Zobrazit minimální záznam

Development a sence of rhythm through musical and movement exercises gymnasts at primary school age
dc.contributor.advisorPanská, Šárka
dc.creatorKašparová, Alena
dc.date.accessioned2017-06-01T16:01:08Z
dc.date.available2017-06-01T16:01:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79405
dc.description.abstractCharakteristika práce: Rytmizace pohybu je považována za jeden ze základních předpokladů optimálního provedení pohybu danou technikou. Rozvoj hudebně-pohybových předpokladů, a tedy i rytmického cítění, je proto důležitý již od dětských kategorií. Tyto předpoklady můžeme ovlivňovat vhodným intervenčním programem hudebně-pohybových činností. Dobře zvládnuté rytmicko-pohybové vzorce se podílí, jak na úspěšném osvojování si různých pohybových aktivit, tak na výsledném sportovním výkonu. Cíl práce: Cílem práce je zpracování intervenčního programu zaměřeného na hudebně pohybové činnosti. Tyto činnosti rozvíjí a zdokonalují hudební předpoklady, tedy především rytmické cítění, koordinaci pohybu a schopnost zvládnout provádět hudebně pohybové sestavy u dětí v mladším školním věku. Intervenční program je sestaven z několika oddílů, které obsahují činnosti bez hudby, s hudbou a činnosti s využitím ozvučného náčiní. Metodika: Ve své práci jsem použila empirickou metodu výzkumu, a to testování. Pracovali jsme s experimentální (ES) a kontrolní (KS) skupinou. Obě skupiny absolvovaly vstupní diagnostiku rytmických schopností. Následně na základě diagnostiky, letité praxe a literatury, jsem vytvořila intervenční hudebně-pohybový program na rozvoj a zdokonalení rytmického cítění. Ten prováděla pouze experimentální...cs_CZ
dc.description.abstractCharacterization work: The rhythm of the movement is considered one of the basic assumptions of the optimum design movement technique. It develops musical-physical assumptions, and therefore a rhythmic feeling, which is important in children's categories. These assumptions can influence the appropriate intervention program of music and movement activities. Well mastered rhythm and movement patterns contribute to the successful acquisition of a variety of physical activities and sports performance in the final. Objective: The aim of this work is to elaborate an intervention program focused on music and movement activities. These activities develop and enhance music assumptions with mainly a sense of rhythm, coordination of movement and an ability to handle performance music, as well as movement etudes for children of school age. The intervention program is made up of several sections that include activity without music, as well as with music and activities with sounding tools. Methodology: In my work I used empirical method of research - testing. We worked with experimental (EG) and control (CG) group. Both groups underwent input diagnostic rhythmic abilities. Subsequently, on the basis of diagnosis, age-old practice and literature, I created a musical movement intervention program for the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjectrytmuscs_CZ
dc.subjecthudebně-pohybové činnostics_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectdiagnostika rytmických předpokladůcs_CZ
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectrhythmen_US
dc.subjectmusical and movement activitiesen_US
dc.subjectprimary school ageen_US
dc.subjectdiagnostics of rhythmic assumptionsen_US
dc.titleRozvoj rytmického cítění prostřednictvím hudebně pohybových cvičení u gymnastek mladšího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentGymnastikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId168650
dc.title.translatedDevelopment a sence of rhythm through musical and movement exercises gymnasts at primary school ageen_US
dc.contributor.refereeFričová, Marie
dc.identifier.aleph002102190
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Gymnastikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCharakteristika práce: Rytmizace pohybu je považována za jeden ze základních předpokladů optimálního provedení pohybu danou technikou. Rozvoj hudebně-pohybových předpokladů, a tedy i rytmického cítění, je proto důležitý již od dětských kategorií. Tyto předpoklady můžeme ovlivňovat vhodným intervenčním programem hudebně-pohybových činností. Dobře zvládnuté rytmicko-pohybové vzorce se podílí, jak na úspěšném osvojování si různých pohybových aktivit, tak na výsledném sportovním výkonu. Cíl práce: Cílem práce je zpracování intervenčního programu zaměřeného na hudebně pohybové činnosti. Tyto činnosti rozvíjí a zdokonalují hudební předpoklady, tedy především rytmické cítění, koordinaci pohybu a schopnost zvládnout provádět hudebně pohybové sestavy u dětí v mladším školním věku. Intervenční program je sestaven z několika oddílů, které obsahují činnosti bez hudby, s hudbou a činnosti s využitím ozvučného náčiní. Metodika: Ve své práci jsem použila empirickou metodu výzkumu, a to testování. Pracovali jsme s experimentální (ES) a kontrolní (KS) skupinou. Obě skupiny absolvovaly vstupní diagnostiku rytmických schopností. Následně na základě diagnostiky, letité praxe a literatury, jsem vytvořila intervenční hudebně-pohybový program na rozvoj a zdokonalení rytmického cítění. Ten prováděla pouze experimentální...cs_CZ
uk.abstract.enCharacterization work: The rhythm of the movement is considered one of the basic assumptions of the optimum design movement technique. It develops musical-physical assumptions, and therefore a rhythmic feeling, which is important in children's categories. These assumptions can influence the appropriate intervention program of music and movement activities. Well mastered rhythm and movement patterns contribute to the successful acquisition of a variety of physical activities and sports performance in the final. Objective: The aim of this work is to elaborate an intervention program focused on music and movement activities. These activities develop and enhance music assumptions with mainly a sense of rhythm, coordination of movement and an ability to handle performance music, as well as movement etudes for children of school age. The intervention program is made up of several sections that include activity without music, as well as with music and activities with sounding tools. Methodology: In my work I used empirical method of research - testing. We worked with experimental (EG) and control (CG) group. Both groups underwent input diagnostic rhythmic abilities. Subsequently, on the basis of diagnosis, age-old practice and literature, I created a musical movement intervention program for the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Gymnastikacs_CZ
dc.identifier.lisID990021021900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV