Zobrazit minimální záznam

The Cave of Shadows
dc.contributor.advisorHůla, Zdenek
dc.creatorTuláčková, Lucie
dc.date.accessioned2017-03-31T10:31:18Z
dc.date.available2017-03-31T10:31:18Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8378
dc.description.abstractSummary: a theoretical study, a didactical project, an artwork (appendix) This dissertation deals with reality, the recognition of reality, the effect of cognition on the interpretation of reality, the methods of dealing with the visual information in the arts and advertising. Key words: reality, perception, cognition, interpretation, art, media, advertising, information, manipulation.en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá poznáním, mechanismy, možnostmi a omezeními poznání. Proč? Pro učitele je to zásadní téma, učitel by měl nejen zprostředkovávat vědění, ale i touhu po vědění, po poznání. Poznání je vývoj bez možnosti dovršení definitivního konce. Vyžaduje aktivitu - pozornost, tázání a odpovídání. Umění je nenahraditelným způsobem poznávání V této práci se zabývám tím, jak poznáváme svět, a jak se mění naše poznání světa v závislost na různých faktorech, například na vzniku masových médií. Vycházím z toho, že poznáme-li mechanismy zpracovávání informací například masovými médii, zamyslíme-li se vůbec nad tím, jak média a reklama pracují s informací, můžeme lépe tyto informace interpretovat, hodnotit, můžeme je lépe využít.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleJeskyně stínůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-23
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21791
dc.title.translatedThe Cave of Shadowsen_US
dc.contributor.refereeRoeselová, Věra
dc.identifier.aleph000585803
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá poznáním, mechanismy, možnostmi a omezeními poznání. Proč? Pro učitele je to zásadní téma, učitel by měl nejen zprostředkovávat vědění, ale i touhu po vědění, po poznání. Poznání je vývoj bez možnosti dovršení definitivního konce. Vyžaduje aktivitu - pozornost, tázání a odpovídání. Umění je nenahraditelným způsobem poznávání V této práci se zabývám tím, jak poznáváme svět, a jak se mění naše poznání světa v závislost na různých faktorech, například na vzniku masových médií. Vycházím z toho, že poznáme-li mechanismy zpracovávání informací například masovými médii, zamyslíme-li se vůbec nad tím, jak média a reklama pracují s informací, můžeme lépe tyto informace interpretovat, hodnotit, můžeme je lépe využít.cs_CZ
uk.abstract.enSummary: a theoretical study, a didactical project, an artwork (appendix) This dissertation deals with reality, the recognition of reality, the effect of cognition on the interpretation of reality, the methods of dealing with the visual information in the arts and advertising. Key words: reality, perception, cognition, interpretation, art, media, advertising, information, manipulation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990005858030106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV