dc.contributor.advisor | Dvořák, Jaroslav | |
dc.creator | Matoušková, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:20:36Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:20:36Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8328 | |
dc.description.abstract | Analýza pojmu " prostředí domova", "domov" a "prostředí" a jejich sémantické významy. Zkoumání osobních vztahů člověka k prostředí domova. Funkce symbolizace a procesy identifikace v prostředí. Prostředí, domov a místo jako téma ve výtvarném umění a námět pro hodiny výtvarné výchovy. Název "Prostředí domova" umožňuje zaměřovat se jak na významy jednotlivých slov, tak i na jejich kombinace. Hlavním cílem nebylo vnímat domov pouze jako místo, ve kterém žiji, ale spíše sledovat, na jakých bodech je vystavěno naše kritérium pro moment, kdy jsme schopni nazvat místo domovem a souvisle s tímto prohlášením to tak cítit. Přesto si uvědomuji, že prvoplánově se nabízí vnímání domova jakožto teritoria, kde se cítím být doma. Pokud se řekne "prostředí domova", vyvstane mi na mysl místo a otázka, "Jak to tam vypadá?"... a přesto to není nijak podstatné. Pokud mluvíme o domově, míníme tím konkrétní místo, ničím nenahraditelné, a přesto těchto míst mohu vnímat jako domov souvisle několik. Žádná z odpovědí nebude nesprávná. Jde jen o způsob uchopení, jakým způsobem na domov nahlížíme. Zda je pro mne domov místem, nebo něčím nehmatatelným. Mou snahou je na základě kontextů vycházejících z těchto termínů, jejich možných kombinací, zkoumat další možné úhly pohledu na problém, které nám spojení domov a prostředí nabízí. | en_US |
dc.description.abstract | Zvolila jsem pro svou diplomovou práci téma prostředí domova. Hlavním důvodem byla potřeba vymezit se vůči pojmu domov, uchopit ho a pokusit se ho nahlédnout z perspektivy vlastní zkušenosti a porovnat ji s všeobecně přijímanými významy, které domov přináší. Tato problematika se již delší dobu objevovala v různé intenzitě, ať již zjevně či skrytě jak v mé vlastní výtvarné práci, tak v problematice, kterou jsem volila pro výtvarnou činnost dětí. Nabídla se tedy možnost prozkoumat téma, kterého jsem se místy opakovaně ač vědomě či nevědomě dotýkala, a ujasnit si tak osobní přístup, míru a způsob, jak zacházet s tématem v hodinách výtvarné výchovy. Název "Prostředí domova" umožňuje zaměřovat se jak na významy jednotlivých slov, tak i na jejich kombinace. Hlavním cílem nebylo vnímat domov pouze jako místo, ve kterém žiji, ale spíše sledovat, na jakých bodech je vystavěno naše kritérium pro moment, kdy jsme schopni nazvat místo domovem a souvisle s tímto prohlášením to tak cítit. Přesto si uvědomuji, že prvoplánově se nabízí vnímání domova jakožto teritoria, kde se cítím být doma. Pokud se řekne "prostředí domova", vyvstane mi na mysl místo a otázka, "Jak to tam vypadá?"... a přesto to není nijak podstatné. Pokud mluvíme o domově, míníme tím konkrétní místo, ničím nenahraditelné, a přesto těchto míst mohu vnímat... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Prostředí domova | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-23 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21793 | |
dc.title.translated | The Home Environment | en_US |
dc.contributor.referee | Fulková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 000585779 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Zvolila jsem pro svou diplomovou práci téma prostředí domova. Hlavním důvodem byla potřeba vymezit se vůči pojmu domov, uchopit ho a pokusit se ho nahlédnout z perspektivy vlastní zkušenosti a porovnat ji s všeobecně přijímanými významy, které domov přináší. Tato problematika se již delší dobu objevovala v různé intenzitě, ať již zjevně či skrytě jak v mé vlastní výtvarné práci, tak v problematice, kterou jsem volila pro výtvarnou činnost dětí. Nabídla se tedy možnost prozkoumat téma, kterého jsem se místy opakovaně ač vědomě či nevědomě dotýkala, a ujasnit si tak osobní přístup, míru a způsob, jak zacházet s tématem v hodinách výtvarné výchovy. Název "Prostředí domova" umožňuje zaměřovat se jak na významy jednotlivých slov, tak i na jejich kombinace. Hlavním cílem nebylo vnímat domov pouze jako místo, ve kterém žiji, ale spíše sledovat, na jakých bodech je vystavěno naše kritérium pro moment, kdy jsme schopni nazvat místo domovem a souvisle s tímto prohlášením to tak cítit. Přesto si uvědomuji, že prvoplánově se nabízí vnímání domova jakožto teritoria, kde se cítím být doma. Pokud se řekne "prostředí domova", vyvstane mi na mysl místo a otázka, "Jak to tam vypadá?"... a přesto to není nijak podstatné. Pokud mluvíme o domově, míníme tím konkrétní místo, ničím nenahraditelné, a přesto těchto míst mohu vnímat... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Analýza pojmu " prostředí domova", "domov" a "prostředí" a jejich sémantické významy. Zkoumání osobních vztahů člověka k prostředí domova. Funkce symbolizace a procesy identifikace v prostředí. Prostředí, domov a místo jako téma ve výtvarném umění a námět pro hodiny výtvarné výchovy. Název "Prostředí domova" umožňuje zaměřovat se jak na významy jednotlivých slov, tak i na jejich kombinace. Hlavním cílem nebylo vnímat domov pouze jako místo, ve kterém žiji, ale spíše sledovat, na jakých bodech je vystavěno naše kritérium pro moment, kdy jsme schopni nazvat místo domovem a souvisle s tímto prohlášením to tak cítit. Přesto si uvědomuji, že prvoplánově se nabízí vnímání domova jakožto teritoria, kde se cítím být doma. Pokud se řekne "prostředí domova", vyvstane mi na mysl místo a otázka, "Jak to tam vypadá?"... a přesto to není nijak podstatné. Pokud mluvíme o domově, míníme tím konkrétní místo, ničím nenahraditelné, a přesto těchto míst mohu vnímat jako domov souvisle několik. Žádná z odpovědí nebude nesprávná. Jde jen o způsob uchopení, jakým způsobem na domov nahlížíme. Zda je pro mne domov místem, nebo něčím nehmatatelným. Mou snahou je na základě kontextů vycházejících z těchto termínů, jejich možných kombinací, zkoumat další možné úhly pohledu na problém, které nám spojení domov a prostředí nabízí. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005857790106986 | |