dc.contributor.advisor | Šturma, Jaroslav | |
dc.creator | Župová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T02:19:39Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T02:19:39Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/81894 | |
dc.description.abstract | Tato práce primárně pojednává o pěstounské péči. Seznamuje čtenáře se základními informacemi z dané tématiky. Dále se zabývá problematikou vytváření vazeb k náhradním pečovatelům. Poukazuje na rozdíly a trvalost vztahů mezi dlouhodobou pěstounskou péčí a pěstounskou péčí na přechodnou dobu. Nastiňuje specifika psychologických aspektů v obou formách péče na straně dítěte, ale i samotného pěstouna. Ve druhé části bakalářské práce je předložen kvalitativní návrh výzkumného projektu, který je orientován na dětské prožívání v samotné pěstounské péči. Snaží se poukázat na subjektivní pohledy dětí v jejich pozitivní i negativní formě vzhledem k pobytu v pěstounské péči, na pocit emocionálního zakotvení v pěstounské rodině a v neposlední řadě pohled dětí na přechody mezi rodinami a obtíže s tím spojené. Jedním z výstupů z tohoto výzkumu je vytvoření hypotéz, které budou sloužit jako podklady pro další výzkumné projekty. Klíčová slova Pěstounská péče, profesionální pěstounská péče, dlouhodobá pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu, dítě, pěstounská rodina, citové přilnutí | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis primarily deals with foster care. The readers are acquainted with the basic informations from the topic. Further on it deals with the issue of creating connections with foster parents. It points out differences and permanency of the realionship between the long term foster care and the temporary foster care. It outlines the specifics of psychological aspects in both forms of foster care on the side of the child and the foster parent himself. In the second part the qualitative proposal of research is submitted which is focused on children's experience with the foster care. It is trying to point out subjective view of children in their positive and negative form, due to the foster care, emotional anchoring in foster family and last but not least the children's view of transitions between families and problems connected to it. One of the outcomes of this research is to create hypotheses which will be used as a support for next research projects. Keywords Foster care, professional foster care, long-term foster care, temporary foster care, child, foster family, attachment. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Pěstounská péče | cs_CZ |
dc.subject | profesionální pěstounská péče | cs_CZ |
dc.subject | dlouhodobá pěstounská péče | cs_CZ |
dc.subject | pěstounská péče na přechodnou dobu | cs_CZ |
dc.subject | dítě | cs_CZ |
dc.subject | pěstounská rodina | cs_CZ |
dc.subject | citové přilnutí | cs_CZ |
dc.subject | Foster care | en_US |
dc.subject | professional foster care | en_US |
dc.subject | long-term foster care | en_US |
dc.subject | temporary foster care | en_US |
dc.subject | child | en_US |
dc.subject | foster family | en_US |
dc.subject | attachment | en_US |
dc.title | Pěstounská péče dlouhodobá a na přechodnou dobu - psychologické aspekty z pohledu pěstouna a z pohledu dítěte. | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-15 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 150260 | |
dc.title.translated | Long term foster-care and the temporary one - psychological aspects of the foster-parent view and child's view. | en_US |
dc.contributor.referee | Šulová, Lenka | |
dc.identifier.aleph | 002036671 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce primárně pojednává o pěstounské péči. Seznamuje čtenáře se základními informacemi z dané tématiky. Dále se zabývá problematikou vytváření vazeb k náhradním pečovatelům. Poukazuje na rozdíly a trvalost vztahů mezi dlouhodobou pěstounskou péčí a pěstounskou péčí na přechodnou dobu. Nastiňuje specifika psychologických aspektů v obou formách péče na straně dítěte, ale i samotného pěstouna. Ve druhé části bakalářské práce je předložen kvalitativní návrh výzkumného projektu, který je orientován na dětské prožívání v samotné pěstounské péči. Snaží se poukázat na subjektivní pohledy dětí v jejich pozitivní i negativní formě vzhledem k pobytu v pěstounské péči, na pocit emocionálního zakotvení v pěstounské rodině a v neposlední řadě pohled dětí na přechody mezi rodinami a obtíže s tím spojené. Jedním z výstupů z tohoto výzkumu je vytvoření hypotéz, které budou sloužit jako podklady pro další výzkumné projekty. Klíčová slova Pěstounská péče, profesionální pěstounská péče, dlouhodobá pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu, dítě, pěstounská rodina, citové přilnutí | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis primarily deals with foster care. The readers are acquainted with the basic informations from the topic. Further on it deals with the issue of creating connections with foster parents. It points out differences and permanency of the realionship between the long term foster care and the temporary foster care. It outlines the specifics of psychological aspects in both forms of foster care on the side of the child and the foster parent himself. In the second part the qualitative proposal of research is submitted which is focused on children's experience with the foster care. It is trying to point out subjective view of children in their positive and negative form, due to the foster care, emotional anchoring in foster family and last but not least the children's view of transitions between families and problems connected to it. One of the outcomes of this research is to create hypotheses which will be used as a support for next research projects. Keywords Foster care, professional foster care, long-term foster care, temporary foster care, child, foster family, attachment. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020366710106986 | |