dc.contributor.advisor | Šamalová, Markéta | |
dc.creator | Jouzová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T11:15:38Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T11:15:38Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8588 | |
dc.description.abstract | Práce vychází z analýzy diskusních pořadů Sedmička, Otázky Václava Moravce a Nedělní partie, které byly sledovány v období únor 2006 - březen 2006 a v období červen 2006 - listopad 2006. Tato diplomová práce je zaměřena na popis manipulačních strategií užívaných v těchto mediálních dialozích. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány základním způsobům záměrného porušování kooperativní komunikace - porušování Griceova a Leechova principu verbální komunikace, podílu a vlivu konfliktotvorných prostředků na manipulaci v mediálním dialogu a kvaziargumentaci. Součástí praktické části je i kapitola věnovaná neverbální manipulaci a reakcím na ni. Na závěr práce je zařazena kapitola věnující se didaktickému využití tématu "manipulace v mediálním dialogu". Obsahuje takové příklady cvičení, které se snaží studentům usnadnit pochopení dané problematiky. Klíčová slova: argument, asertivní komunikace, diskuse, komunikační strategie, konflikt, kvaziargumentace, manipulace, mediální dialog, princip kooperace, princip zdvořilosti | en_US |
dc.description.abstract | Práce vychází z analýzy diskusních pořadů Sedmička, Otázky Václava Moravce a Nedělní partie, které byly sledovány v období únor 2006 - březen 2006 a v období červen 2006 - listopad 2006. Tato diplomová práce je zaměřena na popis manipulačních strategií užívaných v těchto mediálních dialozích. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány základním způsobům záměrného porušování kooperativní komunikace - porušování Griceova a Leechova principu verbální komunikace, podílu a vlivu konfliktotvorných prostředků na manipulaci v mediálním dialogu a kvaziargumentaci. Součástí praktické části je i kapitola věnovaná neverbální manipulaci a reakcím na ni. Na závěr práce je zařazena kapitola věnující se didaktickému využití tématu "manipulace v mediálním dialogu". Obsahuje takové příklady cvičení, které se snaží studentům usnadnit pochopení dané problematiky. Klíčová slova: argument, asertivní komunikace, diskuse, komunikační strategie, konflikt, kvaziargumentace, manipulace, mediální dialog, princip kooperace, princip zdvořilosti | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Manipulace v mediálním dialogu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-17 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21657 | |
dc.title.translated | Manipulation in Media Dialogue | en_US |
dc.contributor.referee | Chejnová, Pavla | |
dc.identifier.aleph | 000585825 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - ruský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Russian Language | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - ruský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Russian Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce vychází z analýzy diskusních pořadů Sedmička, Otázky Václava Moravce a Nedělní partie, které byly sledovány v období únor 2006 - březen 2006 a v období červen 2006 - listopad 2006. Tato diplomová práce je zaměřena na popis manipulačních strategií užívaných v těchto mediálních dialozích. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány základním způsobům záměrného porušování kooperativní komunikace - porušování Griceova a Leechova principu verbální komunikace, podílu a vlivu konfliktotvorných prostředků na manipulaci v mediálním dialogu a kvaziargumentaci. Součástí praktické části je i kapitola věnovaná neverbální manipulaci a reakcím na ni. Na závěr práce je zařazena kapitola věnující se didaktickému využití tématu "manipulace v mediálním dialogu". Obsahuje takové příklady cvičení, které se snaží studentům usnadnit pochopení dané problematiky. Klíčová slova: argument, asertivní komunikace, diskuse, komunikační strategie, konflikt, kvaziargumentace, manipulace, mediální dialog, princip kooperace, princip zdvořilosti | cs_CZ |
uk.abstract.en | Práce vychází z analýzy diskusních pořadů Sedmička, Otázky Václava Moravce a Nedělní partie, které byly sledovány v období únor 2006 - březen 2006 a v období červen 2006 - listopad 2006. Tato diplomová práce je zaměřena na popis manipulačních strategií užívaných v těchto mediálních dialozích. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány základním způsobům záměrného porušování kooperativní komunikace - porušování Griceova a Leechova principu verbální komunikace, podílu a vlivu konfliktotvorných prostředků na manipulaci v mediálním dialogu a kvaziargumentaci. Součástí praktické části je i kapitola věnovaná neverbální manipulaci a reakcím na ni. Na závěr práce je zařazena kapitola věnující se didaktickému využití tématu "manipulace v mediálním dialogu". Obsahuje takové příklady cvičení, které se snaží studentům usnadnit pochopení dané problematiky. Klíčová slova: argument, asertivní komunikace, diskuse, komunikační strategie, konflikt, kvaziargumentace, manipulace, mediální dialog, princip kooperace, princip zdvořilosti | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005858250106986 | |