Praktická výuka na odborných školách zdravotnických ve světle evropských strategických dokumentů.
Practical training at Diploma Nursing Schools in reflection of strategical European documents.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84575Identifikátory
SIS: 61413
Kolekce
- Kvalifikační práce [6813]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rohanová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
Katedra / ústav / klinika
Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích
Datum obhajoby
17. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je zaměřena na praktickou výuku na vyšších odborných školách zdravotnických a její soulad s evropskou direktivou. Dále se zaměřuje na vzdělávání učitelek ošetřovatelství - teoretické i praktické výuky, na vzdělání zdravotních sester participujících při praktické výuce studentů a také na mentorství, jako nový způsob vedení praktické výuky u nás. Seznamuje nás se současnou koncepcí praktické výuky na VOŠZ a připravovanými změnami na VOŠZ v Ústí nad Labem. Praktická část se zaměřuje na spolupráci studentů, zdravotních sester a odborných učitelek během praktické výuky ve zdravotnickém zařízení. Odhaluje nejvýznamnější problémy, které během spolupráce vznikají. V závěru práce je předložen návrh některých změn, které by mohly vést ke zlepšení spolupráce v uvedené triádě.
The theme of this diploma thesis is practical training of diploma nurses in relation to EU directives. It is also targeted on education of teachers of nursing - theoretical and practical education, on education of nurses who participate in teaching students and also on mentors, as a new form of giving practical training. It shows the conception of practical education as it is nowadays and the changes, that are now prepared in Diploma Nursing School in Usti nad Labem. The practical part of this paper is targeted on cooperation of students, nurses and nursing teachers during practical training in hospital. It shows the main problems that are occurring there. The paper ends with recommendations of changes that could lead to better cooperation among the participating parties.