Klavírní školička a Nová klavírní škola Z Janžurové a M.Borové - Moderní ucelený systém klavírní výuky
A Little Piano School and The New Piano School of Z. Janžurové and M. Borové - A Modern Comprehensive System for Piano Instruction
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8590Identifikátory
SIS: 21675
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Palkovská, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
23. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Má diplomová práce je zaměřena na problematiku instruktivní klavírní metodiky. Mým cílem bylo představit Klavírní školičku, čtyři díly Nové klavírní školy a doplněk "Od peřinky ke školičce a ještě trochu dále..." jako komplexní klavírní školu, která postihuje etapu od tříletého dítěte až po žáka druhého cyklu základní umělecké školy a používá moderní metodické postupy. Toho jsem docílila rozborem metodických postupů v jednotlivých dílech a srovnáním klavírní školy s dalšími třemi vybranými klavírními školami. Výběr škol závisel na hojnosti jejich užívání u nás v minulosti i v současnosti a na metodickém postupu. Praktickou stránku problematiky dotváří dotazník zaměřený na práci učitelů s Novou klavírní školou ve zlínských základních uměleckých školách.
My diploma thesis focuses on the issue of instructive piano methodology. My aim was to introduce Klavírní školička (The Piano Method for Children), four parts of Nová klavírní škola (The New Piano Method) and its addendum "Od peřinky ke školičce a ještě trochu dále..." (From the cradle to the teaching method for infants, and a little further...) as a complex piano method that encompasses the stage from a three-year old child up to the secondary phase of elementary art school, using the lates methodic approaches. I have analyzed methodic approaches in the individual parts and compared the piano method with three other selected piano methods. My selection thereof was based on the frequency of use in Czech art schools (past and present), and on the methodic approach. The practical section consist in the questionnaire circulated among teacher in musical art schools in Zlín, concerning their experience with the Nová klavírní škola method.