their café training programme comes to a close, the mentally disabled persons involved face an important decision: "What next?" They usually enter a follow-up transit programme, which helps them to deal with the transformation from the café environment to a different one. The objective of this dissertation was to map, understand and gain a deeper view into the process o f career choices among mentally disabled people who have made use o f the transit programme. The research group consisted of a group o f five subjects who entered the transit programme in 2003 and 2004. Data was collected until the end of 2005 when the transit programme was completed by the last of the five subjects. The data processing proceduře was inspired by the qualitative grounded theory of Strausse and Corbin (1999). The data were obtained particularly through active observation and ethnographic interviews with the subjects, and an employee of the transit programme (working consultant). The process of a career choice is considered to be an issue of professional identity. All subjects entered the transit programme with a certain idea about their future careers. We generally speak about a desirable professional identity, represented by jobs which the subjects find attractive for some reason. However, such attractive jobs are often...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990005723810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV