dc.contributor.advisor | Šebesta, Karel | |
dc.creator | Vobecká, Alena | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:11:53Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:11:53Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8288 | |
dc.description.abstract | This work deals with the commercial communication, mainly its relation to audience of children. It investigates how Czech school children are able to perceive, receive, and evaluate the communitation with advertisements. The introductory section on the features of the advertisement consists of its definition, history, how it ranks within mass, or more precisely, commercial communication. lt investigates the trends in the current commercial discourse including the criticism of advertisements and the fact that the importance of children as a target group is increasing. The work overviews the legislative arrangements dealing with the impact of advertisements on child' s perception. Furthermore it focuses on children and their specific reception of advertisements which causes their defencelessness towards them, and summarizes American research on this topic. Our research itself focuses on single abilities which represent the ways for critical reception of commercial texts. We investigated the level of children' s ability to identify the advertisements. We tried to find a level of their knowledge of advertisements. In addition we explored their attitude to the purpose of advertisements in general and their ability to understand their texts and strategies. At the same time, we examined how the rate of this... | en_US |
dc.description.abstract | V této práci se zaměříme na reklamní komunikaci, a to především na její vztah k dětským adresátům. Cílem je přispět k poznání toho, jak jsou české děti ve věku základní školní docházky schopny vnímat, recipovat a hodnotit reklamní komunikaci. Nejdříve charakterizujeme reklamu jako takovou. Pojednání o reklamě v druhé kapitole obsahuje její definici, historii, zařazení do širšího rámce masové, respektive komerční komunikace, specifika reklamní komunikace a vývojové tendence v současném reklamním diskursu zahrnující kritiku reklamy nebo rostoucí význam dětské cílové skupiny. Třetí kapitola přináší shrnutí legislativních opatření regulujících reklamní působení na dětského vnímatele. Ve čtvrté kapitole se dětským adresátem a jeho specifiky v recepci reklamních sdělení zabýváme již podrobněji, sumarizujeme zjištění amerických výzkumů s touto tematikou. V druhé polovině práce (pátá kapitola) se pak věnujeme vlastnímu výzkumu. výstupy výzkumného šetření řadíme podle jednotlivých schopností představujících východiska pro kritickou recepci reklamních textů v posloupnosti respektující následnost, v jaké jsou dané schopnosti dětmi v průběhu vývoje osvojovány. Nejdříve shrnujeme zjištění o schopnosti dětských recipientů identifikovat reklamní sdělení, zabýváme se otázkou, jaké indikátory k tomu využívají, dále se... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Reklama a děti: ke kritické gramotnosti dětí na ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-29 | |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27569 | |
dc.title.translated | Advertising and children: on the critical literacy of elementary schools' pupils | en_US |
dc.contributor.referee | Pacovská, Jasňa | |
dc.identifier.aleph | 000740336 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language and Literature | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V této práci se zaměříme na reklamní komunikaci, a to především na její vztah k dětským adresátům. Cílem je přispět k poznání toho, jak jsou české děti ve věku základní školní docházky schopny vnímat, recipovat a hodnotit reklamní komunikaci. Nejdříve charakterizujeme reklamu jako takovou. Pojednání o reklamě v druhé kapitole obsahuje její definici, historii, zařazení do širšího rámce masové, respektive komerční komunikace, specifika reklamní komunikace a vývojové tendence v současném reklamním diskursu zahrnující kritiku reklamy nebo rostoucí význam dětské cílové skupiny. Třetí kapitola přináší shrnutí legislativních opatření regulujících reklamní působení na dětského vnímatele. Ve čtvrté kapitole se dětským adresátem a jeho specifiky v recepci reklamních sdělení zabýváme již podrobněji, sumarizujeme zjištění amerických výzkumů s touto tematikou. V druhé polovině práce (pátá kapitola) se pak věnujeme vlastnímu výzkumu. výstupy výzkumného šetření řadíme podle jednotlivých schopností představujících východiska pro kritickou recepci reklamních textů v posloupnosti respektující následnost, v jaké jsou dané schopnosti dětmi v průběhu vývoje osvojovány. Nejdříve shrnujeme zjištění o schopnosti dětských recipientů identifikovat reklamní sdělení, zabýváme se otázkou, jaké indikátory k tomu využívají, dále se... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work deals with the commercial communication, mainly its relation to audience of children. It investigates how Czech school children are able to perceive, receive, and evaluate the communitation with advertisements. The introductory section on the features of the advertisement consists of its definition, history, how it ranks within mass, or more precisely, commercial communication. lt investigates the trends in the current commercial discourse including the criticism of advertisements and the fact that the importance of children as a target group is increasing. The work overviews the legislative arrangements dealing with the impact of advertisements on child' s perception. Furthermore it focuses on children and their specific reception of advertisements which causes their defencelessness towards them, and summarizes American research on this topic. Our research itself focuses on single abilities which represent the ways for critical reception of commercial texts. We investigated the level of children' s ability to identify the advertisements. We tried to find a level of their knowledge of advertisements. In addition we explored their attitude to the purpose of advertisements in general and their ability to understand their texts and strategies. At the same time, we examined how the rate of this... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007403360106986 | |