Zobrazit minimální záznam

Manipulation in Media Dialogue
dc.contributor.advisorŠamalová, Markéta
dc.creatorJouzová, Michaela
dc.date.accessioned2017-03-31T11:15:38Z
dc.date.available2017-03-31T11:15:38Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8588
dc.description.abstractPráce vychází z analýzy diskusních pořadů Sedmička, Otázky Václava Moravce a Nedělní partie, které byly sledovány v období únor 2006 - březen 2006 a v období červen 2006 - listopad 2006. Tato diplomová práce je zaměřena na popis manipulačních strategií užívaných v těchto mediálních dialozích. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány základním způsobům záměrného porušování kooperativní komunikace - porušování Griceova a Leechova principu verbální komunikace, podílu a vlivu konfliktotvorných prostředků na manipulaci v mediálním dialogu a kvaziargumentaci. Součástí praktické části je i kapitola věnovaná neverbální manipulaci a reakcím na ni. Na závěr práce je zařazena kapitola věnující se didaktickému využití tématu "manipulace v mediálním dialogu". Obsahuje takové příklady cvičení, které se snaží studentům usnadnit pochopení dané problematiky. Klíčová slova: argument, asertivní komunikace, diskuse, komunikační strategie, konflikt, kvaziargumentace, manipulace, mediální dialog, princip kooperace, princip zdvořilostien_US
dc.description.abstractPráce vychází z analýzy diskusních pořadů Sedmička, Otázky Václava Moravce a Nedělní partie, které byly sledovány v období únor 2006 - březen 2006 a v období červen 2006 - listopad 2006. Tato diplomová práce je zaměřena na popis manipulačních strategií užívaných v těchto mediálních dialozích. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány základním způsobům záměrného porušování kooperativní komunikace - porušování Griceova a Leechova principu verbální komunikace, podílu a vlivu konfliktotvorných prostředků na manipulaci v mediálním dialogu a kvaziargumentaci. Součástí praktické části je i kapitola věnovaná neverbální manipulaci a reakcím na ni. Na závěr práce je zařazena kapitola věnující se didaktickému využití tématu "manipulace v mediálním dialogu". Obsahuje takové příklady cvičení, které se snaží studentům usnadnit pochopení dané problematiky. Klíčová slova: argument, asertivní komunikace, diskuse, komunikační strategie, konflikt, kvaziargumentace, manipulace, mediální dialog, princip kooperace, princip zdvořilostics_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleManipulace v mediálním dialogucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-17
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21657
dc.title.translatedManipulation in Media Dialogueen_US
dc.contributor.refereeChejnová, Pavla
dc.identifier.aleph000585825
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - ruský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Russian Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - ruský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Russian Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce vychází z analýzy diskusních pořadů Sedmička, Otázky Václava Moravce a Nedělní partie, které byly sledovány v období únor 2006 - březen 2006 a v období červen 2006 - listopad 2006. Tato diplomová práce je zaměřena na popis manipulačních strategií užívaných v těchto mediálních dialozích. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány základním způsobům záměrného porušování kooperativní komunikace - porušování Griceova a Leechova principu verbální komunikace, podílu a vlivu konfliktotvorných prostředků na manipulaci v mediálním dialogu a kvaziargumentaci. Součástí praktické části je i kapitola věnovaná neverbální manipulaci a reakcím na ni. Na závěr práce je zařazena kapitola věnující se didaktickému využití tématu "manipulace v mediálním dialogu". Obsahuje takové příklady cvičení, které se snaží studentům usnadnit pochopení dané problematiky. Klíčová slova: argument, asertivní komunikace, diskuse, komunikační strategie, konflikt, kvaziargumentace, manipulace, mediální dialog, princip kooperace, princip zdvořilostics_CZ
uk.abstract.enPráce vychází z analýzy diskusních pořadů Sedmička, Otázky Václava Moravce a Nedělní partie, které byly sledovány v období únor 2006 - březen 2006 a v období červen 2006 - listopad 2006. Tato diplomová práce je zaměřena na popis manipulačních strategií užívaných v těchto mediálních dialozích. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány základním způsobům záměrného porušování kooperativní komunikace - porušování Griceova a Leechova principu verbální komunikace, podílu a vlivu konfliktotvorných prostředků na manipulaci v mediálním dialogu a kvaziargumentaci. Součástí praktické části je i kapitola věnovaná neverbální manipulaci a reakcím na ni. Na závěr práce je zařazena kapitola věnující se didaktickému využití tématu "manipulace v mediálním dialogu". Obsahuje takové příklady cvičení, které se snaží studentům usnadnit pochopení dané problematiky. Klíčová slova: argument, asertivní komunikace, diskuse, komunikační strategie, konflikt, kvaziargumentace, manipulace, mediální dialog, princip kooperace, princip zdvořilostien_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
dc.identifier.lisID990005858250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV