dc.contributor.advisor | Kremličková, Marta | |
dc.creator | Rýdlová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:03:52Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:03:52Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8250 | |
dc.description.abstract | The diploma work "The significance and possibilities of physical activites in preschool period" is formatted by 9 chapters. The aim ofthe work is to show possibilities ofhow to use motion activities in preschool period and to show the importance of organized and spontaneous motion. The first chapter is focused on specialities of chilď s evolution in preschool period. The second chapter describes the historical evolution of opinions on the import'lIlce of motion in chilďs life (children at the age of seven). The third chapter shows the views of selected present specialists. Than I describe selected problems connected with the lack of motion activities. The next chapter c10ses the theoretical part of the work analysing possibilities ofmotion activities in contemporary kinder garden. The sixth chapter analyses the results of qualitative research focused on teacher's opinions on motion activities in preschool period. The next part describes 3 case studies of kinder garden children where motion stimulative program was applicated. The last chapter focuses on ČT (Cz ech TV) project "Exercise with the bear". The main aim of the project, as weH as of the whole diploma work, is to enable to participate on motion activities to aH children. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomovou práci" Význam pohybu v předškolním období" tvoří celkem 9 kápitol k Cílem diplomové práce je nastínit možnost využití pohybových aktivit v předškolním věku a poukázat na význam a specifika pohybu řízeného i spontánního. První kapitola je zaměřena na specifika vývoje dítěte předškolního věku. Ve druhé kapitole je podán stručný historický nástin vývoje názorů na význam pohybu u dětí do 7 let. Třetí kapitola pak navazuje na historii pohledem vybraných současných odborníků. Ve čtvrté se pak věnuji konkrétním vybraným problémům souvisejících s nedostatkem pohybové činnosti. Pátá kapitola pak uzavírá teoretickou část nástinem a rozborem možností pohybových aktivit v dnešních mateřských školách. Šestou kapitolu tvoří rozbor s výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na postoje pedagogů k pohybovým aktivitám u předškolních dětí. Obsahem sedmé kapitoly jsou 3 případové studie dětí z MŠ na kterých byl ověřen stimulační pohybový program. V osmé kapitole je rozpracován projekt "Cvičíme s medvědem" pro ČT, jehož hlavní cílem, jakožto i cílem celé práce je zpřístupnit pohybové aktivity všem. 69 | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Význam pohybu v předškolním období | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-22 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27635 | |
dc.title.translated | The significance and possibilities of physical activities in preschool period | en_US |
dc.contributor.referee | Dvořáková, Markéta | |
dc.identifier.aleph | 000946184 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomovou práci" Význam pohybu v předškolním období" tvoří celkem 9 kápitol k Cílem diplomové práce je nastínit možnost využití pohybových aktivit v předškolním věku a poukázat na význam a specifika pohybu řízeného i spontánního. První kapitola je zaměřena na specifika vývoje dítěte předškolního věku. Ve druhé kapitole je podán stručný historický nástin vývoje názorů na význam pohybu u dětí do 7 let. Třetí kapitola pak navazuje na historii pohledem vybraných současných odborníků. Ve čtvrté se pak věnuji konkrétním vybraným problémům souvisejících s nedostatkem pohybové činnosti. Pátá kapitola pak uzavírá teoretickou část nástinem a rozborem možností pohybových aktivit v dnešních mateřských školách. Šestou kapitolu tvoří rozbor s výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na postoje pedagogů k pohybovým aktivitám u předškolních dětí. Obsahem sedmé kapitoly jsou 3 případové studie dětí z MŠ na kterých byl ověřen stimulační pohybový program. V osmé kapitole je rozpracován projekt "Cvičíme s medvědem" pro ČT, jehož hlavní cílem, jakožto i cílem celé práce je zpřístupnit pohybové aktivity všem. 69 | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma work "The significance and possibilities of physical activites in preschool period" is formatted by 9 chapters. The aim ofthe work is to show possibilities ofhow to use motion activities in preschool period and to show the importance of organized and spontaneous motion. The first chapter is focused on specialities of chilď s evolution in preschool period. The second chapter describes the historical evolution of opinions on the import'lIlce of motion in chilďs life (children at the age of seven). The third chapter shows the views of selected present specialists. Than I describe selected problems connected with the lack of motion activities. The next chapter c10ses the theoretical part of the work analysing possibilities ofmotion activities in contemporary kinder garden. The sixth chapter analyses the results of qualitative research focused on teacher's opinions on motion activities in preschool period. The next part describes 3 case studies of kinder garden children where motion stimulative program was applicated. The last chapter focuses on ČT (Cz ech TV) project "Exercise with the bear". The main aim of the project, as weH as of the whole diploma work, is to enable to participate on motion activities to aH children. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009461840106986 | |