dc.contributor.advisor | Slezáková, Jana | |
dc.creator | Johánková, Renata | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T16:24:49Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T16:24:49Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79504 | |
dc.description.abstract | V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie při řešení úloh rovnicového typu a v závislosti na tom i jejich úspěšnost řešení. Do skupiny, která je vyučována tradičně, byli vybráni ti žáci 4. a 5. ročníku ZŠ, kteří při výuce používají učebnice řady Alter. Do druhé skupiny ti žáci 4. a 5. ročníku, kteří při výuce používají učebnice od autorů Hejný a kolektiv. Na základě dvou předexperimentů byly vybrány a formulovány úlohy pro samotný experiment. Součástí experimentu jsou i rozhovory s vybranými žáky. KLÍČOVÁ SLOVA strategie, strategie úspěšná, strategie neúspěšná, transmisivní a konstruktivistický styl vyučování, úlohy rovnicového typu, žákovské řešení úloh | cs_CZ |
dc.description.abstract | Nowadays we can meet instead of the traditional approach to teaching math also Hejný method in schools. The aim of this thesis is to compare two groups of students (traditionally lead and lead by Hejný method) and their strategies for solving problems of the type of equation, and to compare how successful their solutions are. For the group which is taught traditionally, there were chosen the pupils in the 4th and 5th grade of primary school, who used to use the textbook of the series Alter. In the other group there were chosen pupils who use the textbooks by Hejný et al. Before the experiment there had been selected and formulated tasks for the experiment itself. A part of the experiment are also interviews with selected students. KEYWORDS strategy, successful strategy, non-successful strategy, transmisive and constructivistic way of teaching, the type of equation tasks, pupil's solution of the problem | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | strategie | cs_CZ |
dc.subject | strategie úspěšná | cs_CZ |
dc.subject | strategie neúspěšná | cs_CZ |
dc.subject | transmisivní a konstruktivistický styl vyučování | cs_CZ |
dc.subject | úlohy rovnicového typu | cs_CZ |
dc.subject | žákovské řešení úlohy | cs_CZ |
dc.subject | strategy | en_US |
dc.subject | successful strategy | en_US |
dc.subject | non-successful strategy | en_US |
dc.subject | transmisive and constructivistic way of teaching | en_US |
dc.subject | the type of equation tasks | en_US |
dc.subject | pupil's solution of the problem | en_US |
dc.title | Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-05-19 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 146165 | |
dc.title.translated | Strategy of students' problem solving equation type in the 4th and 5th grade of primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Kaslová, Michaela | |
dc.identifier.aleph | 002088956 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie při řešení úloh rovnicového typu a v závislosti na tom i jejich úspěšnost řešení. Do skupiny, která je vyučována tradičně, byli vybráni ti žáci 4. a 5. ročníku ZŠ, kteří při výuce používají učebnice řady Alter. Do druhé skupiny ti žáci 4. a 5. ročníku, kteří při výuce používají učebnice od autorů Hejný a kolektiv. Na základě dvou předexperimentů byly vybrány a formulovány úlohy pro samotný experiment. Součástí experimentu jsou i rozhovory s vybranými žáky. KLÍČOVÁ SLOVA strategie, strategie úspěšná, strategie neúspěšná, transmisivní a konstruktivistický styl vyučování, úlohy rovnicového typu, žákovské řešení úloh | cs_CZ |
uk.abstract.en | Nowadays we can meet instead of the traditional approach to teaching math also Hejný method in schools. The aim of this thesis is to compare two groups of students (traditionally lead and lead by Hejný method) and their strategies for solving problems of the type of equation, and to compare how successful their solutions are. For the group which is taught traditionally, there were chosen the pupils in the 4th and 5th grade of primary school, who used to use the textbook of the series Alter. In the other group there were chosen pupils who use the textbooks by Hejný et al. Before the experiment there had been selected and formulated tasks for the experiment itself. A part of the experiment are also interviews with selected students. KEYWORDS strategy, successful strategy, non-successful strategy, transmisive and constructivistic way of teaching, the type of equation tasks, pupil's solution of the problem | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020889560106986 | |