Zobrazit minimální záznam

Educational skills of nurses - theory and practice
dc.contributor.advisorTomová, Šárka
dc.creatorNovotná, Tatiana
dc.date.accessioned2017-06-26T09:49:20Z
dc.date.available2017-06-26T09:49:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85526
dc.description.abstractVe své bakalářské práci se zabývám tématem "Edukační schopnosti sester - teorie a praxe". Cílem práce je přiblížit tematiku edukace, zjistit úroveň teoretických vědomostí sester v oblasti edukace pacientů, pracujících na klinikách chirurgických oborů Fakultní nemocnice Královské Vinohrady, a pokusit se zjistit úroveň kvality prováděné edukace na základě dotazníkového šetření a spokojenosti pacientů. Bakalářská práce je rozdělená na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část obsahuje náhled do historie pedagogiky a vývoje edukace, popisuje základní pojmy edukace a edukační determinanty, které nám pomáhají pochopit danou tématiku. Přibližuje náročnou práci sester - edukátorek, které k poskytování edukační činnosti musí ovládat edukační proces, rozumět problematice ve které edukují, též ovládat umění komunikace s pacientem. Praktická část je zaměřena na kvantitativní průzkum formou dotazníkového šetření, které bylo provedeno ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady. Výsledky dotazníkového šetření jsou prezentovány v tabelárních a grafických přehledech. Vybraná část získaných dat je statisticky zpracována, v diskuzi je proveden rozbor výsledků šetření. Výsledky práce potvrzují, že pacienti jsou spokojeni s prováděnou edukací. Ukázalo se, že teoretické vědomosti sester a spokojenost pacientů...cs_CZ
dc.description.abstractIn my Bachelor's thesis I am approaching the theme of "Educational abilities of the nurses - theory and praxis". The target of the work is to approximate the the issue of education, to establish the level of theoretic knowledge of the nurses working in the clinics of the Royal Vinohrady Teaching Hospital, regarding the education of the patients and to try to determine the quality level of the education being performed, based on the interview survey and patients' satisfaction. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part contains an insight into the history of the pedagogy and the development of the education, describes the basic educational terms and the educational determinants to help us to understand the issue. It also approximates the challenging task of the nurses educators, who, in order to provide the educational activity, also have to master the process of education, understand the area being educated and the art of the communication with the patient. The empirical part is focused on a quantitative exploration in the form of a interview survey, which was carried out in the Royal Vinohrady Teaching Hospital. The results are presented in tabular and graphical overviews. Selected part of the data obtained is processed statistically and the analysis is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectEdukacecs_CZ
dc.subjectedukační procescs_CZ
dc.subjectpacientcs_CZ
dc.subjectsestracs_CZ
dc.subjectschopnostics_CZ
dc.subjectThe educationen_US
dc.subjectthe educational processen_US
dc.subjectthe pacienten_US
dc.subjectthe nurseen_US
dc.subjectvabilityen_US
dc.titleEdukační schopnosti sester - teorie a praxecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-05
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId178134
dc.title.translatedEducational skills of nurses - theory and practiceen_US
dc.contributor.refereeJavůrková, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csVe své bakalářské práci se zabývám tématem "Edukační schopnosti sester - teorie a praxe". Cílem práce je přiblížit tematiku edukace, zjistit úroveň teoretických vědomostí sester v oblasti edukace pacientů, pracujících na klinikách chirurgických oborů Fakultní nemocnice Královské Vinohrady, a pokusit se zjistit úroveň kvality prováděné edukace na základě dotazníkového šetření a spokojenosti pacientů. Bakalářská práce je rozdělená na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část obsahuje náhled do historie pedagogiky a vývoje edukace, popisuje základní pojmy edukace a edukační determinanty, které nám pomáhají pochopit danou tématiku. Přibližuje náročnou práci sester - edukátorek, které k poskytování edukační činnosti musí ovládat edukační proces, rozumět problematice ve které edukují, též ovládat umění komunikace s pacientem. Praktická část je zaměřena na kvantitativní průzkum formou dotazníkového šetření, které bylo provedeno ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady. Výsledky dotazníkového šetření jsou prezentovány v tabelárních a grafických přehledech. Vybraná část získaných dat je statisticky zpracována, v diskuzi je proveden rozbor výsledků šetření. Výsledky práce potvrzují, že pacienti jsou spokojeni s prováděnou edukací. Ukázalo se, že teoretické vědomosti sester a spokojenost pacientů...cs_CZ
uk.abstract.enIn my Bachelor's thesis I am approaching the theme of "Educational abilities of the nurses - theory and praxis". The target of the work is to approximate the the issue of education, to establish the level of theoretic knowledge of the nurses working in the clinics of the Royal Vinohrady Teaching Hospital, regarding the education of the patients and to try to determine the quality level of the education being performed, based on the interview survey and patients' satisfaction. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part contains an insight into the history of the pedagogy and the development of the education, describes the basic educational terms and the educational determinants to help us to understand the issue. It also approximates the challenging task of the nurses educators, who, in order to provide the educational activity, also have to master the process of education, understand the area being educated and the art of the communication with the patient. The empirical part is focused on a quantitative exploration in the form of a interview survey, which was carried out in the Royal Vinohrady Teaching Hospital. The results are presented in tabular and graphical overviews. Selected part of the data obtained is processed statistically and the analysis is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV