Koučování a osobnostní typologie
Coaching and typology of personality
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8472Identifikátory
SIS: 27792
Kolekce
- Kvalifikační práce [23748]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rymeš, Milan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
12. 4. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Tato práce popisuje teoretické zázemí koučování, srovnává ho s jinými metodami práce s lidmi a uvádí ho do kontextu využití v ekonomické praxi. Zmiňuje možné propojení koučovacích metod s osobnostní typologií, zde nahlíženou pomocí osobnostního inventáře MBTI. Na příkladu rozvojového projektu implementovaného pro IT organizaci působící v České republice ukazuje, jak může být koučování do rozvojového projektu integrováno a stát se jeho klíčovou součástí. V rámci tohoto projektu zkoumá vztah mezi teoreticky odvozenými rozvojovými potřebami jednotlivců a potřebami stanovenými v rámci koučovacích rozhovorů. Závěrem se zamýšlí nad postavením koučování dnes i v budoucnu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This work describes theoretical background of coaching and it compares coaching with other methods in human resources development areas. The main context is the usage of coaching in corporate organizations. This work also combines coaching methodology with personality type approaches, in this case through the lenses of MB TI. Description of a developmental project implementation for an IT organization in the Czech Republic provides a framework in which coaching is shown as a main component of such a developmental project. It also explores the relationship between theoretically derived developmental needs of individuals and those of empirical origin. In a closing section it provides a view on status of coaching both nowadays and in the future. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)