Vývoj moderní vizuální komunikace metropolí v ČR, Německu a Rakousku s ohledem na přístupnost
Development of modern visual communication in Czech, German and Austrian metropolises with a regard on accessibility
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82094Identifikátory
SIS: 147922
Kolekce
- Kvalifikační práce [2254]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Noga, Pavel
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
8. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Metropole, moderní vizuální komunikace, informační a navigační systémy, Česká republika, Německo, RakouskoKlíčová slova (anglicky)
Metropolis, modern visual communication, information and navigation systems, Czech Republic, Germany, AustriaVývoj vizuální komunikace metropolí v ČR, Německu a Rakousku s ohledem na přístupnost Diplomová práce se zabývá moderní vizuální komunikací ve městech. Nejprve se věnuje historickému vývoji této disciplíny a všímá si osobností, které ji formovaly. Dále se soustředí na teoretická východiska a jednotlivé grafické prvky vizuální komunikace se zaměřením na přístupnost. Hlavní část práce je věnována podrobnému zkoumání vybraných prvků vizuální komunikace ve městě, kterými jsou jednotný vizuální styl, orientační a navigační značení na povrchu a v metru. Tyto prvky zkoumá na příkladu hlavních měst České republiky, Německa a Rakouska. V závěru práce jsou získané poznatky využity pro analytický rozbor orientačního značení v nově otevřených stanicích pražského metra A z roku 2015.
Development of modern visual communication in Czech, German and Austrian metropolises with a regard on accessibility The thesis deals with the contemporary visual communication in cities. First part is dedicated to the historical development of this discipline and notes the personalities who shaped it. Next part focuses on theoretical background and graphic elements of visual communication with a focus on accessibility. The main part is devoted to a detailed examination of selected elements of visual communication: unified visual style, wayfinding systems on the surface and in the subway. These elements are examined on the example of the capitals of the Czech Republic, Germany and Austria. In conclusion, the acquired knowledge is used for analysis of wayfinding signs in the newly opened metro stations in Prague in 2015.