dc.contributor.advisor | Procházka, Josef | |
dc.creator | Ferenc, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T16:44:29Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T16:44:29Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79605 | |
dc.description.abstract | Teoretickou analýzou jsme k web designu přistoupili jako k digitálnímu, designovému oboru, který je inherentně kreativní. Proto jej analyzujeme na základě teorií kreativity, designu a nových médií. Demystifikujeme romantický pohled na kreativitu; analyzujeme komponentní, evoluční a další pohledy na kreativitu; zjišťujeme, že expertíza a kontext jsou pro kreativitu důležité. Analýzou teorií designu zavrhujeme chápání designéra jako "dekoratéra"; definujeme design jako řešení "wicked" problémů a distinktivní druh myšlení, které je vhodné pro integraci umění a technologie i tvorbu inovací v postindustriální společnosti. Dále analyzujeme vztah mezi designem a uživatelem. Diskutujeme o kódu jako "materiálu" pro web design. Po historické analýze evoluce Webu definujeme "axiomatický systém", kterým Web analyzujeme. Tyto axiomy jsou: Web jako technologická platforma; Web jako nové médium; Web jako interface, dělící se na kód a lidskou stránku, jež existují v širším sociokulturním kontextu; Web jako interakční design; Web jako dílo existující a měnící se vzhledem k momentálnímu (spaciotemporálnímu) kontextu použití. Touto analýzou a axiomy vysvětlujeme, proč je současný web design responzivní, "mobile first" a jakou roli má mobilní kontext. Nakonec diskutujeme o budoucnosti web designu. V... | cs_CZ |
dc.description.abstract | By theoretical analysis we regard web design as a digital, design field, which is inherently creative. That is why we analyse it on the background of research in creativity, design and new media. We demystify the romantic view on creativity; analyse the componential, evolutionary and other views on creativity; find out that expertise and context are important for creativity. By analysis of theories of design we discard the perception of a designer as a "decorator"; define design as solving "wicked" problems and as a distinct type of thinking which is suitable for integrating art and technology as well as for innovations in the postindustrial society. We also analyse the relation between design and the user. We discuss code as "material" for web design. After the historical analysis of the evolution of Web we define an "axiomatic system" whereby we analyse Web. The axioms are: Web as a technological platform; Web as a new medium; Web as interface, consisting of code and the human side which exist in the broader sociocultural context; Web as interaction design; Web as a work existing and changing according to the immediate (spatiotemporal) context of use. With the analysis and axioms we elucidate why the current web design is responsive, "mobile first" and what role the mobile context... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | web design | cs_CZ |
dc.subject | responzivní web design | cs_CZ |
dc.subject | mobile first | cs_CZ |
dc.subject | interakční design | cs_CZ |
dc.subject | nová média | cs_CZ |
dc.subject | affordance | cs_CZ |
dc.subject | wicked problém | cs_CZ |
dc.subject | kreativita | cs_CZ |
dc.subject | post-industrialní společnost | cs_CZ |
dc.subject | web design | en_US |
dc.subject | responsive web design | en_US |
dc.subject | mobile first | en_US |
dc.subject | interaction design | en_US |
dc.subject | new media | en_US |
dc.subject | affordance | en_US |
dc.subject | wicked problém | en_US |
dc.subject | creativity | en_US |
dc.subject | post-industrial society | en_US |
dc.title | Teorie současného web designu a její aplikace při návrhu responsivních www stránek | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-07 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 150418 | |
dc.title.translated | Theory of contemporary web design and its application to development of responsive websites | en_US |
dc.contributor.referee | Fuglík, Viktor | |
dc.identifier.aleph | 002025444 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Informační technologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English Language Oriented at Education - Information Technology Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Informační technologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English Language Oriented at Education - Information Technology Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Teoretickou analýzou jsme k web designu přistoupili jako k digitálnímu, designovému oboru, který je inherentně kreativní. Proto jej analyzujeme na základě teorií kreativity, designu a nových médií. Demystifikujeme romantický pohled na kreativitu; analyzujeme komponentní, evoluční a další pohledy na kreativitu; zjišťujeme, že expertíza a kontext jsou pro kreativitu důležité. Analýzou teorií designu zavrhujeme chápání designéra jako "dekoratéra"; definujeme design jako řešení "wicked" problémů a distinktivní druh myšlení, které je vhodné pro integraci umění a technologie i tvorbu inovací v postindustriální společnosti. Dále analyzujeme vztah mezi designem a uživatelem. Diskutujeme o kódu jako "materiálu" pro web design. Po historické analýze evoluce Webu definujeme "axiomatický systém", kterým Web analyzujeme. Tyto axiomy jsou: Web jako technologická platforma; Web jako nové médium; Web jako interface, dělící se na kód a lidskou stránku, jež existují v širším sociokulturním kontextu; Web jako interakční design; Web jako dílo existující a měnící se vzhledem k momentálnímu (spaciotemporálnímu) kontextu použití. Touto analýzou a axiomy vysvětlujeme, proč je současný web design responzivní, "mobile first" a jakou roli má mobilní kontext. Nakonec diskutujeme o budoucnosti web designu. V... | cs_CZ |
uk.abstract.en | By theoretical analysis we regard web design as a digital, design field, which is inherently creative. That is why we analyse it on the background of research in creativity, design and new media. We demystify the romantic view on creativity; analyse the componential, evolutionary and other views on creativity; find out that expertise and context are important for creativity. By analysis of theories of design we discard the perception of a designer as a "decorator"; define design as solving "wicked" problems and as a distinct type of thinking which is suitable for integrating art and technology as well as for innovations in the postindustrial society. We also analyse the relation between design and the user. We discuss code as "material" for web design. After the historical analysis of the evolution of Web we define an "axiomatic system" whereby we analyse Web. The axioms are: Web as a technological platform; Web as a new medium; Web as interface, consisting of code and the human side which exist in the broader sociocultural context; Web as interaction design; Web as a work existing and changing according to the immediate (spatiotemporal) context of use. With the analysis and axioms we elucidate why the current web design is responsive, "mobile first" and what role the mobile context... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020254440106986 | |