Josef Max a české sochařství 2. třetiny 19. století.
Josef Max a Czech Sculpture during the 2nd third of 19th Century.
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81517Identifikátory
SIS: 164161
Kolekce
- Kvalifikační práce [2254]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rakušanová, Marie
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
19. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sochařství 19. století, romantický historismus, pozdní neoklasicismus, pražská akademie, Karlův most, kostel Panny Marie před Týnem, životopis, Rohanové, Auerspergové, Dietrichsteinové, Schwarzenbergové, Karel Chotek, Habsburkové, František Josef I, Alois Klar, Klarova nadace, Vídeň, Arsenal, Radeckého pomníkKlíčová slova (anglicky)
Sculpture of the 19th century, Romantic Historicism, Late Neoclassicism, Prague Academy, Charles Bridge, Church of Our Lady before Tyn, biography, Rohan, House of Auersperg, House of Dietrichstein, House of Schwarzenberg, Karel Chotek, House of Habsburg, Franz Joseph I, Alois Klar, Klar Foundation, Vienna, Arsenal, Radetzky memorialBibliografická citace Josef Max a české sochařství 2. třetiny 19. století [rukopis]: bakalářská práce / Adam Hnojil; vedoucí práce: PhDr. Milan Pech, Ph.D. Praha, 2016, 225 stran. Anotace Monografická studie se zabývá popisem a interpretací sochařského díla významného českého umělce působícího v první polovině 19. století. Práce je zaměřena na poznání života a jeho tvorby v kontextu fenoménu pozdního neoklasicismu a romantického historismu. V první části je autor analyzován v souvislosti s českými dějinami umění a je diskutována stylová nejednoznačnost uměleckého pluralismu 19. století, která dodnes působí velké problémy především v souvislosti se stylovým vymezením. Samotným jádrem práce je životopisná studie reflektující životní osudy severočeského rodáka a popisuje nejvýznamnější díla, mezi nimiž zvláště dominují pomníkové realizace jak pro české, tak pro zahraniční prostředí. Připojen je rozsáhlý katalog díla a obrazová příloha. Klíčová slova Josef Max, sochařství, neoklasicismus, romantismus, pomníky, funerální plastika, akademie, Praha.
Bibliographic Citation Josef Max and Czech Sculpture in the Second Third of the 19th Century [manuscript]: Bachelor's Thesis / Adam Hnojil; Thesis supervisor: PhDr. Milan Pech, Ph.D. Prague, 2016, 225 p. Anotation This monographic study aims to describe and interpret the sculpture work of the leading Czech artist from the second third of the 19th century. The thesis is focused on his life and work in the context of the late neoclassicism and romantic historicism. In the first part the author is analyzed within the framework of the Czech art history. Follows the discussion of the stylistic ambiguities of the artistic pluralism of the 19th century, which is causing problems with clear definition of styles up to these days. The very core of the work lies in a biographical study reflecting the life of the North Bohemian native and his most important works, among which the most prominent are the memorial sculptures in the Czech lands and abroad. The extensive catalogue of works and illustrated appendix are enclosed. Keywords Josef Max, sculpture, neoclassicism, romantism, memorials, funerary sculpture, Academy, Prague.