dc.contributor.advisor | Kruml, Milan | |
dc.creator | Christovová, Nela | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T21:18:07Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T21:18:07Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/80873 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za účelem pobavit diváky u televizních obrazovek. V teoretické části se věnuje konceptům, které jsou klíčové pro tento fenomén, jako je sociální konstrukce reality autorů Bergera a Luckmanna, gatekeeping nebo agenda setting. Věnuje se také samotnému žánru reality TV - konkrétně jeho historii, vývoji a hlavním subžánrům, které v současnosti můžeme spatřit na televizních obrazovkách. Praktická část využívá narativní analýzu pro identifikaci způsobů, jakými dochází k samotné mediální konstrukci reality v tomto žánru. Vzorek pro tuto analýzu byl složen z celkem 80 epizod jedenácti pořadů z britské a americké produkce, které se rozšířily i mimo svou domovinu a dočkaly se často lokálních verzí. Všechny pořady jsou známé také českým divákům z místních televizních stanic. Mou hlavní tezí je, že k mediální konstrukci reality může v těchto pořadech docházet od samého počátku, tedy od nastavování pravidel, přes samotné natáčení až po postprodukci (tedy po výběr obrazů, využití role vypravěče a výběr hudebního podkresu). Všem těmto fázím se budu věnovat ve své diplomové práci. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the manner how a phenomenon often called "media construction of reality" occurs in the Reality TV. This popular television genre is known for mixing reality captured on an omnipresent camera together with fiction elements in order to amuse the audience. In the theoretical part, I will focus on the concepts that are crucial for this phenomenon such as Berger's and Luckmann's social construction of reality, gatekeeping or agenda setting. Also, I will describe the history of Reality TV as a genre and also will focus on main subgenres that can be seen on television these days. In the practical part, I will use narrative analysis to identify how the media are constructing reality in television programmes. The sample for the analysis will consist of 80 episodes from 11 different TV shows of American and British production. These have already spread out of their country of origin and are familiar to Czech audience from local TV channels. My main thesis is that media construction of reality can happen from the very beginning - i.e. from rules establishing to shooting and postproduction. All these phases will be analyzed in this paper. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Analýza | cs_CZ |
dc.subject | docusoap | cs_CZ |
dc.subject | gamedoc | cs_CZ |
dc.subject | mediální konstrukce reality | cs_CZ |
dc.subject | reality show | cs_CZ |
dc.subject | reality TV | cs_CZ |
dc.subject | televize | cs_CZ |
dc.subject | Analysis | en_US |
dc.subject | docusoap | en_US |
dc.subject | gamedoc | en_US |
dc.subject | media construction of reality | en_US |
dc.subject | reality show | en_US |
dc.subject | reality TV | en_US |
dc.subject | television | en_US |
dc.title | Mediální konstrukce reality v žánru reality TV | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-02-03 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 152809 | |
dc.title.translated | Media costruction of reality in reality TV | en_US |
dc.contributor.referee | Štoll, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002069363 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za účelem pobavit diváky u televizních obrazovek. V teoretické části se věnuje konceptům, které jsou klíčové pro tento fenomén, jako je sociální konstrukce reality autorů Bergera a Luckmanna, gatekeeping nebo agenda setting. Věnuje se také samotnému žánru reality TV - konkrétně jeho historii, vývoji a hlavním subžánrům, které v současnosti můžeme spatřit na televizních obrazovkách. Praktická část využívá narativní analýzu pro identifikaci způsobů, jakými dochází k samotné mediální konstrukci reality v tomto žánru. Vzorek pro tuto analýzu byl složen z celkem 80 epizod jedenácti pořadů z britské a americké produkce, které se rozšířily i mimo svou domovinu a dočkaly se často lokálních verzí. Všechny pořady jsou známé také českým divákům z místních televizních stanic. Mou hlavní tezí je, že k mediální konstrukci reality může v těchto pořadech docházet od samého počátku, tedy od nastavování pravidel, přes samotné natáčení až po postprodukci (tedy po výběr obrazů, využití role vypravěče a výběr hudebního podkresu). Všem těmto fázím se budu věnovat ve své diplomové práci. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on the manner how a phenomenon often called "media construction of reality" occurs in the Reality TV. This popular television genre is known for mixing reality captured on an omnipresent camera together with fiction elements in order to amuse the audience. In the theoretical part, I will focus on the concepts that are crucial for this phenomenon such as Berger's and Luckmann's social construction of reality, gatekeeping or agenda setting. Also, I will describe the history of Reality TV as a genre and also will focus on main subgenres that can be seen on television these days. In the practical part, I will use narrative analysis to identify how the media are constructing reality in television programmes. The sample for the analysis will consist of 80 episodes from 11 different TV shows of American and British production. These have already spread out of their country of origin and are familiar to Czech audience from local TV channels. My main thesis is that media construction of reality can happen from the very beginning - i.e. from rules establishing to shooting and postproduction. All these phases will be analyzed in this paper. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020693630106986 | |