dc.contributor.advisor | Veverková, Kamila | |
dc.creator | Florianová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T02:48:35Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T02:48:35Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/82031 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Filosofie výchovy v díle Jana Amose Komenského je zaměřena na vytyčení hlavních bodů v díle zmíněného myslitele, filosofa, teologa a velkého pedagoga. Zabývám se zde filosofií jako takovou, vlivem jednotlivých významných osobností na tvorbu Komenského. Dále celkově ovzduším doby 17. století, vlivem osobního života na tvorbu a také vědeckých objevů a vynálezů. Komenský byl velkým vychovatelem a pedagogem v praxi i v metodice, kterou se zabývám v další části práce, která je postavena na výchově a jeho vychovatelském úsilí jak přímém, tak metodickém. Komentuji zde jeho úsilí v díle a zabývám se velkým celkem spisovatelským Opera didactica omnia, a jeho vrcholným dílem, které mělo veškeré jeho snažení univerzalizovat a sjednotit. Tímto dílem je Obecná porada o nápravě věcí lidských. Poté se snažím převést jeho snažení v rámci podobného ovzduší do dnešní doby a paralelizovat jej s dnešními problémy a praktickými úkony ve vzdělávání, školství a vychovatelství. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diploma thesis Philosophy in the work of John Amos Comenius is focused on demarcation main points in the work of John Amos Comenius, great thinker, philosopher, pedagogic and theologic authority. I deal with philosophy and with influences of most important people, atmosphere of 17th century, significant finding and inventions and his live on his work. Comenius was great thinker of education and pedagogue in praxis and metodology. This is another part of my work, I focused on education in praxis and of course his work in books. I mention ODO - Opera didactica omnia, huge work of pedagogic metodology and Obecná porada o nápravě věcí lidských - his masterpiece. This work have to unify his work in one big complex. Than I am trying to compare it with our today reality and find similar problems in our school and education proces. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Výchova | cs_CZ |
dc.subject | J. A. Komenský | cs_CZ |
dc.subject | filosofie | cs_CZ |
dc.subject | pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | teologie | cs_CZ |
dc.subject | dílo Jana Amose Komenského | cs_CZ |
dc.subject | 17. století | cs_CZ |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | J. A. Comenius | en_US |
dc.subject | philosophy | en_US |
dc.subject | pedagogic | en_US |
dc.subject | theology | en_US |
dc.subject | work of John Amos Comenius | en_US |
dc.subject | 17th century | en_US |
dc.title | Filosofie výchovy v díle Jana Amose Komenského | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-07 | |
dc.description.department | HTF - Katedra historické teologie a církevních dějin | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 135360 | |
dc.title.translated | Philosophy of Education in the Work of John Amos Comenius | en_US |
dc.contributor.referee | Lášek, Jan Blahoslav | |
dc.identifier.aleph | 002027289 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra historické teologie a církevních dějin | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Filosofie výchovy v díle Jana Amose Komenského je zaměřena na vytyčení hlavních bodů v díle zmíněného myslitele, filosofa, teologa a velkého pedagoga. Zabývám se zde filosofií jako takovou, vlivem jednotlivých významných osobností na tvorbu Komenského. Dále celkově ovzduším doby 17. století, vlivem osobního života na tvorbu a také vědeckých objevů a vynálezů. Komenský byl velkým vychovatelem a pedagogem v praxi i v metodice, kterou se zabývám v další části práce, která je postavena na výchově a jeho vychovatelském úsilí jak přímém, tak metodickém. Komentuji zde jeho úsilí v díle a zabývám se velkým celkem spisovatelským Opera didactica omnia, a jeho vrcholným dílem, které mělo veškeré jeho snažení univerzalizovat a sjednotit. Tímto dílem je Obecná porada o nápravě věcí lidských. Poté se snažím převést jeho snažení v rámci podobného ovzduší do dnešní doby a paralelizovat jej s dnešními problémy a praktickými úkony ve vzdělávání, školství a vychovatelství. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma thesis Philosophy in the work of John Amos Comenius is focused on demarcation main points in the work of John Amos Comenius, great thinker, philosopher, pedagogic and theologic authority. I deal with philosophy and with influences of most important people, atmosphere of 17th century, significant finding and inventions and his live on his work. Comenius was great thinker of education and pedagogue in praxis and metodology. This is another part of my work, I focused on education in praxis and of course his work in books. I mention ODO - Opera didactica omnia, huge work of pedagogic metodology and Obecná porada o nápravě věcí lidských - his masterpiece. This work have to unify his work in one big complex. Than I am trying to compare it with our today reality and find similar problems in our school and education proces. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra historické teologie a církevních dějin | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020272890106986 | |