Vybrané poznatky průmyslové toxikologie
Selected Findings in Industrial Toxicology
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8369Identifikátory
SIS: 21617
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holada, Karel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - rodinná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
25. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V návaznosti na cíle této diplomové práce uvádím tyto závěry: 1. Toxikologie tvoří nedílnou součást širokého vědního oboru chemie. Proto se domnívám, že by ve výuce na základních a středních školách neměla chybět. Je však nutné zařadit do výuky na výše zmíněných školách, vzhledem k obsáhlosti vědního oboru toxikologie, jen nejdůležitější toxikologické pojmy a toxikologicky nejvýznamnější látky, s kterými se studenti mohou setkat v běžném životě. Je důležité, aby si studenti uvědomovali rizika spojená s manipulací a zacházením s nebezpečnými látkami a přípravky. 2. Studenti gymnázia prokázali dobré znalosti základů toxikologie. Téměř všem studentům je pojem toxikologie znám, dokáží jej definovat a jmenovat jednotlivé jedy, toxické látky a přípravky. Studenti dokázali jmenovat těžké kovy, tolik nebezpečné pro životní prostředí a poradili si také s otázkou první pomoci v případě poleptání kyselinou. 3. V žádném případě bychom neměli podceňovat problematiku škodlivých účinků látek. S důležitými toxikologickými pojmy a zásadami zacházení s nebezpečnými látkami a přípravky je nutné seznamovat studenty již na základních školách, aby nedocházelo k případným zraněním a nehodám z nevědomosti a podceňování opatrnosti manipulace s těmito látkami.
V návaznosti na cíle této diplomové práce uvádím tyto závěry: 1. Toxikologie tvoří nedílnou součást širokého vědního oboru chemie. Proto se domnívám, že by ve výuce na základních a středních školách neměla chybět. Je však nutné zařadit do výuky na výše zmíněných školách, vzhledem k obsáhlosti vědního oboru toxikologie, jen nejdůležitější toxikologické pojmy a toxikologicky nejvýznamnější látky, s kterými se studenti mohou setkat v běžném životě. Je důležité, aby si studenti uvědomovali rizika spojená s manipulací a zacházením s nebezpečnými látkami a přípravky. 2. Studenti gymnázia prokázali dobré znalosti základů toxikologie. Téměř všem studentům je pojem toxikologie znám, dokáží jej definovat a jmenovat jednotlivé jedy, toxické látky a přípravky. Studenti dokázali jmenovat těžké kovy, tolik nebezpečné pro životní prostředí a poradili si také s otázkou první pomoci v případě poleptání kyselinou. 3. V žádném případě bychom neměli podceňovat problematiku škodlivých účinků látek. S důležitými toxikologickými pojmy a zásadami zacházení s nebezpečnými látkami a přípravky je nutné seznamovat studenty již na základních školách, aby nedocházelo k případným zraněním a nehodám z nevědomosti a podceňování opatrnosti manipulace s těmito látkami.