Architektonický vývoj budovy Hlavního nádraží v Praze
Architectural progression of the building of the main railway station in Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82723Identifikátory
SIS: 164444
Kolekce
- Kvalifikační práce [2254]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmied, Miroslav
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
8. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Praha, hlavní nádraží, nádraží, secese, železniceKlíčová slova (anglicky)
Prague, main railway station, railway station, art nouveau, railwaysV bakalářské práci se budu zabývat architektonickým vývojem budovy Hlavního nádraží v Praze. Zaměřím se na hlavní vývojové fáze budovy, kdy počátek výstavby budoucího nádraží sahá do roku 1869 a probíhala v neorenesančním slohu. Dalším vývojovým zlomem je počátek 20. století, kdy začala být budována secesní budova podle návrhu Josefa Fanty. V 70. letech probíhala rozsáhlá přestavba podle architekta Josefa Dandy a na počátku 21. století byla započata rekonstrukce pod vedením Patrika Kotase.
In bachelor thesis I examine a architectural progression of the building of the main railway station in Prague. I will focus on the main evolutional phase of the building when the start of the construction of the future station dates back to 1869 and was in the Neo-Renaissance style. Another evolutional milestone is the beginning of the 20th century when it began to be built in an Art Nouveau building designed by Josef Fanta. In the 70s, there was extensive reconstruction by architect Josef Dandy and early 21st century has begun reconstruction led by Patrick Kotas.