dc.contributor.advisor | Valenta, Josef | |
dc.creator | Fojtíková, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:04:26Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:04:26Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8253 | |
dc.description.abstract | The main topic of my major thesis is the education through the dramatic media. The theoretical part is intended on the history of the theater and education. It also includes staging proceses, which are impotent for reception of childs spectators and wich are teachers helpfull. It sheuld find the possibilithes et co-ordination are make the best of staging processes for childs spektators. The empirical part includes psychological, pedagogical and theatrical approaches to. The formation and taking advantoge of childs performance. This part includes my personál experiences. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá oblastí edukace divadelními prostředky. Kromě pohledu do historie divadla a výchovy v teoretické části je zaměřena na inscenační přístupy, které jsou blízké vnímání dětského diváka a pomáhají při pedagogické práci učitelům. Jejím cílem je najít možnosti koordinace působení mezi nabízeným inscenačním přístupem a jeho optimálním využitím dětskýmí diváky. Empirickou část tvoří psychologická, pedagogická a teatrologická východiska pro tvorbu a využití dětských divadelních představení. Empirická část obsahuje mé osobní zkušenosti s konkrétními typy inscenačních přístupů. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Typy inscenačních přístupů pro potřeby edukace na 1. stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-23 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27627 | |
dc.title.translated | The way of the communication between the stage and the auditorium for the education at primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Kasíková, Hana | |
dc.identifier.aleph | 000946159 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá oblastí edukace divadelními prostředky. Kromě pohledu do historie divadla a výchovy v teoretické části je zaměřena na inscenační přístupy, které jsou blízké vnímání dětského diváka a pomáhají při pedagogické práci učitelům. Jejím cílem je najít možnosti koordinace působení mezi nabízeným inscenačním přístupem a jeho optimálním využitím dětskýmí diváky. Empirickou část tvoří psychologická, pedagogická a teatrologická východiska pro tvorbu a využití dětských divadelních představení. Empirická část obsahuje mé osobní zkušenosti s konkrétními typy inscenačních přístupů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main topic of my major thesis is the education through the dramatic media. The theoretical part is intended on the history of the theater and education. It also includes staging proceses, which are impotent for reception of childs spectators and wich are teachers helpfull. It sheuld find the possibilithes et co-ordination are make the best of staging processes for childs spektators. The empirical part includes psychological, pedagogical and theatrical approaches to. The formation and taking advantoge of childs performance. This part includes my personál experiences. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009461590106986 | |