dc.contributor.advisor | Dvořáčková, Hana | |
dc.creator | Krejčí, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T08:35:28Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T08:35:28Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/83436 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává o vzdělávání a terapii seniorů v Praze. V první kapitole teoretické části se věnuji základním pojmům (senior, stáří, vzdělávání, terapie apod.). Druhá kapitola je zaměřena na třetí věk, neboli rané stáří, kdy jsou staří lidé ještě soběstační. Dále třetí kapitola se týká seniorů čtvrtého věku, který je obdobím pravého stáří. Čtvrtá kapitola pojednává o univerzitě třetího věku, kde se věnuji především pozitivním vlivům a bariérám, se kterými se mohou senioři setkat, když se rozhodnou studovat. V páté kapitole jsou popsány vybrané terapie (reminiscenční terapie, arteterpie, muzikoterapie, trénink paměti). V praktické části se věnuji vybraným zařízením a to univerzitě celoživotního vzdělávání a domovu pro seniory Sámova 7 v Praze. Provedla jsem rozhovor se seniorem, který je studentem univerzity třetího věku. Rozhovor je zaměřen na to, co ke studiu seniora vedlo a co mu přineslo. Dále jsem ve vybraném zařízení pro seniory vedla terapii se zaměřením na reminiscenci a trénink paměti, poté popisuji průběh terapie, následnou reflexi a uvádím popis prostorů, kde terapie probíhají. Klíčová slova: senior, třetí věk a čtvrtý věk, vzdělání, univerzita třetího věku, terapie, reminiscence, trénink paměti | cs_CZ |
dc.description.abstract | My Bachelor Thesis deals with the education and therapy of seniors in Prague. I dedicate the first chapter to the basic terms (such as senior, old age, education, therapy etc.). The second chapter focuses on the third age, or early old age, when old people are still independent. The third chapter is about seniors of fourth age, which is the period of real old age. The fourth chapter treats the University of the Third Age. Here I deal mainly with positive influences and barriers which seniors might encounter, when they decide to study. In the fifth chapter I describe selected therapies (Reminiscence Therapy, Art Therapy, Music Therapy, memory training…). In the practical part of my thesis I write about chosen institutions, that is The University of Lifelong Education and the old people's home in 7, Sámova, Prague. I interviewed a senior who goes to the University of the Third Age. The interview is focused on his motivation to study and on the benefits he got from his studies. Further, I have carried out a therapy focused on reminiscence and memory training in the chosen old people's home. I will describe the course of the therapy, the following reflection and I will also describe the premises where the therapy is carried out. Key words: senior, third and fourth age, education, the University of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | senior | cs_CZ |
dc.subject | třetí věk a čtvrtý věk | cs_CZ |
dc.subject | vzdělání | cs_CZ |
dc.subject | univerzita třetího věku | cs_CZ |
dc.subject | terapie | cs_CZ |
dc.subject | reminiscence | cs_CZ |
dc.subject | trénink paměti | cs_CZ |
dc.subject | senior | en_US |
dc.subject | third and fourth age | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | the University of the Third Age | en_US |
dc.subject | therapy | en_US |
dc.subject | reminiscence | en_US |
dc.subject | memory training | en_US |
dc.title | Vzdělávání a terapie pro seniory v Praze | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-08 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 141868 | |
dc.title.translated | Education and therapy for seniors in Prague | en_US |
dc.contributor.referee | Nováková, Ivana | |
dc.identifier.aleph | 002027320 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Paedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Paedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce pojednává o vzdělávání a terapii seniorů v Praze. V první kapitole teoretické části se věnuji základním pojmům (senior, stáří, vzdělávání, terapie apod.). Druhá kapitola je zaměřena na třetí věk, neboli rané stáří, kdy jsou staří lidé ještě soběstační. Dále třetí kapitola se týká seniorů čtvrtého věku, který je obdobím pravého stáří. Čtvrtá kapitola pojednává o univerzitě třetího věku, kde se věnuji především pozitivním vlivům a bariérám, se kterými se mohou senioři setkat, když se rozhodnou studovat. V páté kapitole jsou popsány vybrané terapie (reminiscenční terapie, arteterpie, muzikoterapie, trénink paměti). V praktické části se věnuji vybraným zařízením a to univerzitě celoživotního vzdělávání a domovu pro seniory Sámova 7 v Praze. Provedla jsem rozhovor se seniorem, který je studentem univerzity třetího věku. Rozhovor je zaměřen na to, co ke studiu seniora vedlo a co mu přineslo. Dále jsem ve vybraném zařízení pro seniory vedla terapii se zaměřením na reminiscenci a trénink paměti, poté popisuji průběh terapie, následnou reflexi a uvádím popis prostorů, kde terapie probíhají. Klíčová slova: senior, třetí věk a čtvrtý věk, vzdělání, univerzita třetího věku, terapie, reminiscence, trénink paměti | cs_CZ |
uk.abstract.en | My Bachelor Thesis deals with the education and therapy of seniors in Prague. I dedicate the first chapter to the basic terms (such as senior, old age, education, therapy etc.). The second chapter focuses on the third age, or early old age, when old people are still independent. The third chapter is about seniors of fourth age, which is the period of real old age. The fourth chapter treats the University of the Third Age. Here I deal mainly with positive influences and barriers which seniors might encounter, when they decide to study. In the fifth chapter I describe selected therapies (Reminiscence Therapy, Art Therapy, Music Therapy, memory training…). In the practical part of my thesis I write about chosen institutions, that is The University of Lifelong Education and the old people's home in 7, Sámova, Prague. I interviewed a senior who goes to the University of the Third Age. The interview is focused on his motivation to study and on the benefits he got from his studies. Further, I have carried out a therapy focused on reminiscence and memory training in the chosen old people's home. I will describe the course of the therapy, the following reflection and I will also describe the premises where the therapy is carried out. Key words: senior, third and fourth age, education, the University of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020273200106986 | |