Zobrazit minimální záznam

Media costruction of reality in reality TV
dc.contributor.advisorKruml, Milan
dc.creatorChristovová, Nela
dc.date.accessioned2017-06-01T21:18:07Z
dc.date.available2017-06-01T21:18:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80873
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za účelem pobavit diváky u televizních obrazovek. V teoretické části se věnuje konceptům, které jsou klíčové pro tento fenomén, jako je sociální konstrukce reality autorů Bergera a Luckmanna, gatekeeping nebo agenda setting. Věnuje se také samotnému žánru reality TV - konkrétně jeho historii, vývoji a hlavním subžánrům, které v současnosti můžeme spatřit na televizních obrazovkách. Praktická část využívá narativní analýzu pro identifikaci způsobů, jakými dochází k samotné mediální konstrukci reality v tomto žánru. Vzorek pro tuto analýzu byl složen z celkem 80 epizod jedenácti pořadů z britské a americké produkce, které se rozšířily i mimo svou domovinu a dočkaly se často lokálních verzí. Všechny pořady jsou známé také českým divákům z místních televizních stanic. Mou hlavní tezí je, že k mediální konstrukci reality může v těchto pořadech docházet od samého počátku, tedy od nastavování pravidel, přes samotné natáčení až po postprodukci (tedy po výběr obrazů, využití role vypravěče a výběr hudebního podkresu). Všem těmto fázím se budu věnovat ve své diplomové práci.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the manner how a phenomenon often called "media construction of reality" occurs in the Reality TV. This popular television genre is known for mixing reality captured on an omnipresent camera together with fiction elements in order to amuse the audience. In the theoretical part, I will focus on the concepts that are crucial for this phenomenon such as Berger's and Luckmann's social construction of reality, gatekeeping or agenda setting. Also, I will describe the history of Reality TV as a genre and also will focus on main subgenres that can be seen on television these days. In the practical part, I will use narrative analysis to identify how the media are constructing reality in television programmes. The sample for the analysis will consist of 80 episodes from 11 different TV shows of American and British production. These have already spread out of their country of origin and are familiar to Czech audience from local TV channels. My main thesis is that media construction of reality can happen from the very beginning - i.e. from rules establishing to shooting and postproduction. All these phases will be analyzed in this paper.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAnalýzacs_CZ
dc.subjectdocusoapcs_CZ
dc.subjectgamedoccs_CZ
dc.subjectmediální konstrukce realitycs_CZ
dc.subjectreality showcs_CZ
dc.subjectreality TVcs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjectAnalysisen_US
dc.subjectdocusoapen_US
dc.subjectgamedocen_US
dc.subjectmedia construction of realityen_US
dc.subjectreality showen_US
dc.subjectreality TVen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.titleMediální konstrukce reality v žánru reality TVcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-03
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId152809
dc.title.translatedMedia costruction of reality in reality TVen_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.identifier.aleph002069363
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za účelem pobavit diváky u televizních obrazovek. V teoretické části se věnuje konceptům, které jsou klíčové pro tento fenomén, jako je sociální konstrukce reality autorů Bergera a Luckmanna, gatekeeping nebo agenda setting. Věnuje se také samotnému žánru reality TV - konkrétně jeho historii, vývoji a hlavním subžánrům, které v současnosti můžeme spatřit na televizních obrazovkách. Praktická část využívá narativní analýzu pro identifikaci způsobů, jakými dochází k samotné mediální konstrukci reality v tomto žánru. Vzorek pro tuto analýzu byl složen z celkem 80 epizod jedenácti pořadů z britské a americké produkce, které se rozšířily i mimo svou domovinu a dočkaly se často lokálních verzí. Všechny pořady jsou známé také českým divákům z místních televizních stanic. Mou hlavní tezí je, že k mediální konstrukci reality může v těchto pořadech docházet od samého počátku, tedy od nastavování pravidel, přes samotné natáčení až po postprodukci (tedy po výběr obrazů, využití role vypravěče a výběr hudebního podkresu). Všem těmto fázím se budu věnovat ve své diplomové práci.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the manner how a phenomenon often called "media construction of reality" occurs in the Reality TV. This popular television genre is known for mixing reality captured on an omnipresent camera together with fiction elements in order to amuse the audience. In the theoretical part, I will focus on the concepts that are crucial for this phenomenon such as Berger's and Luckmann's social construction of reality, gatekeeping or agenda setting. Also, I will describe the history of Reality TV as a genre and also will focus on main subgenres that can be seen on television these days. In the practical part, I will use narrative analysis to identify how the media are constructing reality in television programmes. The sample for the analysis will consist of 80 episodes from 11 different TV shows of American and British production. These have already spread out of their country of origin and are familiar to Czech audience from local TV channels. My main thesis is that media construction of reality can happen from the very beginning - i.e. from rules establishing to shooting and postproduction. All these phases will be analyzed in this paper.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020693630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV