dc.contributor.advisor | Hůla, Zdenek | |
dc.creator | Tuláčková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:31:18Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:31:18Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8378 | |
dc.description.abstract | Summary: a theoretical study, a didactical project, an artwork (appendix) This dissertation deals with reality, the recognition of reality, the effect of cognition on the interpretation of reality, the methods of dealing with the visual information in the arts and advertising. Key words: reality, perception, cognition, interpretation, art, media, advertising, information, manipulation. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá poznáním, mechanismy, možnostmi a omezeními poznání. Proč? Pro učitele je to zásadní téma, učitel by měl nejen zprostředkovávat vědění, ale i touhu po vědění, po poznání. Poznání je vývoj bez možnosti dovršení definitivního konce. Vyžaduje aktivitu - pozornost, tázání a odpovídání. Umění je nenahraditelným způsobem poznávání V této práci se zabývám tím, jak poznáváme svět, a jak se mění naše poznání světa v závislost na různých faktorech, například na vzniku masových médií. Vycházím z toho, že poznáme-li mechanismy zpracovávání informací například masovými médii, zamyslíme-li se vůbec nad tím, jak média a reklama pracují s informací, můžeme lépe tyto informace interpretovat, hodnotit, můžeme je lépe využít. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Jeskyně stínů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-23 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21791 | |
dc.title.translated | The Cave of Shadows | en_US |
dc.contributor.referee | Roeselová, Věra | |
dc.identifier.aleph | 000585803 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá poznáním, mechanismy, možnostmi a omezeními poznání. Proč? Pro učitele je to zásadní téma, učitel by měl nejen zprostředkovávat vědění, ale i touhu po vědění, po poznání. Poznání je vývoj bez možnosti dovršení definitivního konce. Vyžaduje aktivitu - pozornost, tázání a odpovídání. Umění je nenahraditelným způsobem poznávání V této práci se zabývám tím, jak poznáváme svět, a jak se mění naše poznání světa v závislost na různých faktorech, například na vzniku masových médií. Vycházím z toho, že poznáme-li mechanismy zpracovávání informací například masovými médii, zamyslíme-li se vůbec nad tím, jak média a reklama pracují s informací, můžeme lépe tyto informace interpretovat, hodnotit, můžeme je lépe využít. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Summary: a theoretical study, a didactical project, an artwork (appendix) This dissertation deals with reality, the recognition of reality, the effect of cognition on the interpretation of reality, the methods of dealing with the visual information in the arts and advertising. Key words: reality, perception, cognition, interpretation, art, media, advertising, information, manipulation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005858030106986 | |