Zobrazit minimální záznam

The use of teaching methods in patient education
dc.contributor.advisorTomová, Šárka
dc.creatorŠtěpánová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-06-27T10:03:04Z
dc.date.available2017-06-27T10:03:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85589
dc.description.abstractV této bakalářské práci na téma "Využití didaktických metod při edukaci pacientů" se zabýváme didaktickými metodami a jejich využitím sestrami při edukaci pacientů. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část popisuje didaktiku, edukaci v ošetřovatelství a dále vybrané didaktické metody a jejich využití. Obsahem jsou i didaktické a edukační zásady, které je potřeba dodržovat při používání vybraných metod. Empirická část popisuje dotazníkové šetření, které probíhalo na interních a chirurgických lůžkových odděleních. Skupinu respondentů tvoří sestry a zdravotničtí asistenti z Fakultní nemocnice v Motole a z Oblastní nemocnice v Příbrami. Celkem byly zpracovány odpovědi 94 (100 %) respondentů. V úvodní části dotazníku jsme zjišťovali obecná data jako je věk, pohlaví, dosažené vzdělání, počet let v praxi, pracovní obor a typ nemocnice. Druhá část je zaměřena na využití didaktických metod sestrami a vlastní názor na obtížnost jejich využití. Naším záměrem bylo provést primární sběr dat a jejich následnou analýzu. Zpracováním a porovnáním dat s jinými výzkumy nebyly zjištěny zásadní rozdíly ve vybraných odpovědích. Potvrdily se výsledky, které byly zjištěny ve výzkumných šetřeních na podobné téma již dříve. Nebyl prokázán vznik statisticky významného vztahu u stanovených hypotéz....cs_CZ
dc.description.abstractIn this bachelor's thesis "Application of didactic methods in patient education", we deal with the didactic methods used in patient education and their application by nurses. The paper consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part describes the didactics, education in nursing as well as selected didactic methods and their application. Also included are the didactic and educational principles which must be followed during the application of the chosen methods. The empirical part describes a questionnaire survey which was carried out at in- house and surgical inpatient wards. The group of respondents consisted of nurses and medical assistants from the University Hospital in Motol and the Regional Hospital in Příbram. A total of 94 responses were processed. In the opening part of the questionnaire we asked about general information like age, gender, educational attainment, years of work experience, field of work and type of hospital. The second part focuses on the application of didactic methods by nurses and their opinion on the difficulty of its application. Our goal was the primary collection of data and their subsequent analysis. After processing and comparing the data with other surveys, we didn't discover any major differences in the selected answers. The results...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectDidaktikacs_CZ
dc.subjectEdukacecs_CZ
dc.subjectPacientcs_CZ
dc.subjectMetodacs_CZ
dc.subjectVýukacs_CZ
dc.subjectSestracs_CZ
dc.subjectDidacticsen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectPatienten_US
dc.subjectMethoden_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectNurseen_US
dc.titleVyužití didaktických metod při edukaci pacientůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-06
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId178116
dc.title.translatedThe use of teaching methods in patient educationen_US
dc.contributor.refereeNikodemová, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci na téma "Využití didaktických metod při edukaci pacientů" se zabýváme didaktickými metodami a jejich využitím sestrami při edukaci pacientů. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část popisuje didaktiku, edukaci v ošetřovatelství a dále vybrané didaktické metody a jejich využití. Obsahem jsou i didaktické a edukační zásady, které je potřeba dodržovat při používání vybraných metod. Empirická část popisuje dotazníkové šetření, které probíhalo na interních a chirurgických lůžkových odděleních. Skupinu respondentů tvoří sestry a zdravotničtí asistenti z Fakultní nemocnice v Motole a z Oblastní nemocnice v Příbrami. Celkem byly zpracovány odpovědi 94 (100 %) respondentů. V úvodní části dotazníku jsme zjišťovali obecná data jako je věk, pohlaví, dosažené vzdělání, počet let v praxi, pracovní obor a typ nemocnice. Druhá část je zaměřena na využití didaktických metod sestrami a vlastní názor na obtížnost jejich využití. Naším záměrem bylo provést primární sběr dat a jejich následnou analýzu. Zpracováním a porovnáním dat s jinými výzkumy nebyly zjištěny zásadní rozdíly ve vybraných odpovědích. Potvrdily se výsledky, které byly zjištěny ve výzkumných šetřeních na podobné téma již dříve. Nebyl prokázán vznik statisticky významného vztahu u stanovených hypotéz....cs_CZ
uk.abstract.enIn this bachelor's thesis "Application of didactic methods in patient education", we deal with the didactic methods used in patient education and their application by nurses. The paper consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part describes the didactics, education in nursing as well as selected didactic methods and their application. Also included are the didactic and educational principles which must be followed during the application of the chosen methods. The empirical part describes a questionnaire survey which was carried out at in- house and surgical inpatient wards. The group of respondents consisted of nurses and medical assistants from the University Hospital in Motol and the Regional Hospital in Příbram. A total of 94 responses were processed. In the opening part of the questionnaire we asked about general information like age, gender, educational attainment, years of work experience, field of work and type of hospital. The second part focuses on the application of didactic methods by nurses and their opinion on the difficulty of its application. Our goal was the primary collection of data and their subsequent analysis. After processing and comparing the data with other surveys, we didn't discover any major differences in the selected answers. The results...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV