Problémy spojené s výukou biologie člověka na základních a středních školách
Problems Connected with the Teaching of the Biology of the Human at Primary and Secondary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8336Identifikátory
SIS: 21903
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skýbová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - rodinná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Biologie člověka pojednává o všech stránkách života člověka, které vyplývají z jeho biologické podstaty a nepřesahují významněji do oblasti duchovní a sociální. Jedná se proto o obor velmi široký, jehož rozsah a hranice mohou být chápány různě (Novotný, Hruška 1999). Jakou metodu a formu výuky přírodopisu a biologie učitel zvolí, záleží na něm samotném. Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na velmi účinnou metodu projektového vyučování, která vede к motivaci nejen žáky, ale i učitele. Vede děti к získávání vědomostí, к aktivnímu přístupu к učení i к uplatnění se v rámci kolektivu. Především proto bych doporučovala zařazovat tento typ výuky do učebních osnov častěji. Neustále se zdůrazňuje propojení školy s realitou života a právě projektové vyučování výuku životní realitě přibližuje nejvíce. Toto propojení výuky potvrzuji vytvořením školního projektu "Srdce" aneb konferencí o prevenci kardiovaskulárních chorob určený pro 8. třídu základní školy. Hlavním cílem mého projektu bylo zdůraznit důležitost zdraví a zdravého životního stylu pro každého z nás. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Biologie člověka pojednává o všech stránkách života člověka, které vyplývají z jeho biologické podstaty a nepřesahují významněji do oblasti duchovní a sociální. Jedná se proto o obor velmi široký, jehož rozsah a hranice mohou být chápány různě (Novotný, Hruška 1999). Jakou metodu a formu výuky přírodopisu a biologie učitel zvolí, záleží na něm samotném. Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na velmi účinnou metodu projektového vyučování, která vede к motivaci nejen žáky, ale i učitele. Vede děti к získávání vědomostí, к aktivnímu přístupu к učení i к uplatnění se v rámci kolektivu. Především proto bych doporučovala zařazovat tento typ výuky do učebních osnov častěji. Neustále se zdůrazňuje propojení školy s realitou života a právě projektové vyučování výuku životní realitě přibližuje nejvíce. Toto propojení výuky potvrzuji vytvořením školního projektu "Srdce" aneb konferencí o prevenci kardiovaskulárních chorob určený pro 8. třídu základní školy. Hlavním cílem mého projektu bylo zdůraznit důležitost zdraví a zdravého životního stylu pro každého z nás. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)