Russian speaking students (from Russia and Kazakhstan) in the Czech Republic. Educational migration and the role of the family in it
Rusky mluvící studenti (z Ruska a Kazachstánu) v České republice: migrace za vzděláním a role rodiny
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85070Identifikátory
SIS: 80617
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ezzeddine, Petra
Sidiropulu Janků, Kateřina
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
-
Katedra / ústav / klinika
Doktorský program Antropologie
Datum obhajoby
30. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
"astronautové" rodiny, Česká republika, migrace za vzděláním, mezinárodní migrace, "padákové" děti, Republika Kazachstán, Ruská federace, rusky mluvící studenti, "satelitní" děti, migrace studentů, transnacionální rodiny, transnacionalismus, mladí migrantiKlíčová slova (anglicky)
"astronaut" families, Czech Republic, educational migration, international migration, "parachute" kids, Republic of Kazakhstan, Russian Federation, Russian speaking students, "satellite" kids, student migration, transnational families, transnationalism, young migrantsDisertační práce "Rusky mluvící studenti (z Ruska a Kazachstánu) v České republice: migrace za vzděláním a role rodiny" zkoumá život rusky mluvících studentů přicházejících do České republiky za vysokoškolským vzděláním. V disertační práci je snaha zodpovědět následující otázky: Jak bylo přijato rozhodnutí o stěhování se do České republiky? Jakou roli hrála rodina v procesu rozhodování a v následujících plánech a záměrech v České republice? Jaké migrační strategií mají rusky mluvící studenti v České republice? Jak se tyto strategii mění v čase? Existuje spojitost mezi životní dráhou studentů a migračním procesem? Tato práce je antropologickým, multi-terenním výzkumem, kde hlavní metodou je zúčastněné pozorování. Studie se zúčastnilo 55 účastníků výzkumu (41 z Ruska a 14 z Kazachstánu) a s každým byly provedeny jak formální, tak i neformální rozhovory. Transnacionalismus a teorie migračních systémů byly použity jako teoretické koncepty pro lepší porozumění procesu studentské migrace.
The PhD thesis "Russian Speaking Students (from Russia and Kazakhstan) in the Czech Republic: Educational Migration and the Role of the Family in it", examines the life of Russian speaking students, who come to the Czech Republic to obtain a university degree. It tries to answer several research questions. How is the decision taken to come to the Czech Republic? What kind of role does family play in the decision-making process and in further intentions/plans in the Czech Republic? What are the migration strategies of Russian speaking students in the Czech Republic? How do these strategies change over time? What connections exist between the life cycle of the student and the migration process? This is an anthropological, multisite field research, with participant observation being the core research method. As of 2015, 55 student research participants participated in the research (41 from Russia and 14 from Kazakhstan), with whom formal and informal interviews were made. Transnationalism and migration system theory have been used as theoretical concepts so as to better understand the student migration process.