Analýza marketingových strategií lékáren
Analysis of Marketing Strategies of Pharmacies
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85363Identifikátory
SIS: 171078
Kolekce
- Kvalifikační práce [6673]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pokladníková, Jitka
Fakulta / součást
Farmaceutická fakulta v Hradci Králové
Obor
Farmacie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální a klinické farmacie
Datum obhajoby
1. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
marketing ve farmacii, reklama, léková politika, spotřeba léčiv, výdaje na léčivaKlíčová slova (anglicky)
marketing in pharmacy, advertising, drug policy, drug consumption, drug expenditureTeoretická část diplomové práce definuje základní pojmy z oblasti marketingu a poskytuje celkový přehled marketingových strategií. Dále pojednává o významu marketingu ve zdravotnictví a popisuje možnosti využití internetových technologií širokou veřejností ke kontaktu s odbornými zdravotnickými pracovníky a k získávání informací z oblasti zdravovědy. Praktická část práce pomocí dotazníkového šetření analyzuje názor pacientů na marketingové aktivity lékáren a důležitost prezentace lékáren na internetu. Dotazníky byly distribuovány prostřednictvím vybraných webových a facebookových stránek a osobně přímo v malé neřetězcové lékárně v Berouně. V rámci praktické části také proběhla experimentální reklamní kampaň berounské lékárny zaměřená na tvorbu propagačních materiálů a realizaci internetové komunikace. Výsledky práce dokazují, že mnoho pacientů a klientů lékáren hodnotí jejich marketingové aktivity kladně. Byl zaznamenán i pozitivní trend využívání webových stránek lékáren, případně jejich stránek na sociálních sítích. Klíčová slova: marketing, zdravotnictví, veřejná lékárna, internet, sociální sítě, Česká republika
The theoretical part of this diploma thesis defines basic terms related to the marketing and gives a general overview of marketing strategies. It also evaluates the importance of marketing in public health services and describes possibilities of internet health technologies that patients use for the contact with health professionals and getting information about health. The practical part analyzes patients' opinion on pharmacy marketing practice and importance of internet communication. Data were collected via the questionnaire survey among the users of internet and Facebook and customers in one independent community pharmacy in Beroun. Practical part also refers about the experimental marketing campaign that was performed in the pharmacy in Beroun and that focused on the creating promotion materials and technologies of internet communication. According to results, many patients appreciate marketing activities of community pharmacies. There is also noticeable a positive trend of using the web sites and social media to connect with the community pharmacy. Key words: marketing, healthcare, community pharmacy, internet, social media, the Czech Republic