Jednotná vizuální identita škol
Unified visual identity of schools
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79242Identifiers
Study Information System: 178815
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Lustig, Stanislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Information Technology Oriented at Education - Health Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
vizuální, identita, corporate, logo, designKeywords (English)
visual, identity, corporate, logo, designBakalářská práce "Jednotná vizuální identita škol" se věnuje problematice vizuální prezentace českých škol. Teoretická část přibližuje téma jednotné vizuální identity, popisuje její důležité prvky a fáze tvorby. Tento oddíl práce je napsán tak, aby mohl sloužit jako manuál pro správné vytvoření jednotné vizuální identity. Přiblížena je také současná situace škol v této oblasti a její porovnání se zahraničím. Emiprická část poskytuje náhled do využívání prvků jednotné vizuální identity na českých školách a míru jejich zpracování v rámci Corporate Designu. Zkoumá elektronicky dostupné materiály škol z hlediska jednotné vizuální identity a porovnává je s materiály dostupnými u komerčních subjektů. Dalším přínosem je návrh obsahu minimálního grafického manuálu pro praktické využití ve školním prostředí.
Bachelor thesis "Unified visual identity of schools deals with a visual presentation of elementary and secondary schools. Theoretical part explains a subject of the unified visual identity of schools and describes fundamental parts and phases of the creation. This section is written in the way it can serve as a manual for a right creation of the unified visual identity. On top of that, current situation of schools in this regard is thoroughly described and compared with international peers. Empiric part examines the existence of the unified visual identity in the Czech Republic. This part explores electronical materials of schools which can be a part of Corporate Identity and compares them with commercial entities. Another benefit is the draft of minimum graphic design manual for practical use in the school environment.