Efektivita primární prevence v prostředí kolejní školy
Effectivity of primary prevence in the enviroment of a boarding school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82677Identifikátory
SIS: 121335
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cimrmannová, Tereza
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie v kombinaci s psychosociálními studii
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
10. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
sociálně patologické jevy, šikana, primární prevence, skupina, kolejní škola, dotazníkKlíčová slova (anglicky)
Socially pathological phenomena, bulling, primary prevention, boarding school, questionnaireDiplomová práce "Efektivita primární prevence v prostředí kolejní školy" poskytuje náhled na určité odchylky efektivity primární prevence v návaznosti na prostředí, ve kterém je prevence prováděna. Teoretická část práce se věnuje charakteristice a pohledu na oblast sociálně patologických jevů, s rozšířením o problém šikany a oblast prevence. Empirická část má dvě stěžejní části. V první je u skupiny studentů sekundy provedena sociometrie, následně program primární prevence a po čtyřech letech kontrolní sociometrie. Výsledky nám nastíní možné nedostatky v dotazování a určí oblasti, které je nutné doplnit. V druhé části kontrolní skupina studentů v sekundě a následně v sextě projde totožným programem, jako první skupina. Program primární prevence je zde postaven na validních informacích nejen z prostředí školy, ale také kolejí. Závěry poskytnou náhled na problematiku primární prevence na kolejních školách a její využití.
This master's project on the topic of "Effectiveness of primary prevention in the environment of a boarding school" offers a glimpse of some irregularities of primary prevention and their causality relation with their respective environments. The theoretical part of the project considers the characteristics and views on the area of pathological issues; it is also extended by the problem of bullying, the area of prevention, and especially primary prevention. The empirical part is composed out of two parts. In the first part a group of students from Sekunda performs sociometry; afterwards, the group completes a primary prevention programme for three years, and then a control sociometry is completed. The second part includes another group of students from Sekunda undergoing the same process as the first group of students; however, the primary prevention programme is based on valid information not only from the environment of school, but also from the dormitories. The summary will offer view on the problem of primary prevention on boarding school and all its possible applications.