dc.contributor.advisor | Mocná, Dagmar | |
dc.creator | Machová, Dana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:23:11Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:23:11Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8340 | |
dc.description.abstract | The thesis deals with the analysis of narration in the novel Joke by Milan Kundera. Main focus is drawn to four narrators and various modes of their narration. The analysis pays attention to the characters who narrate (and how) and who do not, observing the influence of this difference on their depiction. The conclusion sums up the most important findings I have reached during the work on my thesis. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá analýzou vyprávění v románu Milana Kundery Žert. V centru zájmu stojí čtyři vypravěči a různé způsoby jejich narace. Analýza si všímá toho, která z postav vypráví (a jak) a která nevypráví, a jaký má tento rozdíl vliv na utváření jejich obrazu. V závěru jsou shrnuty nejdůležitější poznatky, jichž jsem v průběhu diplomové práce dosáhla. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Čtyři vypravěči Žertu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-16 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 22397 | |
dc.title.translated | Four Narrators of The "Joke" | en_US |
dc.contributor.referee | Hník, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 000581733 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá analýzou vyprávění v románu Milana Kundery Žert. V centru zájmu stojí čtyři vypravěči a různé způsoby jejich narace. Analýza si všímá toho, která z postav vypráví (a jak) a která nevypráví, a jaký má tento rozdíl vliv na utváření jejich obrazu. V závěru jsou shrnuty nejdůležitější poznatky, jichž jsem v průběhu diplomové práce dosáhla. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the analysis of narration in the novel Joke by Milan Kundera. Main focus is drawn to four narrators and various modes of their narration. The analysis pays attention to the characters who narrate (and how) and who do not, observing the influence of this difference on their depiction. The conclusion sums up the most important findings I have reached during the work on my thesis. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005817330106986 | |