Zobrazit minimální záznam

The Conditions for Spontaneous Movement Activities for Children at the Lower Level of Primary School in a Housing Estate
dc.contributor.advisorDvořáková, Hana
dc.creatorKratochvílová, Hana
dc.date.accessioned2017-03-31T10:18:45Z
dc.date.available2017-03-31T10:18:45Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8319
dc.description.abstractThe aim of this work was to find out and deseribe the conditions for spontaneous movement in the city and wether their needs and wishes are respected and wether the playgrounds correspond with the norms and the proposal of the specialist. The theoretical part deals with the role of the playground in children's lives, with creating of conditions for movement and with the influence on their helth. I have used seven different methods in my work: a questionnaire, a project method, an individual and group discussion with children, interviews with experts and architects, an analysis and controll of the conditions for movement, a systematic non-committed observation. I stated eight hypotheses to reach the individual partial goals. I supposed that transport attainablity of the playgrounds and sport grounds is within the reach of walking and means of transport. And that children prefer swimming and playing in wather to the games in the playgrounds, that children in the playgrounds miss the natural elements, that from all the elementa of play they will use the slide, the swing and the sand-pit and that this equipment will be considered as the elements which mustn't be absent. The result of the research isthe statement that the elements of play are in accordance with safety regulations ČSN and the demands of children...en_US
dc.description.abstractCílem této práce bylo zjistit a popsat podmínky pro spontánní pohybové aktivity dětí ve městě. Zda jsou respektovány jejich potřeby a přání a zda hřiště odpovídají normám a návrhům odborníků. Teoretická část pojednává o úloze hřiště v životě dětí, o vytváření podmínek pro pohyb a o jeho vlivu na zdraví. V práci jsem použila sedm různých metod: dotazník, projektovou metodu, individuální a skupinový rozhovor s dětmi, rozhovory s odborníky, s architekty, analýzu a kontrolu podmínek pro pohyb, systematické nezúčastněné pozorování. K dosažení jednotlivých dílčích cílů jsem stanovila osm hypotéz. Jednalo se o předpoklady, že dopravní dosažitelnost hřišť a sportovišť je dostupná pěšky i dopravními prostředky. Dále že děti preferují plavání a hry ve vodě před hraním si na hřištích, že děti na hřišti postrádají přírodní prvky, že z herních prvků budou nejvíce využívat klouzačku, houpačku a pískoviště a že tato zařízení budou považovat za ty prvky, které na hřišti nesmějí chybět. Výsledkem výzkumné části je zjištění, že herní prvky vyhovují bezpečnostním předpisům ČSN i požadavkům dětí na využití volného času k pohybu v takových podmínkách, které jsou jim známé a dostupné. Klíčová slova: pohybová aktivita, zdraví, volný čas, podmínky pro pohyb, dětská hřiště, normycs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePodmínky pro spontánní pohybové aktivity dětí 1.stupně základní školy na sídlišti.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-16
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21733
dc.title.translatedThe Conditions for Spontaneous Movement Activities for Children at the Lower Level of Primary School in a Housing Estateen_US
dc.contributor.refereeHronzová, Marie
dc.identifier.aleph000800762
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo zjistit a popsat podmínky pro spontánní pohybové aktivity dětí ve městě. Zda jsou respektovány jejich potřeby a přání a zda hřiště odpovídají normám a návrhům odborníků. Teoretická část pojednává o úloze hřiště v životě dětí, o vytváření podmínek pro pohyb a o jeho vlivu na zdraví. V práci jsem použila sedm různých metod: dotazník, projektovou metodu, individuální a skupinový rozhovor s dětmi, rozhovory s odborníky, s architekty, analýzu a kontrolu podmínek pro pohyb, systematické nezúčastněné pozorování. K dosažení jednotlivých dílčích cílů jsem stanovila osm hypotéz. Jednalo se o předpoklady, že dopravní dosažitelnost hřišť a sportovišť je dostupná pěšky i dopravními prostředky. Dále že děti preferují plavání a hry ve vodě před hraním si na hřištích, že děti na hřišti postrádají přírodní prvky, že z herních prvků budou nejvíce využívat klouzačku, houpačku a pískoviště a že tato zařízení budou považovat za ty prvky, které na hřišti nesmějí chybět. Výsledkem výzkumné části je zjištění, že herní prvky vyhovují bezpečnostním předpisům ČSN i požadavkům dětí na využití volného času k pohybu v takových podmínkách, které jsou jim známé a dostupné. Klíčová slova: pohybová aktivita, zdraví, volný čas, podmínky pro pohyb, dětská hřiště, normycs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work was to find out and deseribe the conditions for spontaneous movement in the city and wether their needs and wishes are respected and wether the playgrounds correspond with the norms and the proposal of the specialist. The theoretical part deals with the role of the playground in children's lives, with creating of conditions for movement and with the influence on their helth. I have used seven different methods in my work: a questionnaire, a project method, an individual and group discussion with children, interviews with experts and architects, an analysis and controll of the conditions for movement, a systematic non-committed observation. I stated eight hypotheses to reach the individual partial goals. I supposed that transport attainablity of the playgrounds and sport grounds is within the reach of walking and means of transport. And that children prefer swimming and playing in wather to the games in the playgrounds, that children in the playgrounds miss the natural elements, that from all the elementa of play they will use the slide, the swing and the sand-pit and that this equipment will be considered as the elements which mustn't be absent. The result of the research isthe statement that the elements of play are in accordance with safety regulations ČSN and the demands of children...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990008007620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV