Zobrazit minimální záznam

To be as children? Exegesis of Mark 10:13-16
dc.contributor.advisorBrož, Jaroslav
dc.creatorReichel, František
dc.date.accessioned2017-06-01T21:43:12Z
dc.date.available2017-06-01T21:43:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80997
dc.description.abstractStudie se zabývá exegezí perikopy Markova evangelia (Mk 10,13-16), obecně známé pod pojmem Ježíš a děti. Část práce je věnována vlastnímu textu perikopy nejen z pohledu českého překladu, ale s přihlédnutím k řeckému textu, skrze nějž se snažíme uchopit původní autorovo sdělení a jeho vnímání tehdejšími i současnými adresáty. Studovaný text pro snadnější pochopení vnímáme v bezprostředním kontextu Zajordánské pasáže Druhého evangelia i v širším kontextu celého Markova spisu. Markův text i jeho kompozice je též srovnávána s paralelními texty synoptických evangelií, jejichž svatopisci z Markova originálu vycházeli. Předmět dvou samostatných kapitol představuje analýza dvou klíčových pojmů Ježíšova výroku v patnáctém verši: pojmu děti - neboť antické a postmoderní vnímání se mohou významně odlišovat - a pojmu Boží království, které je jádrem nejen zvolené perikopy, ale celé markovské narace Ježíšova pozemského hlásání. Smyslem práce je vyložit celý příběh a do hloubky pochopit Ježíšův výrok "kdo nepřijme Boží království jako dítě, jistě do něho nevejde". Jaký postoj, jaké kvality či vlastnosti symbolizuje dítě v Ježíšových slovech? Co znamená být jako dítě? V čem je nám dítě dáváno za vzor? Na tyto otázky, provázející pravděpodobně každého čtenáře evangelií, hledá odpověď tato práce.cs_CZ
dc.description.abstractTo Be As A Children? Exegesy Of Mk 10:13-16 The study deals with the exegesis of the pericope of the Gospel of Mark (Mk 10:13-16), generally known under the title The Little Children and Jesus. A part of the work is dedicated to the text of the pericope, not only from the point of view of its Czech translation, but also with consideration of the Greek text through which we strive to understand the original message of the author and its perception by the then recipients as well as the contemporary ones. To grasp the studied text better, it is perceived in the immediate context of the Transjordan passage of the Second Gospel, as well as in the broader context of the entire Gospel of Mark. Mark's text and his compositions are also compared with the parallel texts of synoptic gospels whose authors used Mark's original as a background. Two separate chapters are dedicated to the analysis of two crucial terms of Jesus's statement in the fifteenth verse: children - as the ancient and postmodern interpretations may differ significantly - and the kingdom of God, which is the core of the pericope, as well as the entire Mark's narration of Jesus's earthly preaching. The purpose of the work is to interpret the story and to understand, in depth, Jesus's statement: "Anyone who will not receive the kingdom of God...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectDěti,Boží království,žehnánícs_CZ
dc.subjectmanželstvícs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectevangeliumcs_CZ
dc.subjectučednícics_CZ
dc.subjectChildrenen_US
dc.subjectKingdom of Goden_US
dc.subjectblessingen_US
dc.subjectmarriageen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectgospelen_US
dc.subjectdisciplesen_US
dc.titleBýt jako děti? Exegeze perikopy Mk 10,13-16cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-01
dc.description.departmentDepartment of Biblical Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra biblických vědcs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId155031
dc.title.translatedTo be as children? Exegesis of Mark 10:13-16en_US
dc.contributor.refereeHřebík, Josef
dc.identifier.aleph002105283
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStudie se zabývá exegezí perikopy Markova evangelia (Mk 10,13-16), obecně známé pod pojmem Ježíš a děti. Část práce je věnována vlastnímu textu perikopy nejen z pohledu českého překladu, ale s přihlédnutím k řeckému textu, skrze nějž se snažíme uchopit původní autorovo sdělení a jeho vnímání tehdejšími i současnými adresáty. Studovaný text pro snadnější pochopení vnímáme v bezprostředním kontextu Zajordánské pasáže Druhého evangelia i v širším kontextu celého Markova spisu. Markův text i jeho kompozice je též srovnávána s paralelními texty synoptických evangelií, jejichž svatopisci z Markova originálu vycházeli. Předmět dvou samostatných kapitol představuje analýza dvou klíčových pojmů Ježíšova výroku v patnáctém verši: pojmu děti - neboť antické a postmoderní vnímání se mohou významně odlišovat - a pojmu Boží království, které je jádrem nejen zvolené perikopy, ale celé markovské narace Ježíšova pozemského hlásání. Smyslem práce je vyložit celý příběh a do hloubky pochopit Ježíšův výrok "kdo nepřijme Boží království jako dítě, jistě do něho nevejde". Jaký postoj, jaké kvality či vlastnosti symbolizuje dítě v Ježíšových slovech? Co znamená být jako dítě? V čem je nám dítě dáváno za vzor? Na tyto otázky, provázející pravděpodobně každého čtenáře evangelií, hledá odpověď tato práce.cs_CZ
uk.abstract.enTo Be As A Children? Exegesy Of Mk 10:13-16 The study deals with the exegesis of the pericope of the Gospel of Mark (Mk 10:13-16), generally known under the title The Little Children and Jesus. A part of the work is dedicated to the text of the pericope, not only from the point of view of its Czech translation, but also with consideration of the Greek text through which we strive to understand the original message of the author and its perception by the then recipients as well as the contemporary ones. To grasp the studied text better, it is perceived in the immediate context of the Transjordan passage of the Second Gospel, as well as in the broader context of the entire Gospel of Mark. Mark's text and his compositions are also compared with the parallel texts of synoptic gospels whose authors used Mark's original as a background. Two separate chapters are dedicated to the analysis of two crucial terms of Jesus's statement in the fifteenth verse: children - as the ancient and postmodern interpretations may differ significantly - and the kingdom of God, which is the core of the pericope, as well as the entire Mark's narration of Jesus's earthly preaching. The purpose of the work is to interpret the story and to understand, in depth, Jesus's statement: "Anyone who will not receive the kingdom of God...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra biblických vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990021052830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV