Zobrazit minimální záznam

Strategy of students' problem solving equation type in the 4th and 5th grade of primary school
dc.contributor.advisorSlezáková, Jana
dc.creatorJohánková, Renata
dc.date.accessioned2017-06-01T16:24:49Z
dc.date.available2017-06-01T16:24:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79504
dc.description.abstractV současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie při řešení úloh rovnicového typu a v závislosti na tom i jejich úspěšnost řešení. Do skupiny, která je vyučována tradičně, byli vybráni ti žáci 4. a 5. ročníku ZŠ, kteří při výuce používají učebnice řady Alter. Do druhé skupiny ti žáci 4. a 5. ročníku, kteří při výuce používají učebnice od autorů Hejný a kolektiv. Na základě dvou předexperimentů byly vybrány a formulovány úlohy pro samotný experiment. Součástí experimentu jsou i rozhovory s vybranými žáky. KLÍČOVÁ SLOVA strategie, strategie úspěšná, strategie neúspěšná, transmisivní a konstruktivistický styl vyučování, úlohy rovnicového typu, žákovské řešení úlohcs_CZ
dc.description.abstractNowadays we can meet instead of the traditional approach to teaching math also Hejný method in schools. The aim of this thesis is to compare two groups of students (traditionally lead and lead by Hejný method) and their strategies for solving problems of the type of equation, and to compare how successful their solutions are. For the group which is taught traditionally, there were chosen the pupils in the 4th and 5th grade of primary school, who used to use the textbook of the series Alter. In the other group there were chosen pupils who use the textbooks by Hejný et al. Before the experiment there had been selected and formulated tasks for the experiment itself. A part of the experiment are also interviews with selected students. KEYWORDS strategy, successful strategy, non-successful strategy, transmisive and constructivistic way of teaching, the type of equation tasks, pupil's solution of the problemen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.subjectstrategie úspěšnács_CZ
dc.subjectstrategie neúspěšnács_CZ
dc.subjecttransmisivní a konstruktivistický styl vyučovánícs_CZ
dc.subjectúlohy rovnicového typucs_CZ
dc.subjectžákovské řešení úlohycs_CZ
dc.subjectstrategyen_US
dc.subjectsuccessful strategyen_US
dc.subjectnon-successful strategyen_US
dc.subjecttransmisive and constructivistic way of teachingen_US
dc.subjectthe type of equation tasksen_US
dc.subjectpupil's solution of the problemen_US
dc.titleStrategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-19
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146165
dc.title.translatedStrategy of students' problem solving equation type in the 4th and 5th grade of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKaslová, Michaela
dc.identifier.aleph002088956
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie při řešení úloh rovnicového typu a v závislosti na tom i jejich úspěšnost řešení. Do skupiny, která je vyučována tradičně, byli vybráni ti žáci 4. a 5. ročníku ZŠ, kteří při výuce používají učebnice řady Alter. Do druhé skupiny ti žáci 4. a 5. ročníku, kteří při výuce používají učebnice od autorů Hejný a kolektiv. Na základě dvou předexperimentů byly vybrány a formulovány úlohy pro samotný experiment. Součástí experimentu jsou i rozhovory s vybranými žáky. KLÍČOVÁ SLOVA strategie, strategie úspěšná, strategie neúspěšná, transmisivní a konstruktivistický styl vyučování, úlohy rovnicového typu, žákovské řešení úlohcs_CZ
uk.abstract.enNowadays we can meet instead of the traditional approach to teaching math also Hejný method in schools. The aim of this thesis is to compare two groups of students (traditionally lead and lead by Hejný method) and their strategies for solving problems of the type of equation, and to compare how successful their solutions are. For the group which is taught traditionally, there were chosen the pupils in the 4th and 5th grade of primary school, who used to use the textbook of the series Alter. In the other group there were chosen pupils who use the textbooks by Hejný et al. Before the experiment there had been selected and formulated tasks for the experiment itself. A part of the experiment are also interviews with selected students. KEYWORDS strategy, successful strategy, non-successful strategy, transmisive and constructivistic way of teaching, the type of equation tasks, pupil's solution of the problemen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020889560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV