dc.contributor.advisor | Šiška, Jan | |
dc.creator | Klingohr, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:17:34Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:17:34Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8314 | |
dc.description.abstract | The aim of my work is to introduce to the readers the programme of employment support. This service is helping handicapped people to find their own place in the open employment market. The text is divided into several parts. The first two are theoretical and the remaining ones are more focused on the practise of employment support. In the first chapter I define the term of mental retardation and I list the methods of its classification. This part should answer the question of what method is suitable to be applied in the area on employment of people with metal retardation. The next part is devoted to a handicapped person's position in a society and his integration into the society in the field of employment. In the third chapter I focused on the issue of employment of the handicapped people. Here I list the important changes in the legislature designed to support those who are disadvantaged on the employment market. I also enclose the employment support programme with its aims and principles and case studies supplement. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Cílem mé práce je představit čtenářům program podporovaného zaměstnávání. Tato služba má za úkol pomoci lidem s postižením uplatnit se na otevřeném trhu práce. Text je rozdělen do několika částí, z nichž především první dvě jsou více teoreticky zaměřené, zbývající se už úžeji vztahují k praxi podporovaného zaměstnávání. V první kapitole vymezuji pojem mentální retardace a uvádím způsoby její klasifikace. Tato část by měla odpovědět na otázku, který ze způsobů klasifikace je vhodný pro aplikaci v oblasti zaměstnávání osob s mentální retardací. Další část je věnována postavení člověka s postižením ve společnosti a myšlence jeho zapojení do společnosti na pracovním poli. Ve třetí kapitole jsem zaměřil pozornost na problematiku zaměstnanosti lidí s postižením. V ní jsou uvedené i významné změny v legislativě, která má podpořit jednice znevýhodněné na trhu práce. Následuje popis programu podporovaného zaměstnávání sjeho cíli a principy, doplněný případovými studiemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Zaměstnávání osob s mentálním postižením a podporované zaměstnávání jako nástroj aktivní politiky zaměstnanosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-22 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21711 | |
dc.title.translated | Employment of Persons with Mental Disabilities and Sponsored Employment as a Tool for an Active Employment Policy | en_US |
dc.contributor.referee | Hájková, Vanda | |
dc.identifier.aleph | 002036645 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem mé práce je představit čtenářům program podporovaného zaměstnávání. Tato služba má za úkol pomoci lidem s postižením uplatnit se na otevřeném trhu práce. Text je rozdělen do několika částí, z nichž především první dvě jsou více teoreticky zaměřené, zbývající se už úžeji vztahují k praxi podporovaného zaměstnávání. V první kapitole vymezuji pojem mentální retardace a uvádím způsoby její klasifikace. Tato část by měla odpovědět na otázku, který ze způsobů klasifikace je vhodný pro aplikaci v oblasti zaměstnávání osob s mentální retardací. Další část je věnována postavení člověka s postižením ve společnosti a myšlence jeho zapojení do společnosti na pracovním poli. Ve třetí kapitole jsem zaměřil pozornost na problematiku zaměstnanosti lidí s postižením. V ní jsou uvedené i významné změny v legislativě, která má podpořit jednice znevýhodněné na trhu práce. Následuje popis programu podporovaného zaměstnávání sjeho cíli a principy, doplněný případovými studiemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of my work is to introduce to the readers the programme of employment support. This service is helping handicapped people to find their own place in the open employment market. The text is divided into several parts. The first two are theoretical and the remaining ones are more focused on the practise of employment support. In the first chapter I define the term of mental retardation and I list the methods of its classification. This part should answer the question of what method is suitable to be applied in the area on employment of people with metal retardation. The next part is devoted to a handicapped person's position in a society and his integration into the society in the field of employment. In the third chapter I focused on the issue of employment of the handicapped people. Here I list the important changes in the legislature designed to support those who are disadvantaged on the employment market. I also enclose the employment support programme with its aims and principles and case studies supplement. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020366450106986 | |