Výtvarné vidění v Buninově a Andrejevově povídkové tvorbě
The Creative Vision in the Short Stories of Bunin and Andrejevová
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8373Identifikátory
SIS: 21769
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hlaváček, Antonín
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra rusistiky a lingvodidaktiky
Datum obhajoby
30. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Na základě čtenářské zkušenosti jsem si začala klást otázku, zda je výtvarné vidění v próze vybraných autorů pouze individuální záležitostí nebo zda jde o znak dobového slovesného umění vůbec. Ve své diplomové práci hledám odpověď na tuto otázku, nahlížím do povídkové tvorby obou autorů a pokouším se objevit jejich oblíbené barvy, odhalit, jakým způsobem a v jakém množství je používají, jaké funkce a symboly jim přisuzují. Postupné zkoumání teorie barev, dobových výtvarných směrů, Buninovy a Anrejevovy osobnosti a jejich díla určilo obsah jednotlivých kapitol, v nichž se zaměřuji na symboliku a psychologii barev, syntetičnost umění konce 19. a počátku 20. století a roli výtvarného umění v životě autorů. Dále se zabývám porovnáním Buninova a Andrejevova přístupu ke světelným a barevným kontrastům, k barevnému vyjádření vnějšího a vnitřního světa hrdiny, časovosti a věčnosti, života a smrti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Na základě čtenářské zkušenosti jsem si začala klást otázku, zda je výtvarné vidění v próze vybraných autorů pouze individuální záležitostí nebo zda jde o znak dobového slovesného umění vůbec. Ve své diplomové práci hledám odpověď na tuto otázku, nahlížím do povídkové tvorby obou autorů a pokouším se objevit jejich oblíbené barvy, odhalit, jakým způsobem a v jakém množství je používají, jaké funkce a symboly jim přisuzují. Postupné zkoumání teorie barev, dobových výtvarných směrů, Buninovy a Anrejevovy osobnosti a jejich díla určilo obsah jednotlivých kapitol, v nichž se zaměřuji na symboliku a psychologii barev, syntetičnost umění konce 19. a počátku 20. století a roli výtvarného umění v životě autorů. Dále se zabývám porovnáním Buninova a Andrejevova přístupu ke světelným a barevným kontrastům, k barevnému vyjádření vnějšího a vnitřního světa hrdiny, časovosti a věčnosti, života a smrti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)