Zobrazit minimální záznam

Visions of the future in relation to the environment of the pupils in fifth grade primary school
dc.contributor.advisorTrnka, Radek
dc.creatorPetiška, Eduard
dc.date.accessioned2020-08-19T21:21:24Z
dc.date.available2020-08-19T21:21:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84193
dc.description.abstractCílem DP je zodpovězení výzkumné otázky: ​Jaké jsou představy o budoucnosti ve vztahu k životnímu prostředí u žáků pátých tříd základních škol?​ Za tímto účelem jsou předloženy konceptuální rámce mající oporu v sociologických premisách, jejichž optikou jsou dětské představy nahlíženy. Jako hlavní fenomén, jež na dětské představy dopadá, je vymezen proces individualizace. Ten se promítá do vnímání budoucnosti, pozornost je věnována jeho dopadu na gender, stejně jako na chápání zodpovědnosti. Dále je popsána problematika vnímání rizika v kontextu soudobé společnosti. V konceptuálním zasazení jsou východiskem především teoretické práce Z. Baumana, U. Becka, A. Giddense a M. Maniatese. V teoretické části je diskutována také role dětí ve společnosti a koncepce udržitelného rozvoje; je předložen závěr, že zapojení dětí a jejich představ do vytváření budoucnosti může pozitivně ovlivnit nejen je samé, ale i celou společnost. Teoretickou část uzavírá rešerše proběhlých výzkumů zaměřených na dětské vnímání budoucnosti a individualizaci v zahraničí i u nás. V metodické části je uvedena použitá metodologie, pozornost je věnována jak dotazníku, tak výchozím hypotézám, stejně jako procesu přípravy a realizace výzkumu a způsobu vyhodnocení jeho výsledků. Výsledky jsou předloženy jak v...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to answer following research questions: What are the visions of the future in relation to the environment of the pupils in fifth grade primary school? For this purpose there is submitted conceptual framework that has a foothold in the sociological premises, which optics are viewed by children's imagination. As a major phenomenon, which falls on children's vision, is defined the process of individualization. That translates into a perception of the future, while attention is paid to its impact on gender as well as on understanding of responsibility. The issue of risk perception in the context of contemporary society is described too. The conceptual starting point of insertion includes primarily theoretical works by Z. Bauman, U. Beck, A. Giddens and M. Maniates. The theoretical part also discusses the role of children in society and the concept of sustainable development. Finally, it is submitted that the involvement of children (and their imagination to create the future) can have a positive influence not only for themselves, but for the whole society. The theoretical part concludes with a research that is focused on children's perceptions of the future and individualization abroad and at home. The methodical part includes the methodology that is used, in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectexpectationsen_US
dc.subjectfutureen_US
dc.subjectyoung school-ageen_US
dc.subjectenvironmenten_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectsustainable developmenten_US
dc.subjectpředstavycs_CZ
dc.subjectbudoucnostcs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectživotní prostředícs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectudržitelný rozvojcs_CZ
dc.titleVztah k životnímu prostředí v představách o budoucnosti žáků pátých tříd základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentDepartment of Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId160201
dc.title.translatedVisions of the future in relation to the environment of the pupils in fifth grade primary schoolen_US
dc.contributor.refereeDlouhá, Jana
dc.identifier.aleph002025610
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.programEkologie a ochrana prostředícs_CZ
thesis.degree.programEcology and Environmental Protectionen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Social and Cultural Ecologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.degree-program.enEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem DP je zodpovězení výzkumné otázky: ​Jaké jsou představy o budoucnosti ve vztahu k životnímu prostředí u žáků pátých tříd základních škol?​ Za tímto účelem jsou předloženy konceptuální rámce mající oporu v sociologických premisách, jejichž optikou jsou dětské představy nahlíženy. Jako hlavní fenomén, jež na dětské představy dopadá, je vymezen proces individualizace. Ten se promítá do vnímání budoucnosti, pozornost je věnována jeho dopadu na gender, stejně jako na chápání zodpovědnosti. Dále je popsána problematika vnímání rizika v kontextu soudobé společnosti. V konceptuálním zasazení jsou východiskem především teoretické práce Z. Baumana, U. Becka, A. Giddense a M. Maniatese. V teoretické části je diskutována také role dětí ve společnosti a koncepce udržitelného rozvoje; je předložen závěr, že zapojení dětí a jejich představ do vytváření budoucnosti může pozitivně ovlivnit nejen je samé, ale i celou společnost. Teoretickou část uzavírá rešerše proběhlých výzkumů zaměřených na dětské vnímání budoucnosti a individualizaci v zahraničí i u nás. V metodické části je uvedena použitá metodologie, pozornost je věnována jak dotazníku, tak výchozím hypotézám, stejně jako procesu přípravy a realizace výzkumu a způsobu vyhodnocení jeho výsledků. Výsledky jsou předloženy jak v...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to answer following research questions: What are the visions of the future in relation to the environment of the pupils in fifth grade primary school? For this purpose there is submitted conceptual framework that has a foothold in the sociological premises, which optics are viewed by children's imagination. As a major phenomenon, which falls on children's vision, is defined the process of individualization. That translates into a perception of the future, while attention is paid to its impact on gender as well as on understanding of responsibility. The issue of risk perception in the context of contemporary society is described too. The conceptual starting point of insertion includes primarily theoretical works by Z. Bauman, U. Beck, A. Giddens and M. Maniates. The theoretical part also discusses the role of children in society and the concept of sustainable development. Finally, it is submitted that the involvement of children (and their imagination to create the future) can have a positive influence not only for themselves, but for the whole society. The theoretical part concludes with a research that is focused on children's perceptions of the future and individualization abroad and at home. The methodical part includes the methodology that is used, in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020256100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV