dc.contributor.advisor | Krykorková, Hana | |
dc.creator | Kroužilová, Iva | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:05:01Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:05:01Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8256 | |
dc.description.abstract | The aim of this diploma work is to provide teachers and other pedagogical staff with the summary of recommendations for dealing with the child's drawing as one of the diagnostic techniques which enables detection of the fact that the child is being abused or neglect. The theoretical part deals with syndrome CAN and child's drawing as one of the projective techniques. The empirical part of this diploma work includes the sample usage of child's drawing as the diagnostic technique when dealing with child being abused and neglect. The results of the self-constructed questionnaire provide with the information concerning the possibilities of using child's drawing as the diagnostic technique when dealing with child being abused and neglect. The questionnaires were filled in by the teachers of primary schools in Středočeský region. In connection with this fact I created the summary of recommendations regarding the possibilities of using of child's drawing as one of the diagnostic techniques for detection of the child being abused or neglect. The recommendations were proposed mainly for the teachers of other pedagogical staff . | en_US |
dc.description.abstract | Smyslem předloženého textu je poskytnout učitelům a pedagogickým pracovníků přehled doporučení pro práci s dětskou kresbou jako jednou z diagnostických technik umožňujících odhalení týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte. Teoretická část pojednává o syndromu CAN a o dětské kresbě jako jedné z projektivních metod. Empirická část práce zahrnuje ukázky možnosti využití kresby jako diagnostického nástroje při práci s týraným a zneužívaným dítětem. Na základě vyhodnocení dotazníku vlastní konstrukce je zmapována informovanost o problematice syndromu CAN a možnosti využití dětské kresby jako diagnostické techniky při práci s týraným a zneužívaným dítětem mezi učiteli základních škol ve Středočeském kraji. V závěru této diplomové práce je vytvořen souhrn doporučení učitelům a pedagogických pracovníkům pro práci s dětskou kresbou, který je zároveň výstupem této diplomové práce. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Možnosti využití dětské kresby jako jedné z diagnostických technik při práci pedagogů se zneužívanými dětmi | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-23 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27633 | |
dc.title.translated | The possibilities of using child's drawing as one of the diagnostic techniques in pedagogical work with abused children | en_US |
dc.contributor.referee | Chrdlová, Michaela | |
dc.identifier.aleph | 000946192 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Smyslem předloženého textu je poskytnout učitelům a pedagogickým pracovníků přehled doporučení pro práci s dětskou kresbou jako jednou z diagnostických technik umožňujících odhalení týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte. Teoretická část pojednává o syndromu CAN a o dětské kresbě jako jedné z projektivních metod. Empirická část práce zahrnuje ukázky možnosti využití kresby jako diagnostického nástroje při práci s týraným a zneužívaným dítětem. Na základě vyhodnocení dotazníku vlastní konstrukce je zmapována informovanost o problematice syndromu CAN a možnosti využití dětské kresby jako diagnostické techniky při práci s týraným a zneužívaným dítětem mezi učiteli základních škol ve Středočeském kraji. V závěru této diplomové práce je vytvořen souhrn doporučení učitelům a pedagogických pracovníkům pro práci s dětskou kresbou, který je zároveň výstupem této diplomové práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this diploma work is to provide teachers and other pedagogical staff with the summary of recommendations for dealing with the child's drawing as one of the diagnostic techniques which enables detection of the fact that the child is being abused or neglect. The theoretical part deals with syndrome CAN and child's drawing as one of the projective techniques. The empirical part of this diploma work includes the sample usage of child's drawing as the diagnostic technique when dealing with child being abused and neglect. The results of the self-constructed questionnaire provide with the information concerning the possibilities of using child's drawing as the diagnostic technique when dealing with child being abused and neglect. The questionnaires were filled in by the teachers of primary schools in Středočeský region. In connection with this fact I created the summary of recommendations regarding the possibilities of using of child's drawing as one of the diagnostic techniques for detection of the child being abused or neglect. The recommendations were proposed mainly for the teachers of other pedagogical staff . | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009461920106986 | |